Για άλλη μία φορά ο Τούρκος υπουργός Επικρατείας Egemen Bagis προτείνει σε συνέντευξη του αυτή την φορά στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ την «αμοιβαία μείωση των εξοπλισμών». Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το δημοσίευμα ο Τούρκος υπουργός «ένας από τους λόγους που η οικονομική κρίση χτύπησε την Ελλάδα είναι και η κούρσα των εξοπλισμών με την Τουρκία».
Και συνεχίζει λέγοντας ότι «πρέπει να προστατεύει ο ένας τον άλλο και όχι να προστατευόμαστε ο ένας εναντίον του άλλου». Μάλιστα αναφέρει ότι «δεν θέλουμε άλλα υποβρύχια, πρέπει να ξυπνήσουμε γιατί κάποιες άλλες χώρες απολαμβάνουν τα προνόμια από τους δικούς μας εξοπλισμούς». Και τελειώνει τη δήλωση του λέγοντας ότι «η κρίση είναι ευκαιρία».
Αν και τα λόγια του Τούρκου υπουργού ακούγονται ωραία στα αυτιά του μέσου Έλληνα πίσω από αυτά τα λόγια κρύβονται αρκετά ψέματα και πολλές κεκαλυμμένες αλήθειες. Πρώτα από όλα με βάση τα στοιχεία που δίδονται κάθε χρονιά οι δαπάνες του ελληνικού κράτους για την αγορά νέων οπλικών συστημάτων δεν ξεπερνούν το 0,8% του ΑΕΠ. Αν τώρα, στο ποσό αυτό προστεθούν οι δαπάνες για μισθούς συντάξεις, τα λειτουργικά έξοδα όπως καύσιμα, ανταλλακτικά, αναλώσιμα υλικά καθημερινής χρήσης, κλπ τότε πράγματι οι δαπάνες αγγίζουν το 2,8% του ΑΕΠ.
Όμως άραγε μπορεί να οδηγηθεί μία χώρα σε οικονομική κρίση όταν δαπανά το 0,8 % του ΑΕΠ της σε εξοπλισμούς? Διότι τα λοιπά έξοδα υπάρχουν και θα υπάρχουν ανεξαρτήτως αν αγοράζουμε νέα μαχητικά ή νέα πλοία ή άρματα μάχης γιατί είναι πάγια έξοδα.
Πρόκειται για τις πάγιες δαπάνες που εξασφαλίζουν το μίνιμουμ των δυνατοτήτων της διασφάλισης της εθνικής κυριαρχίας και ακεραιότητας. Επομένως τίθεται το απλό εξής ερώτημα, υπάρχει κάποια ελληνική κυβέρνηση που θα μπορούσε να δικαιολογήσει στον ελληνικό λαό την απώλεια της εθνικής και εδαφικής κυριαρχίας ή την δημιουργία ελλείμματος στην ασφάλεια του.
Αυτό που οι περισσότεροι Έλληνες πολίτες δεν γνωρίζουν είναι ότι η Άμυνα της χώρας δεν είναι μία απλή υπόθεση. Δεν είναι σαν να διοικείς μία επιχείρηση που ακόμα και αν κάνεις κάποιος λάθος μπορείς άμεσα να το διορθώσεις με κάποιο σχετικά μικρό κόστος. Δεν γίνεται για παράδειγμα να αποσύρεις από την ενεργό δράση τόσα αεροπλάνα, και τόσα πλοία και όταν τα χρειαστείς να εκτιμάς ότι θα μπορείς να τα έχεις άμεσα σε επιχειρησιακή ετοιμότητα.
Τα μαχητικά, τα άρματα μάχης, οι μονάδες επιφανείας τα υποβρύχια δεν τα βρίσκει κανείς στο ράφι και τα αγοράζει όποτε χρειαστεί. Χαρακτηριστικά ακόμα και αν η ελληνική κυβέρνηση αποφασίσει να αγοράσει νέες φρεγάτες για το ΠΝ για να αντικαταστήσει τις 10 παλαιές φρεγάτες (μέσης ηλικίας 30 ετών) Standard το πρώτο πλοίο της παραγγελίας θα ήταν διαθέσιμο στο ΠΝ μετά από 6 χρόνια, με απλά λόγια το 2016. Και όλα αυτά όταν οι Τούρκοι διαθέτουν ήδη υπεροπλία στο Αιγαίο με το γιγαντιαίο ναυπηγικό τους πρόγραμμα σε εξέλιξη, το οποίο για την ιστορία περιλαμβάνει την ναυπήγηση
8 κορβετών
4 φρεγατών
6 αντιτορπιλικών AAW
1 Ελικοπτεροφόρου δυνατότητας μεταφοράς 8 ελικοπτέρων και 700 στρατιωτών
16 περιπολικών ανοικτής θαλάσσης
4 κορβετών για το Λιμενικό Σώμα
8 αποβατικών σκάφη LCT
2 αποβατικών πλοία LST (εκτοπίσματος 4000 τόνων περίπου)
6 υποβρυχίων Τ214ΤΝ
4 υποβρυχίων Τ209/12000 υπό εκσυγχρονισμό
8 φρεγατών O.H Pery υπό εκσυγχρονισμό εκ των οποίων οι 4 με πρόβλεψη για αυξημένες αντιαεροπορικές δυνατότητες
3 βοηθητικών πλοίων
Είναι πραγματικά αστείο κανείς να ακούει τον Τούρκο υπουργό να ισχυρίζεται ότι οι δύο χώρες δεν χρειάζονται υποβρύχια, όταν μόλις πριν από 6 μήνες ανακοινώθηκε το τελικό κόστος ναυπήγησης των 6 τουρκικών υποβρυχίων Τ214ΤΝ (2 δισ. ευρώ) και το ποσοστό συμμετοχής τουλάχιστον μία δωδεκάδας τουρκικών εταιρειών και ερευνητικών ιδρυμάτων στην ναυπήγηση των συγκεκριμένων υποβρυχίων. Αν όμως ο Τούρκος υπουργός εννοεί και αληθινά πιστεύει αυτά που προτείνει, τότε γιατί η Άγκυρα δεν δείχνει έμπρακτα την καλή της πρόθεση ακυρώνοντας το συγκεκριμένο πρόγραμμα?
Γιατί δεν ενημερώνει ο Τούρκος υπουργός τις τουρκικές εταιρείες που προσδοκούν βιομηχανική συμμετοχή στο πρόγραμμα της τάξης του 80% της αξίας της προμήθειας, ότι η ναυπήγηση των σκαφών δεν είναι αναγκαία πλέον; Μήπως γιατί ξέρει ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει, δεδομένου των χρημάτων που έχουν επενδυθεί από τις τουρκικές εταιρείες για την ανάπτυξη των συστημάτων που θα εγκατασταθούν στα νέα τουρκικά υποβρύχια 214;
Γιατί δεν ακυρώνει άμεσα την απόκτηση 100-120 μαχητικών F-35 κόστους τουλάχιστον τα 10 δισ. ευρώ, έτσι ώστε να καταστεί «άνευ λόγου» το πρόγραμμα απόκτησης Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους της Π.Α. κόστους 4,5 δισ. ευρώ;
Γιατί δεν ακυρώνει άμεσα την ανάπτυξη του προγράμματος εγχώριας ανάπτυξης και κατασκευής του νέου άρματος μάχης ALTAY;
Πως μπορεί ο υπουργός Επικρατείας της Τουρκίας να μας πείσει για τις φιλικές προθέσεις της χώρας του όταν τα τουρκικά μαχητικά στην κυριολεξία ξυρίζουν τις στέγες των σπιτιών στα ακριτικά νησιά του Αιγαίου? Πως μπορεί ο κατά τα άλλα «καλοπροαίρετος» Τούρκος υπουργός να μας εξηγήσει γιατί το τουρκικό Ναυτικό αποφάσισε να δημιουργήσει μία μόνιμη δύναμη διατήρησης της ασφάλειας στην Μεσόγειο αποτελούμενη από τα κάτωθι πλοία επιφανείας F-247, TCG Kemalreis, κλάση MEKO 200 TN II ,
F-241, TCG Turgutreis, κλάση MEKO 200 TN I ,
F-490, TCG Gaziantep, κλάση G (O.H Perry)
F-491, TCG Giresun, κλάση G , (O.H Perry)
A-580, TCG Akar, κλάση Akar σκάφος ανεφοδιασμού στόλου
F-241, TCG Turgutreis, κλάση MEKO 200 TN I ,
F-490, TCG Gaziantep, κλάση G (O.H Perry)
F-491, TCG Giresun, κλάση G , (O.H Perry)
A-580, TCG Akar, κλάση Akar σκάφος ανεφοδιασμού στόλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου