Τα νέα Τέλη θα υπολογίζονται βάσει της 1ης άδειας κυκλοφορίας, του κυβισμού αλλά και των εκπομπών ρύπων. Καταργείται η έκτακτη εισφορά για τους κατόχους παλαιών ΙΧ μεγάλου κυβισμού Του Γιώργου Ανδρή
Ακόμη πιο υψηλό αναμένεται να είναι το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων τον επόμενο χρόνο καθώς τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2011, σύμφωνα με πληροφορίες, θα είναι δύο ταχυτήτων, επιβεβαιώνοντας πλήρως το δημοσίευμα της «Η» στις 19 Φεβρουαρίου του 2010. Τα νέα Τέλη θα υπολογίζονται βάσει της 1ης άδειας κυκλοφορίας, του κυβισμού αλλά και των εκπομπών ρύπων.
Ειδικότερα τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2011 στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας έως τις 31/12/2010 θα υπολογίζονται βάσει του κυβισμού του κινητήρα ενώ όσα ΙΧ ταξινομηθούν μετά την 1/1/2011 τα Τέλη θα υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων του κινητήρα. Οσον αφορά στις χρεώσεις στην πρώτη κατηγορία που αφορά στα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν ως βάση θα ληφθούν τα Τέλη του 2009 τα οποία κυμαίνονταν από 18 έως και 580 ευρώ, αναμένεται να είναι αυξημένα κατά 15% και θα διαμορφωθούν από 21 έως και 667 ευρώ. Στη δεύτερη κατηγορία όπου και ανήκουν τα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/1/2011 ο υπολογισμός των Τελών Κυκλοφορίας θα γίνεται βάσει των εκπομπών ρύπων του κινητήρα και θα κυμαίνεται από 0,50 έως 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο ρύπων που εκπέμπει ο κάθε κινητήρας...
Βέβαια μεγάλη ανάσα αναμένεται να πάρουν οι κάτοχοι παλαιών οχημάτων με μεγάλους κινητήρες καθώς καταργείται η έκτακτη εισφορά που κατέβαλαν για τα Τέλη του 2010 όλοι οι κάτοχοι αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. και η οποία κυμαίνονταν από 150 έως 650 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό...
Παλαιά ΙΧ
Τα Τέλη για ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν από τις 31/12/2011 εξετάζεται να υπολογίζονται με βάσει εκείνα του 2009 τα οποία κυμαίνονταν από 18 έως και 580 ευρώ προσαυξημένα όμως κατά 15%. Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση υπολογίζει πως θα εισπράξει περίπου 1,3 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 200 εκατ. θα αφορούν στην αύξηση του 15% που θα επιβληθεί σε όλες τις κατηγορίες. Ετσι τα Τέλη του 2011 αυξάνονται κατά 2,7 ευρώ στην κατηγορία οχημάτων με κινητήρες έως 300 κ.εκ., 6,9 ευρώ για κινητήρες έως 785 κ.εκ., 16,8 ευρώ για κινητήρες έως 1.357 κ.εκ., 30,3 ευρώ στα ΙΧ με κινητήρες έως 1.928 κ.εκ., 66,9 ευρώ στα μοντέλα με κινητήρες έως 2.357 κ.εκ. Και 87 ευρώ στα πολυτελή ΙΧ με κινητήρες άνω των 2.358 κ.εκ.
Ρύποι
Αλλάζει ριζικά ο τρόπος υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας σε όσα ΙΧ ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου του 2011 καθώς, όπως είχε δημοσιεύσει η ?Η? στις 19 Φεβρουαρίου, θα υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων των κινητήρων με κλιμακωτή χρέωση. Ειδικότερα για αυτοκίνητα με κινητήρες που εκπέμπουν έως 100 γραμμαρια CO2 ανά χιλιόμετρο η χρέωση θα είναι 0,50 λεπτά του ευρώ ανά γραμμάριο που εκπέμπει κάποιο αυτοκίνητο.
Για οχήματα με κινητήρες που εκπέμπουν από 101 έως και 150 γρ. ανά χλμ. η χρέωση θα είναι 1 ευρώ ανά γραμμάριο. Αμέσως μετά τοποθετούνται τα ΙΧ με κινητήρες που εκπέμπουν από 151 έως και 200 γρ. CO2 ανά χλμ. με χρέωση 1,5 ευρώ ανά γραμμάριο. Οσα αυτοκίνητα εκπέμπουν από 201 έως και 250 γρ. CO2 ανά χλμ. θα καταβάλλουν 2 ευρώ και τέλος τα ΙΧ με κινητήρες που εκπέμπουν πάνω από 250 γρ. CO2 ανά χλμ. θα πληρώνουν 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο!
Όπως είναι προφανές, τα «καθαρά» αυτοκίνητα που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους είναι αρκετά ευνοημένα καθώς οι ιδιοκτήτες τους θα καταβάλλουν πολύ λιγότερα χρήματα από εκείνα που θα πλήρωναν με το παλιό σύστημα.
Εξελίξεις για πετρελαιοκίνηση
Το φθινόπωρο στην Ελλάδα το πρώτο υβριδικό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο
Αγνωστες παραμένουν ακόμη οι προθέσεις της κυβέρνησης για το θέμα της άρσης απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Ωστόσο τα δεδομένα το φθινόπωρο θα αλλάξουν καθώς θα εισαχθεί το πρώτο υβριδικό πετρελαιοκίνητο μοντέλο στην ελληνική αγορά (Peugeot RCZ Hybrid4) το οποίο αναμένεται να «ανοίξει» το δρόμο για την απελευθέρωση των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. έστω και υπό προϋποθέσεις.
Ειδικότερα η έλευση του πρώτου υβριδικού πετρελαιοκίνητου μοντέλου με ελάχιστους ρύπους θα είναι αδιανόητο να μην επιτρέπεται να κυκλοφορεί εντός Αττικής και Θεσσαλονίκης καθώς δεν ρυπαίνει! Αλλωστε όπως έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν οι πετρελαιοκινητήρες οι οποίοι πληρούν τις προδιαγραφές Euro5 είναι πολλοί πιο «καθαροί» από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες και αν δεν επιτραπεί η κυκλοφορία των οχημάτων που έχουν τοποθετηθεί θα πρέπει να απαγορευθεί αντίστοιχα και η κυκλοφορία των Ι.Χ. με βενζινοκινητήρες Euro5!
Παραδείγματα για τα «πράσινα» τέλη
H Alfa Romeo Mito με κινητήρα 1.4 λίτρων το οποίο εκπέμπει 129 γρ. CO2 ανά χλμ. με το καθεστώς των Τελών του 2009 θα πλήρωνε 202 ευρώ ή 168 αν υπολογιστεί στα επίπεδα του 2008. Σύμφωνα με τον νέο τρόπο υπολογισμού για το 2011 ο ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου οχήματος θα καταβάλει μόλις 129 ευρώ!
Ο ιδιοκτήτης ενός Toyota IQ το οποίο εκπέμπει 99 γρ./χλμ. με το παλιό καθεστώς θα κατέβαλλε 112 ευρώ για το σήμα των Τελών βάσει των επιπέδων του 2009 και 93 ευρώ βάσει του 2008 ενώ με το νέο τρόπο υπολογισμού θα καταβάλει μόλις 49,5 ευρώ!
Αντίστοιχα ιδιοκτήτης ενός VW Tiguan με εκπομπές ρύπων 185 γρ./χλμ. με το παλιό καθεστώς θα πλήρωνε 202 ευρώ (2009) ή 168 ευρώ (2008) ενώ με το νέο καθεστώς θα πρέπει να καταβάλει 277,5 ευρώ!
ΠΗΓΗ: http://www.alfavita.gr/