'' ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ! ''

ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ... Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΤΕ ΣΤΟ : protanea@gmail.com


Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2010

Αλλαγή πλάνων για τα διόδια

Στροφή 180ο φαίνεται πως θα πραγματοποιήσει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. στο θέμα των διοδίων, παρά την πρόθεσή της να μην καταφύγει στους παραδοσιακούς σταθμούς διοδίων και να περάσει απευθείας στο σύστημα της βινιέτας και στο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων. 

Με δεδομένες τις πιέσεις της Κομισιόν που έχουν εκφραστεί μέσω διαβημάτων του υπεύθυνου Περιφερειακής Πολιτικής της Ε.Ε. Ζακ Πονσέ για άμεση επιβολή διοδίων, δεν φαίνεται να υπάρχουν πολλά περιθώρια για άλλες σκέψεις, καθώς σε διαφορετική περίπτωση το δημόσιο θα κληθεί να επιστρέψει στην Ε.Ε. περίπου 3 δις. ευρώ, όση δηλαδή ήταν η κοινοτική χρηματοδοτική συμβολή στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου που ήρθε να αλλάξει τα δεδομένα στη χώρα.

Ως λύση εξετάζεται η δημιουργία προσωρινών σταθμών διοδίων μέχρι να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, κάτι που υπολογίζεται να συμβεί σε ορίζοντα δύο ετών.Το υπουργείο Υποδομών σχεδιάζει τη δημιουργία περιορισμένου αριθμού διοδίων που θα λειτουργούν μέχρι την πλήρη “ηλεκτρονικοποίηση” της Εγνατίας. 

Με τους συγκεκριμένους σταθμούς θα επιδιώκεται η χρέωση των υπεραστικών διαδρομών, με το κόστος των διοδίων να ανέρχεται στα 3/4 του τιμήματος που ισχύει στους αυτοκινητόδρομους παραχώρησης.Το πιο πιθανό σενάριο, σύμφωνα και με κάποιες δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα Συγχρηματοδοτούμενων Έργων Σέργιου Λαμπρόπουλου, είναι να λειτουργήσουν το πολύ πέντε σταθμοί διοδίων, χωρίς προς το παρόν να έχει διευκρινιστεί που θα είναι αυτοί.

Σήμερα στον οδικό άξονα που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους του Έβρου λειτουργεί μόνο ο σταθμός του Πολύμυλου Κοζάνης (2,80 ευρώ + ΦΠΑ) -καλύπτει τη διαδρομή 80 χιλιομέτρων από το Δερβένι Θεσσαλονίκης μέχρι τη Βέροια, όπως και το τμήμα του αυτοκινητόδρομου μέχρι την Κατερίνη- ενώ όταν εγκατασταθεί το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, η Εγνατία θα διαιρεθεί σε 30 ζώνες χρέωσης (ανά 22,3 χιλιόμετρα).

Μένει να προσδιοριστεί επίσης τί είδους νομικές κυρώσεις θα υφίστανται οι «τσαμπατζήδες», όπως και ποια θα είναι η διαδικασία προμήθειας του ηλεκτρονικού πομποδέκτη, όταν η Εγνατία περάσει στην ηλεκτρονική «εποχή» διοδίων.Ας σημειωθεί ότι σε... ορίζοντα δεκαπενταετίας η Εγνατία Οδός θα αποκτήσει δορυφορικό σύστημα τελών διέλευσης.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
http://epirusgate.blogspot.com/2010/11/blog-post_06.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου