'' ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ! ''
Παρασκευή 2 Ιουλίου 2010
Στο ΙΚΑ στρατιωτικοί, δικαστικοί και … ιερείς
To νεο καθεστώς για τους στρατιωτικους - σύμφωνα με το σχεδιο που μελετά το υπουργείο αμυνας -θα προβλέπει 35 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας συν 5 πλασματικά ενώ οι πιλότοι των μαχητικών για να θεμελιώσουν διακαιωμα συνταξιοδοτησης θα απαιτούνται 25 ετη ασφάλισης αντί για 18 που ισχύει σήμερα.
Με το νομοσχέδιο για το δημόσιο επιβαρύνονται σχεδόν ακαριαία μέσα σε 3 χρόνια από 2011 έως το 2013 από πέντε έως 15 χρόνια τα όρια ηλικίας των γυναικών ώστε να εξιψωθούν με των αντρών συναδέλφων τους . Στο εξής το όριο συνταξιοδότησης ανδρών και γυναικών δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το 65ο έτος ηλικίας, ενώ ο νέος τρόπος υπολογισμού των συντάξεων οδηγεί σε μείωση έως 30% .
Aπό 1η αυγούστου καθιερώνεται και για του συνταξιούχους του δημοσίου άνω των 1400 ευρώ η ειδική εισφορά(νεος ΛΑΦΚΑ) απο 3% εως 10% αναλογα με το ποσό της σύνταξης
Στο νομοσχεδιο για το ασφαλιστικο του ιδιωτικού τομέα , το υπουργείο εργασιας προχωρησε σε βελτιώσεις . Ετσι μεγάλωσε την περίοδο προσαρμογής για τις γυναίκες του ιδιωτικού τομέα οι οποιες θα επιβαρύνονται με ένα χρόνο ετησίως αντί για δύο ώστε να φτάσουν από τα 60 στα 60 ενώ οι ασφαλισμενες με καθεστώς βαρεων θα επιβαρύνονται κατά ενα χρόνο εως το 2015 ωστε να φτάσουν από τα 55 στα 60
ΠΗΓΗ: http://www.protothema.gr
Ελλάδα, το παγκόσμιο πείραμα…
Στην καθ’ ημάς πραγματικότητα, αν....
.
κάνουμε μια σύντομη στο πρόσφατο παρελθόν, θα διαπιστώσουμε ότι έγιναν συγκεκριμένες ενέργειες με συγκεκριμένο σκοπό και σε απολύτως συγκεκριμένη κατεύθυνση. Όλοι θυμόμαστε –τουλάχιστον οι έχοντες κάποια ηλικία- τον αλόγιστο δανεισμό στη δεκαετία του ’80, τότε που το ΠΑΣΟΚ έδωσε λεφτά στον κόσμο με θεαματικές αυξήσεις στους μισθούς, με χορήγηση χαριστικών συντάξεων, με απίθανα επιδόματα, με γενναίες επιδοτήσεις, που αφενός του παγίωσαν την εκλογική βάση (και πελατεία) , αφετέρου κατέστησαν τη χώρα πελάτη του διεθνούς τραπεζικού κατεστημένου.
Ακολούθησαν κρατικοποιήσεις επιχειρήσεων –με δανεικά πάντα λεφτά- που ενίσχυσαν τότε το κοινωνικό πρόσωπο του ΠΑΣΟΚ έναντι του λαού, για να κατασταθούν λίαν συντόμως προβληματικές και να πωληθούν όσο-όσο σε ημετέρους ( οι οποίοι επιχορηγήθηκαν κιόλας!) , δημιουργώντας έτσι μια νέα αριστοκρατία πράσινων επιχειρηματιών που χαρτζιλικώνουν και το κόμμα και μεμονωμένα πολιτικά πρόσωπα, διαπλεκόμενοι άπαντες σ’ ένα απίστευτο αλισβερίσι διαφθοράς.
Εν συνεχεία, αφού δαιμονοποιήθηκε κάθε κρατική επιχειρηματική δράση και συκοφαντήθηκε ασύστολα από τα Μέσα Μαζικής Παραπληροφόρησης (ως οικονομικώς ασύμφορη, μη ανταγωνιστική, αντιπαραγωγική κ.λ.π) , άρχισε ο κύκλος των αποκρατικοποιήσεων –πωλήσεων- (κοινώς ξεπούλημα) του φιλέτου , όπως οι ίδιοι πολιτικοί μας ευστόχως αποκάλεσαν, τα δυνατά χαρτιά της ελληνικής οικονομίας: ΔΕΗ, ΟΤΕ κ.τ.λ. Έτσι αποστεώθηκε πλήρως η ελληνική οικονομία από κάθε σοβαρή οικονομική δραστηριότητα.
Εκ παραλλήλου, η αγροτική παραγωγή συρρικνώθηκε, η γη εγκαταλείφτηκε, ο αγροτικός πληθυσμός μειώθηκε, αφού το κόστος παραγωγής εκτοξεύθηκε στα ύψη και οι τιμές των προϊόντων κατρακύλησαν στο έρεβος. Η καλλιέργεια της γης έχει πλέον καταστεί ασύμφορη, το αγροτικό μεροκάματο είναι πενιχρότατο, άρα εξέλιπε κάθε λόγος ενασχόλησης με την ύπαιθρο.
Προς τούτοις δε ο έλληνας κλήθηκε επανειλημμένως να καταθέσει τις οικονομίες του για να αποσύρει το παλιό του αυτοκίνητο και να επιδείξει τοιουτοτρόπως την ευαισθησία και την έμπρακτη αλληλεγγύη του στον αγώνα για το περιβάλλον που νοσεί σοβαρά (επειδή το μολύνουν άλλοι!) , ασχέτως αν τα κεφάλαια που έφυγαν από τις ελληνικές τράπεζες δε θα επαναπατρισθούν ποτέ, θα αναπαυθούν όμως στις τράπεζες των τοκογλύφων που σήμερα μας δανείζουν με 5% (και με χίλια παρακάλια)
Επιπλέον, όλοι είδαμε τις όποιες οικονομικές μας να μειώνονται δραματικά αφού αφενός τα επιτόκια καταθέσεων πρακτικά μηδενίστηκαν, για να ευνοηθούν οι τραπεζίτες –που μας δανείζουν με τα δικά μας λεφτά και με επιτόκια δυσβάσταχτα- και αφετέρου ο πληθωρισμός –όχι ο επίσημος, αλλά αυτός που κάθε μέρα καταγράφουμε εμείς στο πορτοφόλι μας- ροκάνισε και εξακολουθεί να ροκανίζει κάθε χρηματικό διαθέσιμο.
Υπό αυτές τις συνθήκες οδηγηθήκαμε στη λύση του χρηματιστηρίου για να χαθούν ως δια μαγείας άλλα 33 τρισεκατομμύρια δραχμές, γιατί έτσι το θέλησαν τα παπαγαλάκια που έχουν και όνομα και επώνυμο και σε αξιώματα υψηλότατα θήτευσαν και τα ιδρύματα τους χρυσοπληρώνει ο ελληνικός λαός από το υστέρημά του, ενώ θα έπρεπε να έχουν εγκλειστεί σε άλλου είδους ιδρύματα…
Και μετά ταύτα, το ευρώ! Η μεγαλύτερη κομπίνα που επινοήθηκε ποτέ, για να γονατίσει παντελώς τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. Το εφεύρημα που κατάργησε την αστική τάξη, που διέλυσε τα ελληνικά νοικοκυριά, που βύθισε στην απελπισία τον άνθρωπο του καθημερινού μόχθου. Αυτό το εξάμβλωμα κλήθηκε με τρόπο πανηγυρικό ο Έλληνας να το αγοράζει προς 341 δρχ. το ένα! Και ήρθε η καταστροφή: η οικονομία τόσο η οικιακή όσο και η κρατική κυριολεκτικά εκτροχιάστηκε.
Οι επιτήδειοι ωστόσο συνέχιζαν να ξοδεύουν τα χρήματα των ταμείων αγοράζοντας μετοχές και δομημένα ομόλογα (χαρτάκια δηλαδή!), να παίρνουν προμήθειες, να κάνουν δωράκια σε εαυτούς και αλλήλους κ.τ.λ. που όλοι πια γνωρίζουμε.
Αγαπητoί μου, δεν είναι μόνο τα κλεμμένα που δημιούργησαν το πρόβλημα. Σκοπίμως και εντέχνως εστιάζουν την προσοχή μας σε αυτά, για να αποσείσουν από πάνω τους την πιο βαριά ευθύνη, την πολιτική ευθύνη. Γιατί, αν κάποτε αποδοθεί, τότε η δίκη των έξι ούτε καν θα αναφέρεται στην ιστορία.
Μα ποιο είναι τελικά το παγκόσμιο πείραμα, που ανέφερες αρχικά; θα ρωτούσε δικαίως κάποιος. Το πείραμα είναι αυτό που περιέγραψα. Οδηγείς μεθοδικά μια χώρα στην οικονομική καταστροφή, υπογράφεις ένα μνημόνιο και εκχωρείς τα κυριαρχικά σου δικαιώματα στους δανειστές σου. Αυτοί καταγράφουν τις αντιδράσεις και αν δουν ότι το σχέδιο περπατάει τότε το εφαρμόζουν και σε άλλες περιπτώσεις. Ο κόσμος έχει εκπαιδευτεί στη λογική που λέει ότι ο δανειστής έχει το πάνω χέρι και ο δανειζόμενος υποκύπτει. Έτσι λοιπόν θα κυβερνιόμαστε όλοι από ένα Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, δηλαδή μια παγκόσμια οικονομική κυβέρνηση, της οποίας εμείς μόνο το όνομα θα γνωρίζουμε και ελέω φτώχιας θα πράττουμε ό,τι εντέλλεται.
Αν το σχέδιο δεν περπατήσει, τότε απλά επικαλείσαι την ανάγκη για μια παγκόσμια οικονομική διακυβέρνηση προκειμένου να οδηγηθεί όλος ο κόσμος σε ασφαλείς τάχα οικονομικούς δρόμους, με παγκόσμιο νόμισμα ενδεχομένως και ο,τιδήποτε άλλο κριθεί αναγκαίο από τους νοσηρούς νόες που απεργάζονται αληθινά σενάρια αχαλίνωτης πραγματικότητας.
Ο δικός μας πρωθυπουργός έχει επανειλημμένως τοποθετηθεί υπέρ μιας τέτοιας προοπτικής. Μήπως τώρα εξηγούνται πολλά (αν όχι όλα);
Αυτή είναι η Νέα Τάξη Πραγμάτων που εδώ και χρόνια ακούμε, αλλά δυσκολευόμαστε να εννοήσουμε.
Αιτωλός
www.aitolia.gr
ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΣΤΟ: http://ksipnistere.blogspot.com
Ερωτήσεις κι απαντήσεις για τους υπερχρεωμένους
Πολίτες που έχουν περιέλθει σε αποδεδειγμένη μόνιμη αδυναμία εξυπηρέτησης των χρεών τους μπορούν να ρυθμίσουν την εξόφληση μέρους του χρέους τους για τέσσερα χρόνια και, εφόσον ανταποκριθούν, να απαλλαγούν από το υπόλοιπο των χρεών.
Η ρύθμιση αφορά όλα τα φυσικά πρόσωπα, με εξαίρεση τους εμπόρους και τα χρέη σε τράπεζες και τρίτους, με ορισμένες εξαιρέσεις.
Διαβάστε τις απαντήσεις στις συνηθέστερες ερωτήσεις δανειοληπτών.
Τι επιδιώκει το σχέδιο νόμου (συνοπτική παρουσίαση της ρύθμισης);
Να δώσει μία δεύτερη ευκαιρία στους υπερχρεωμένους. Με το σχέδιο νόμου οι υπερχρεωμένοι πολίτες που έχουν αποδεδειγμένη μόνιμη αδυναμία να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους, μπορούν να ρυθμίσουν την εξόφλησή τους και να απαλλαγούν από σημαντικό μέρος των χρεών τους, εφόσον εξυπηρετήσουν για τέσσερα έτη με βάση το εισόδημα τους, ένα μέρος αυτών που καθορίζεται από το δικαστήριο. Κατά το διάστημα της εξυπηρέτησης του χρέους διαφυλάττεται ένα ελάχιστο επίπεδο οικονομικής διαβίωσης. Ο υπερχρεωμένος καταναλωτής ή επαγγελματίας, εφόσον ανταποκριθεί στη «δοκιμασία» που προβλέπει το σχέδιο νόμου, θα αποκτήσει το δικαίωμα για ένα νέο οικονομικό ξεκίνημα στη ζωή του, απαλλασσόμενος από το υπόλοιπο των χρεών του.
Ποιους καλύπτει το σχέδιο νόμου;
Στις ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου υπάγονται όλα τα φυσικά πρόσωπα, καταναλωτές και επαγγελματίες, με εξαίρεση τους εμπόρους, οι οποίοι όμως έχουν από την υφιστάμενη νομοθεσία τη δυνατότητα να προσφύγουν στη διαδικασία του πτωχευτικού κώδικα.
Ποια χρέη αφορά:
Όλα τα χρέη με εξαίρεση οφειλές από αδικοπραξία που διαπράχθηκε με δόλο, διοικητικά πρόστιμα, χρηματικές ποινές, οφειλές από φόρους και τέλη προς το Δημόσιο και εισφορές προς τους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης. Δεν υπάγονται επίσης σε ρύθμιση οφειλές που έχουν αναληφθεί το τελευταίο έτος πριν την υποβολή της αίτησης ρύθμισης. Στην τελευταία δηλαδή περίπτωση, ο οφειλέτης, εφόσον επιθυμεί να ρυθμίσει και αυτές τις οφειλές θα πρέπει να περιμένει να παρέλθει ένα έτος από τότε που αναλήφθηκαν για να υποβάλει την αίτηση.
Πότε οι οφειλέτες μπορούν να υπαχθούν σε ρύθμιση;
Όταν έχουν περιέλθει σε μόνιμη αδυναμία πληρωμής ληξιπρόθεσμων χρηματικών οφειλών. Προϋπόθεση να μην έχει συμβεί αυτό δόλια.
Επισήμανση: Ο οφειλέτης μπορεί να αξιοποιήσει τον νόμο για τη ρύθμιση χρεών και απαλλαγή μόνο μία φορά στη ζωή του.
Τι γίνεται αν ο οφειλέτης δεν έχει τη δυνατότητα να καταβάλει κανένα ποσόν για την εξόφληση μέρους των χρεών;
Το δικαστήριο έχει τη δυνατότητα να ορίσει πολύ μικρό ποσόν για καταβολή στους πιστωτές. Μάλιστα καταργήθηκε το 10% ως αρχικά ελάχιστο ποσοστό χρεών που θα πρέπει να εξοφλεί ο οφειλέτης με τις καταβολές των τεσσάρων ετών προκειμένου να επιτύχει την απαλλαγή από τα χρέη. Το δικαστήριο είναι ελεύθερο να κατέβει, εφόσον δεν επαρκούν τα εισοδήματα του οφειλέτη, και αυτό το όριο. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί ακόμη να επιτρέψει στον οφειλέτη, ιδίως αν αυτός είναι άνεργος ή έχει σοβαρά προβλήματα υγείας να μην δίνει για ορισμένη περίοδο κανένα απολύτως ποσόν. Το δικαστήριο όμως επανεξετάζει μετά από 5-6 μήνες την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο οφειλέτης.
Τι γίνεται με την ακίνητη περιουσία του οφειλέτη;
Αυτή ρευστοποιείται από το σύνδικο που ορίζει το δικαστήριο για να πληρωθούν χρέη προς τους πιστωτές.
Μπορεί ο οφειλέτης να εξαιρέσει και να σώσει από τη ρευστοποίηση την ιδιόκτητη κύρια κατοικία μου;
Ναι, ο οφειλέτης έχει τη δυνατότητα να εξαιρέσει από τη ρευστοποιήσιμη περιουσία την κύρια κατοικία του, εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει σε εμβαδόν το προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις όριο αφορολόγητης απόκτησης πρώτης κατοικίας, προσαυξημένο κατά 30%. Προϋπόθεση για να συμβεί αυτό είναι να αναλάβει ο οφειλέτης με το μέσο επιτόκιο ενός στεγαστικού δανείου, για χρονικό διάστημα που μπορεί να φθάνει μέχρι 20 έτη την εξυπηρέτηση χρεών που αντιστοιχούν στο 85% της εμπορικής αξίας της κατοικίας. Αν δεν τηρήσει την εξυπηρέτηση αυτού του χρέους (εμφανίζει καθυστερήσεις μεγαλύτερες των δύο μηνών), προχωρούν οι διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης (πλειστηριασμού της ακινήτου).
Πότε επέρχεται η απαλλαγή από το υπόλοιπο των χρεών;
Εφόσον παρέλθουν τα τέσσερα έτη και έχει τηρήσει ο οφειλέτης τις υποχρεώσεις της ρύθμισης. Η απαλλαγή είναι δηλαδή ανεξάρτητη από την εξυπηρέτηση του πρόσθετου χρέους για τη διάσωση της κύριας κατοικίας.
Που υποβάλλεται η αίτηση για τη ρύθμιση;
Η αίτηση για τη ρύθμιση των οφειλών υποβάλλεται στο Ειρηνοδικείο του τόπου που κατοικεί ή διαμένει ο οφειλέτης. Εφαρμόζεται η εκούσια δικαιοδοσία που επιτρέπει στο δικαστήριο την αυτεπάγγελτη έρευνα των γεγονότων.
Η προσπάθεια συμβιβασμού πρέπει να έχει προηγηθεί της αίτησης. Ποιος την αναλαμβάνει;
Πριν την υποβολή της αίτησης ο οφειλέτης υποχρεούται να κάνει προσπάθεια συμβιβασμού με τους πιστωτές. Την προσπάθεια συμβιβασμού πριν την υποβολή της αίτησης για τον οφειλέτη αναλαμβάνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή ή Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού που λειτουργεί ήδη σε κάθε νομαρχία ή Ένωση Καταναλωτών ή ο Μεσολαβητής Τραπεζικών Επενδυτικών Υπηρεσιών ή δικηγόρος ή άλλος δημόσιος ή ιδιωτικός φορέας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορέας που συνδράμει καταναλωτές σε ζητήματα υπερχρέωσης.
Πως γίνεται και αποδεικνύεται η προσπάθεια συμβιβασμού πριν την υποβολή της αίτησης;
Δεν υπάρχει κάποια διαδικασία που θα πρέπει απαραίτητα να ακολουθηθεί. Η προσπάθεια συμβιβασμού γίνεται προς όλους τους πιστωτές και αποδεικνύεται με βεβαίωση του φορέα που την έχει αναλάβει. Τα μέρη είναι ελεύθερα να συμφωνήσουν ότι κρίνουν προς το συμφέρον τους. Για το συμβιβασμό συντάσσεται πρακτικό που επικυρώνεται από τον αρμόδιο Ειρηνοδίκη.
Τι πρέπει να περιέχει η αίτηση και ποια έγγραφα θα πρέπει να προσκομιστούν;
Η αίτηση πρέπει να περιέχει α) κατάσταση της περιουσίας του οφειλέτη και των κάθε φύσης εισοδημάτων του ίδιου και του συζύγου του, β) κατάσταση των πιστωτών του και των απαιτήσεων τους κατά κεφάλαιο, τόκους και έξοδα και γ) σχέδιο διευθέτησης οφειλών, που να λαμβάνει υπόψη με εύλογο τρόπο και συσχέτιση, τόσο τα συμφέροντα των πιστωτών, όσο και την περιουσία, τα εισοδήματα και την οικογενειακή κατάσταση του οφειλέτη. Με την αίτηση ή μέσα σε ένα μήνα από την υποβολή της αίτησης, θα πρέπει να προσκομιστούν η βεβαίωση για την διενέργεια του εξωδικαστικού συμβιβασμού, υπεύθυνη δήλωση για την ορθότητα των στοιχείων που δηλώνει και τα έγγραφα που έχει και αποδεικνύουν τις οφειλές του.
Μπορεί ο οφειλέτης να συντάξει μόνος του την αίτηση;
Τα αρμόδια υπουργεία θα εκδώσουν υποδείγματα αιτήσεων, πιστοποιητικών, δηλώσεων, καταστάσεων και σχεδίων διευθέτησης οφειλών με σκοπό να διευκολύνουν τη σύνταξή τους από τον ίδιο τον οφειλέτη.
Είναι υποχρεωτική η παράσταση δικηγόρου;
Όχι, δεν είναι. Ο οφειλέτης μπορεί να υποβάλει και να παρασταθεί μόνος στο δικαστήριο. Θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει χωρίς αμοιβή τη βοήθεια ενός από τα πρόσωπα ή τους φορείς που συνδράμουν τους καταναλωτές σε θέματα υπερχρέωσης.
Τι γίνεται με τα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης (διαδικασίες πλειστηριασμού) που βρίσκονται σε εξέλιξη ή με τα οποία απειλείται ο οφειλέτης;
Δεν σταματούν αυτομάτως. Ο οφειλέτης όμως μπορεί να τα σταματήσει με αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, και εφόσον πιθανολογείται ότι η αίτηση για τη ρύθμιση των οφειλών θα ευδοκιμήσει.
Προσοχή: Στην περίπτωση των στεγαστικών δανείων, για να είναι ισχυρή η αναστολή, ο οφειλέτης θα πρέπει να καταβάλει από το χρονικό διάστημα της αίτησης και μέχρι την έκδοση της απόφασης τη δόση ενήμερης οφειλής. Δεν υποχρεούται δηλαδή να αποπληρώσει τις ληξιπρόθεσμες δόσεις πριν την υποβολή της αίτησης.
Νέα προσπάθεια συμβιβασμού ενώπιον του δικαστηρίου;
Το σχέδιο νόμου υποχρεώνει τα μέρη (οφειλέτη και πιστωτές) σε μία νέα προσπάθεια επιδίωξης συμβιβασμού ενώπιον του δικαστηρίου. Ο συμβιβασμός ενώπιον του δικαστηρίου είναι δυνατόν να επιτευχθεί ακόμη κι αν δεν συμφωνούν όλοι οι πιστωτές, αλλά συμφωνούν μόνο πιστωτές με απαιτήσεις που υπερβαίνουν το ήμισυ των οφειλών. Σε κάθε περίπτωση πάντως θα πρέπει να συμφωνούν οι πιστωτές που έχουν εμπράγματες εξασφαλίσεις (υποθήκες κλπ).
Ποια είναι η διαδικασία του δικαστικού συμβιβασμού:
Στο πρώτο μήνα από την υποβολή της αίτησης, επιδίδεται η αίτηση στους πιστωτές. Στο δεύτερο μήνα οι πιστωτές απαντούν αν αποδέχονται το σχέδιο διευθέτησης (ρύθμισης) των οφειλών που προτείνει ο οφειλέτης. Οι πιστωτές μπορούν να προτείνουν τροποποιήσεις. Στο πρώτο ήμισυ του τρίτου μήνα ο οφειλέτης μπορεί να υποβάλει τροποποιημένο σχέδιο. Στις επόμενες είκοσι ημέρες, απαντούν οι πιστωτές αν αποδέχονται το τροποποιημένο σχέδιο.
Τι γίνεται σε περίπτωση που ο πιστωτής δεν υποβάλει παρατηρήσεις στο σχέδιο ρύθμισης μέσα στις προηγούμενες προθεσμίες;
Θεωρείται ότι αποδέχεται το σχέδιο ρύθμισης.
Πώς παρακολουθούν ο οφειλέτης και οι πιστωτές τη διαδικασία;
Στη γραμματεία του αρμόδιου Ειρηνοδικείου τηρείται φάκελος για τον συγκεκριμένο οφειλέτη στον οποίο έχουν πρόσβαση όλοι οι πιστωτές, και ο οποίος φάκελος ενημερώνεται με όλες τις εξελίξεις.
Σε περίπτωση που προκύπτει ο συμβιβασμός γίνεται η δίκη;
Όχι. Ο Ειρηνοδίκης επικυρώνει τον συμβιβασμό.
Συμφέρει τα μέρη ο συμβιβασμός;
Το κρίνουν ασφαλώς οι ίδιοι. Υπάρχουν όμως σημαντικά κίνητρα να συμβιβαστούν. Για τους οφειλέτες: Μπορούν να επιτύχουν πιο ευέλικτη ρύθμιση, να μειώσουν το κόστος της διαδικασίας, να αποφύγουν τα μειονεκτήματα και τους κινδύνους της δικαστικής ρύθμισης (μακρόχρονη παραμονή στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ, δημοσιότητα της υπαγωγής σε ρύθμιση, περιορισμοί στην υποβολή νέας αίτησης, παρακολούθηση των περιουσιακών στοιχείων, τήρηση αυξημένων υποχρεώσεων, κ.ά). Για τους πιστωτές: Μπορούν να επιτύχουν εξυπηρέτηση μεγαλύτερου ποσοστού του χρέους, ταχύτερη έναρξη της αποπληρωμής, εξασφαλίσεις από τρίτα πρόσωπα κ.ά.
Πώς γίνεται η δικαστική ρύθμιση των οφειλών σε περίπτωση που αποτύχει ο δικαστικός συμβιβασμός;
Το δικαστήριο ελέγχει κατά τη δικάσιμο που έχει οριστεί τη συνδρομή των προϋποθέσεων για τη ρύθμιση των χρεών και κρίνει ότι δεν επαρκούν τα περιουσιακά στοιχεία και εισοδήματά του για την αποπληρωμή των χρεών προχωρά στη ρύθμιση των οφειλών. Ο οφειλέτης αναλαμβάνει την υποχρέωση να καταβάλλει κάθε μήνα και για χρονικό διάστημα τεσσάρων ετών μέρος του εισοδήματός του στους πιστωτές. Το ύψος των μηνιαίων καταβολών καθορίζεται από το δικαστήριο λαμβάνοντας υπόψη τα εισοδήματά του, τη δυνατότητα συνεισφοράς του συζύγου και σταθμίζοντας αυτά με τις βιοτικές ανάγκες του ιδίου και των προστατευόμενων μελών της οικογενείας του.
Αναπροσαρμόζονται οι μηνιαίες καταβολές κατά τη διάρκεια της ρύθμισης;
Το δικαστήριο μπορεί να προβλέπει την αναπροσαρμογή τους με έναν αντικειμενικό δείκτη αναφοράς (π.χ. τιμάριθμο). Μπορεί όμως το δικαστήριο με αίτηση του οφειλέτη ή πιστωτή να διατάξει την αναπροσαρμογή της δόσης σε περίπτωση ιδίως που βελτιωθεί το εισόδημα του οφειλέτη. Η αναπροσαρμογή θα ισχύσει αναδρομικά από το χρόνο υποβολής της αίτησης αναπροσαρμογής.
Τι πρέπει να κάνει ο οφειλέτης αν το εισόδημά του αυξηθεί κατά τη διάρκεια της τετραετούς περιόδου ρύθμισης;
Να το γνωστοποιήσει μέσα σε ένα μήνα στη γραμματεία του δικαστηρίου και στους πιστωτές του, ώστε να ληφθεί υπόψη (συμβιβαστικά ή με απόφαση του δικαστηρίου) για την αναπροσαρμογή της μηνιαίας καταβολής. Αν δεν το κάνει, κινδυνεύει να εκπέσει από τη ρύθμιση και να αναβιώσουν όλα τα χρέη. Ο οφειλέτης δεν επιτρέπεται να αγνοεί τους πιστωτές του και τα συμφέροντά τους. Αν έτσι είναι άνεργος, οφείλει να προσπαθεί να βρει μία κατάλληλη εργασία.
Ποιες είναι οι συνέπειες αν ο οφειλέτης δεν είναι ειλικρινής και συνεπής στις δηλώσεις του;
Ο οφειλέτης έχει την υποχρέωση να υποβάλει ειλικρινή δήλωση για τα περιουσιακά στοιχεία και εισοδήματά του και να δηλώνει κατά τη διάρκεια της ρύθμισης όλες τις περιουσιακές μεταβολές που ενδιαφέρουν τους πιστωτές. Αν δεν το κάνει, από δόλο ή βαριά αμέλεια, θα εκπέσει από τη ρύθμιση οφειλών και την απαλλαγή που έχει ήδη αποφασιστεί. Μπορεί μάλιστα να ανακληθεί η απαλλαγή, αν αποδειχθεί η αποσιώπηση ή απόκρυψη εισοδημάτων μετά την περίοδο της τετραετίας. Η ψευδής δήλωση συνεπάγεται εξάλλου και ποινικές ευθύνες.
Τι δυνατότητες έχουν οι πιστωτές να πληροφορούνται τις περιουσιακές μεταβολές του οφειλέτη;
Ο οφειλέτης υποχρεούται καταρχήν να επιτρέπει στους πιστωτές την πρόσβαση σε στοιχεία που απεικονίζουν την οικονομική του κατάσταση και τα τρέχοντα εισοδήματά του. Εξάλλου ο εργοδότης, η αρμόδια υπηρεσία και ο αρμόδιος οικονομικός έφορος είναι υποχρεωμένοι, σύμφωνα με μία προβλεπόμενη συνοπτική διαδικασία, να δίνουν στους πιστωτές κάθε χρήσιμη πληροφορία για την περιουσιακή κατάσταση και τα εισοδήματα του οφειλέτη.
Πόσο καιρό μένουν τα δεδομένα του οφειλέτη για τη ρύθμιση στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ;
Η αίτηση ρύθμισης καταχωρείται στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ και η υπαγωγή του οφειλέτη στη διαδικασία ρύθμισης των χρεών καταχωρείται στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ, μέχρι πέντε χρόνια μετά την απαλλαγή του από τα χρέη.
Προβλέπεται κάποια άλλη διαδικασία δημοσιοποίησης για την αίτηση και υπαγωγή σε ρύθμιση χρεών με απαλλαγή;
Στη γραμματεία κάθε Ειρηνοδικείου, και στο Ειρηνοδικείο Αθηνών για όλη τη χώρα, τηρείται αλφαβητικό αρχείο των προσώπων που έχουν υποβάλει την αίτηση ρύθμιση χρεών με απαλλαγή. Τα ονόματα διαγράφονται από το αρχείο ένα έτος μετά την απόρριψη ή την επέλευση της απαλλαγής από τα χρέη.
Από πότε θα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για ρύθμιση των οφειλών τους με απαλλαγή σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου οι οφειλέτες;
Αιτήσεις θα μπορούν να υποβληθούν μετά την πάροδο τεσσάρων μηνών από τη δημοσίευση του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αυτό προκειμένου να οργανωθούν τα Ειρηνοδικεία για την αποδοχή των αιτήσεων και την κατάλληλη γραμματειακή εξυπηρέτηση των προβλεπόμενων διαδικασιών. Στο διάστημα αυτό θα τρέχουν οι διαδικασίες του εξώδικου συμβιβασμού, στο ίδιο διάστημα απαγορεύεται να γίνει πλειστηριασμός ακινήτου που χρησιμεύει ως μοναδική κατοικία του οφειλέτη.
Τι εννοεί ευνοϊκό επιτόκιο (άρθρο 9 παρ.2 εδάφιο 4);
Ρυθμίζεται στην ίδια παράγραφο. Θα εφαρμοστεί το μέσο επιτόκιο στεγαστικού δανείου, όπως προκύπτει από το μηνιαίο στατιστικό δελτίο που έχει εκδοθεί από την Τράπεζα της Ελλάδος για τον τελευταίο μήνα, για τον οποίο υφίσταται μέτρηση, αναπροσαρμοζόμενο με επιτόκιο αναφοράς το επιτόκιο των πράξεων κύριας αναχρηματοδότησης της ΕΚΤ.
Γιατί 5 χρόνια στον Τειρεσία;
Στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ οφειλές για χρέη που έχουν εξοφληθεί, για τα οποία έχουν εκδοθεί διαταγές πληρωμής, μένουν έτσι κι αλλιώς τρία χρόνια. Το γεγονός της πτώχευσης και απαλλαγής από τα χρέη είναι ακόμη πιο σημαντικό και δικαιολογείται να μένει δύο χρόνια περισσότερο. Με το συμβιβασμό δεν εκδίδεται δικαστική απόφαση και μπορεί να εξέλθει νωρίτερα από τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ.
Τι συμβαίνει με τους εγγυητές, ισχύει και για αυτούς το ίδιο (μόνιμη αποδεδειγμένη ανικανότητα εξόφλησης οφειλών);
Ισχύει πράγματι το ίδιο. Οι εγγυητές πρέπει να κάνουν οι ίδιοι αίτηση και να διαπιστωθεί και για αυτούς μόνιμη αδυναμία. Οι εγγυητές εμπορικών χρεών, μπορούν να υπαχθούν στη ρύθμιση (όπως λ.χ. συμβαίνει με τους μετόχους μίας ΑΕ ή ΕΠΕ) αν δεν είναι οι ίδιοι έμποροι. Οι διευθύνοντες σύμβουλοι, διαχειριστές κεφαλαιουχικών εταιρειών δεν θεωρούνται εξάλλου έμποροι. Η
Πώς γίνεται να πληρώνουν επί 6 μήνες τις ενήμερες οφειλές για στεγαστικά δάνεια αφού δεν μπορούν να πληρώσουν τις παρελθούσες δόσεις;
Ας μη ξεχνάμε ότι παγώνουν όλες οι άλλες οφειλές. Εκεί δηλαδή που εξυπηρετούσε ή θα έπρεπε να εξυπηρετεί περισσότερα χρέη, πλέον για αυτό το χρονικό διάστημα θα δίνει μόνο τη δόση του στεγαστικού δανείου. Δεν θα πληρώνει ούτε τα καταναλωτικά, ούτε άλλα δάνεια που έχουν υποθήκες, ούτε οφειλές προς τρίτους. Εξάλλου, αυτό ισχύει για ένα μικρό χρονικό διάστημα (6-8 μήνες). Επίσης, η πληρωμή δεν είναι προϋπόθεση για να ρυθμιστεί το στεγαστικό δάνειο αλλά για την αναστολή των διαδικασιών αναγκαστικής εκτέλεσης.
Τι μπορούν να κάνουν όταν οι δικηγόροι των πιστωτών με αιτήσεις τους ή άλλα ένδικα μέσα για να μην εκδίδονται οι αποφάσεις ή να μην εφαρμόζονται;
Καταρχήν, η απόφαση που εκδίδεται από το Ειρηνοδικείο είναι εκτελεστή σε κάθε περίπτωση. Ακόμη δηλαδή και αν οι πιστωτές ασκήσουν έφεση. Έχουμε προβλέψει προθεσμίες για την έκδοση των αποφάσεων και την υποχρέωση του δικαστή να εκδίδει κατά προτεραιότητα αυτές τις αποφάσεις.
ΠΗΓΗ: http://www.tanea.gr
Πυρηνικά στη διαρροή !!!
Η BP χάνει χρόνο και η διαρροή πετρελαίου δεν πρόκειται να σταματήσει δηλώνουν Ρώσοι επιστήμονες που ζητούν μια πιο δυναμική λύση. Την προτρέπουν να χρησιμοποιήσει πυρηνικά!
Αυτή η σοκαριστική ιδέα ανήκει στον πρώην Ρώσο υπουργό πυρηνικής ενέργειας και βετεράνο φυσικό Βίκτορ Μιχαίλοφ τον οποίο δημοσιογράφος του ΑP συνάντησε στο ινστιτούτο Στρατηγικής Σταθερότητας όπου είναι διευθυντής.
Ο Μιχαίλοφ δηλώνει "Πρέπει να γίνει μια ελεγχόμενη πυρηνική έκρηξη πάνω από τη διαρροή". Η πιο πάνω ιδέα υποστηρίζεται από όλο και περισσότεροι επιστήμονες μέσω εφημερίδων.
Από την πλευρά της η Ουάσιγκτον και οι ειδικευμένοι τεχνικοί της BP θεωρούν ότι είναι μια παράτολμη και ακραία λύση.
Ο Μιχαίλοφ είχε μια διακεκριμένη καριέρα στον πυρηνικό τομέα. Επί των ήμερων του όπως τόνισε χρησιμοποιούνταν πυρηνικές εκρήξεις για να σφραγίσουν επίγειες διαρροές φυσικού αερίου.
Την ίδια ιδέα με τον Μιχαίλοφ έχει και ο Μίλο Νόρντικ, αμερικανός ερευνητής της ειρηνικής πυρηνικής ενέργειαςτης δεκαετίας του 1960 και του 1970.
Ακόμη και ο πρώην Πρόεδρος των ΗΠΑ Μπιλ Κλίντον υποστηρίζει την ιδέα μιας έκρηξης ώστε να ανακοπεί η ροή του πετρελαίου. Ο Κλίντον όμως ενισχύει την άποψη ότι πρέπει να χρησιμοποιηθούν συμβατικά υλικά και όχι πυρηνικά.
Οι Σοβιετικοί χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά μια πυρηνική έκρηξη για να σφραγίσουν τη διαρροή φυσικού αερίου το 1966 στο Ούρταμπακ, ένα από τα μεγαλύτερα κοιτάσματα φυσικού αερίου στο Ουζμπεκιστάν.
Επί τρία συναπτά έτη προσπαθούσαν απεγνωσμένα να σβήσουν τη φωτιά. Ο Γιεφίν Σλαβσκί, τότε Υπουργός Βιομηχανία, διέταξε να χρησιμοποιηθεί πυρηνική έκρηξη, ώστε να σταματήσει.
800 εκατομμύρια ευρώ σε φακελάκια!
Η μέση τιμή της μίζας στον δημόσιο τομέα ανήλθε σε 1.355 ευρώ το φακελάκι, ενώ για τον ιδιωτικό τομέα η τιμή ήταν πιο ακριβή και άγγιξε τα 1.671 ευρώ.
Τα στοιχεία αυτά προήλθαν από δημοσκόπηση της Διεθνούς Διαφάνειας σε δείγμα 6.112 ατόμων το β' εξάμηνο του 2009.
Το 9,3% των ερωτηθέντων παραδέχθηκαν ότι τους ζητήθηκε να πληρώσουν το κάτιτις στο προκειμένου να να επιταχυνθεί η διοικητική διαδικασία, να έχει δίκαιη αντιμετώπιση στο νοσοκομείο, ή να αποφύγει μία τιμωρία για παραβίαση του ΚΟΚ.
Η δωροδοκίες στον ιδιωτικό τομέα ανήλθαν στο 5,3% των περιπτώσεων.
“Η διαφθορά είναι μια από τις σημαντικότερες αιτίες για την οικονομική κρίση στην Ελλάδα. Δεν είναι η μόνη, αλλά είναι πολύ σημαντική,” δήλωσε κατά τη διάρκεια ακρόασης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο Άρης Συγγρός, επικεφαλής του γραφείου της Διεθνούς Διαφάνειας στην Αθήνα, σύμφωνα με το Eurobserver.
ΠΗΓΗ: http://cosmo.gr
Στη σκοπιά μαζί με τη 15χρονη φίλη του!
Τελευταίο κρούσμα στην Πάτρα, όπου ένας ναύτης μπήκε στο στρατόπεδο από την κεντρική κιόλας πύλη με τη συνοδεία της 15χρονης φίλης του!!!
Ο ναύτης που νόμιζε ότι δε θα τον «δώσει» ο σκοπός, βρήκε τον μπελά του για τα καλά όταν ο αξιωματικός έκανε έφοδο και είδε τον νεαρό φαντάρο να κάνει σκοπιά παρέα με τη φίλη του…
Ο διοικητής της Ναυτικής Διοίκησης Ιονίου, διέταξε να τιμωρηθεί ο ναύτης ενώ και η κοπέλα θα έχει προβλήματα καθώς θεωρείται αδίκημα αυτό που έκανε…
star.gr
ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΣΤΟ: http://www.madata.gr
Πετρέλαιο και φυσικό αέριο στο Αιγαίο
Ύστερα από πολύ καλή προετοιμασία που έγινε στο υπουργείο Χωροταξίας και Ενέργειας, έχει ετοιμαστεί και θα κατατεθεί στη Βουλή, μέσα στον Ιούλιο, για την ίδρυση Ενιαίου Φορέα εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων και η ψήφισή του θα γίνει από το πρώτο θερινό τμήμα της Βουλής.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο η περιοχή εντός των...
6 μιλίων των ελληνικών χωρικών υδάτων έχει χωριστεί σε 42 «θαλάσσια οικόπεδα», σε περιοχές νοτίως της Κρήτης, στο κεντρικό Αιγαίο και στο Ιόνιο.
Στην κυβέρνηση έχουν παραδοθεί επικαιροποιημένοι χάρτες όλων αυτών των περιοχών, οι οποίοι χαρακτηρίσθηκαν άκρως απόρρητοι. Αυτούς τους χάρτες είδε, σύμφωνα με πληροφορίες ο Γιώργος Παπανδρέου και έδωσε εντολή στους αρμόδιους υπουργούς να προχωρήσουν ταχύτατα στην εφαρμογή του σχεδίου. Αυτό ήταν και το αντικείμενο χθεσινής σύσκεψης που έγινε χθες στο υπουργείο Εξωτερικών με τη συμμετοχή του υπουργού Αναπληρωτή Δημήτρη Δρούτσα και της υπουργού Περιβάλλοντος Τίνας Μπιρμπίλη και όχι η δραστηριότητα του τουρκικού πλοίου «Τσεσμέ», το οποίο ανακριβώς γράφεται ότι είναι ωκεανογραφικό, με δυνατότητες υποθαλάσσιων ερευνών, αλλά με δυνατότητες ερευνών επιφανείας.
Αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, θα αρχίσει αμέσως η εκμετάλλευση των «θαλασσίων οικοπέδων», τα οποία θα ενοικιαστούν σε ενδιαφερόμενες εταιρίες. Η κυβέρνηση εκτιμά ότι με τον τρόπο αυτό μπορούν να εισρεύσουν πολλά χρήματα στα κρατικά ταμεία. Άλλωστε το μοντέλο αυτό θεωρείται επιτυχημένο και έχει δοκιμαστεί στη Νορβηγία, το Ισραήλ και την Κύπρο.
Οι επικαιροποιημένοι χάρτες, (τους προηγούμενους δεν αξιοποίησαν οι κυβερνήσεις Σημίτη και Καραμανλή) αποτυπώνουν κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου, ορισμένα από τα οποία είναι τριπλάσια εκείνα του Πρίνου.
Όλα αυτά σε ελληνικά χωρικά ύδατα. Τι γίνεται, όμως, με τα διεθνή ύδατα του Αιγαίου. Το i-R αποκαλύπτει ότι σύμφωνα με πληροφορίες οι οποίες ουδέποτε επισημοποιήθηκαν, για ευνόητους λόγους, έγιναν, με άκρα μυστικότητα, τρία με τέσσερα «περάσματα» ερευνητικών πλοίων στα διεθνή ύδατα του Αιγαίου. Ένα από τα πλοία αυτά ανήκει σε νορβηγική εταιρία, η οποία είναι ειδικευμένη στην έρευνα για υδρογονάνθρακες.
Τα «περάσματα» έγιναν υπό τη διακριτική παρουσία πλοίων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
http://www.i-reportergr.com/2010/07/blog-post_5250.html
ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΣΤΟ: http://news24gr.blogspot.com
Τέλος εποχής για τη «Δωδώνη»
Αν μέχρι 19 Σεπτεμβρίου οι φορείς της Ηπείρου δεν καταθέσουν μια πρόταση για την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της Αγροτικής Τράπεζας Ελλάδας (ΑΤΕ) στη γαλακτοβιομηχανία «Δωδώνη», τότε η τράπεζα θα προχωρήσει σε ιδιωτικοποίηση της εταιρίας μέσω πλειοδοτικού διαγωνισμού.
Το… τελεσίγραφο δόθηκε στους κτηνοτρόφους αίφνης προχτές το απόγευμα από τον πρόεδρο της ΑΤΕ Θεόδωρο Πανταλάκη, με τον οποίο είχε συνάντηση το προεδρείο του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ) για άλλο θέμα: για τις τιμές του γάλατος. Ένα τελεσίγραφο που οι κτηνοτρόφοι το περίμεναν ίσως και χρόνια, δεν περίμεναν όμως να το ακούσουν έτσι ξαφνικά. Ούτε περίμεναν πως θα έχουν διορία μόλις δυόμισι μηνών για να βρουν ένα διέξοδο, ένα διέξοδο το οποίο θα εγγυηθεί τη σωτηρία του κοινωνικού χαρακτήρα της γαλακτοβιομηχανίας.
Στο παρελθόν οι κτηνοτρόφοι βίωσαν ξανά τα περί ιδιωτικοποίησης. Αυτή τη φορά τα πράγματα είναι όμως σοβαρά, με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο να είναι αυτό που τους απειλεί, όπως απειλεί και όλες τις υπόλοιπες θυγατρικές εταιρίες της ΑΤΕ. Όπως ανέφερε χτες ο πρόεδρος του Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Ιωαννίνων και γραμματέας του ΣΕΚ Μιχάλης Τζίμας, ο κ. Πανταλάκης τους εξήγησε ότι είναι ειλημμένη απόφαση της τράπεζας να πουλήσει τις θυγατρικές εταιρίες λόγω του προγράμματος εξυγίανσης που απαιτεί το ΔΝΤ. Αναμένονται βέβαια οι επίσημες ανακοινώσεις προκειμένου να αποσαφηνιστεί η αιτία των όσα συμβαίνουν.
Η ΑΤΕ δεν σκότωσε όλες τις ελπίδες των κτηνοτρόφων. Άφησε μερικές ζωντανές. Ο διοικητής της τράπεζας, με το πράσινο φως του υπουργείου προφανώς, εμφανίζεται πρόθυμος να μεταβιβάσει τις μετοχές στους κτηνοτρόφους αν αυτοί καταφέρουν να προτείνουν ένα βιώσιμο σχήμα. «Θα αναζητήσουμε συμμαχίες που να μπορούν να συμμετάσχουν και θα ζητήσουμε τη βοήθεια όλης της Ηπείρου», είπε ο κ. Τζίμας, εκτιμώντας όμως ότι τα πράγματα είναι δύσκολα.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας Τάκης Πεβερέτος εμφανίζεται από την πλευρά του λίγο πιο αισιόδοξος. «Θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα αυτή την κατάσταση. Είναι σημαντικό να περάσει η ‘Δωδώνη’ στα χέρια ενός υγιούς συνεταιριστικού κινήματος. Η ‘Δωδώνη’ δεν επηρεάζει μόνο την ανάπτυξη της υπαίθρου αλλά με την τιμολογιακή της πολιτική για το γάλα και την κτηνοτροφία επηρεάζει τη χώρα μας» τονίζει στον «Η.Α.». Ο κ. Πεβερέτος εκτιμά ότι η κοινωνία της Ηπείρου έχει τη δυνατότητα να καταθέσει μια βιώσιμη πρόταση. Δεν παραβλέπει όμως και τον παράγοντα της πολιτικής βούλησης. «Αν υπάρχει πολιτική βούληση, η ΑΤΕ μπορεί να πει ότι δέχεται να την αγοράσουν οι κτηνοτρόφοι με λιγότερα χρήματα από ό,τι μια άλλη εταιρία, αρκεί να πάει η ‘Δωδώνη’ εκεί που πραγματικά ανήκει» πρόσθεσε. Σημαντικό ερώτημα βέβαια για όλα αυτά είναι πόσο εκτιμάται σήμερα η αξία της «Δωδώνης» με το brand name που έχει δημιουργήσει.
Καθοριστικές οι επόμενες μέρες
Οι επόμενες μέρες αναμένεται να είναι καθοριστικές για το μέλλον της «Δωδώνης». Για αύριο Σάββατο προγραμματίζεται να γίνει ευρεία σύσκεψη όλων των φορέων, ενώ την ερχόμενη Πέμπτη ετοιμάζεται πορεία διαμαρτυρίας των κτηνοτρόφων προς την Περιφέρεια. Χτες το πρωί, στο μεταξύ, ο κ. Τζίμας συναντήθηκε με το νομάρχη Αλέκο Καχριμάνη, ο οποίος δεσμεύτηκε να φέρει το θέμα για συζήτηση στην επόμενη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου. Η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Ιωαννίνων, από την πλευρά της, ως μέτοχος της γαλακτοβιομηχανίας ζήτησε άμεσα συνάντηση με τη διοίκηση της τράπεζας για να ενημερωθεί επί του θέματος, ενώ με ανακοίνωσή της υπενθυμίζει τη δικαστική διαμάχη της με την ΑΤΕ. Της καταλογίζει εκ νέου «πραξικοπηματική εξαγορά μέρος των μετοχών των Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών Άρτας, Πωγωνίου και Κόνιτσας που έγινε με ωμή παραβίαση των όρων του ιδρυτικού καταστατικού και που είχε αποκλειστικά έναν στόχο: την απόκτηση εκείνης της πλειοψηφίας η οποία δίνει το δικαίωμα στην ΑΤΕ να λαμβάνει αποφάσεις μόνη της, ερήμην των μετόχων». Ξεκαθαρίζει δε ότι η «Δωδώνη» πρέπει να μεταβιβαστεί στους φυσικούς της φορείς και όχι να πωληθεί.
Το θέμα της «Δωδώνης», παράλληλα, έχει πάει ήδη στη Βουλή με ερώτηση που κατέθεσε χτες ο βουλευτής της ΝΔ Σταύρος Καλογιάννης. «Υπάρχει κυβερνητική απόφαση η οποία, είναι προφανές ότι ελήφθη εν κρυπτώ. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό με την Κυβέρνηση. Τις ίδιες ακριβώς διαδικασίες πώλησης της ‘Δωδώνης’, εν κρυπτώ, είχε μεθοδεύσει μια άλλη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, το 2003. Οι έντονες αντιδράσεις μας απέτρεψαν, τότε, τη μεταβίβαση της βιομηχανίας» αναφέρει ο κ. Καλογιάννης στην ερώτησή του. Ο βουλευτής μεταξύ άλλων ρωτά πότε αποφασίστηκε η πώληση της «Δωδώνης» ερήμην της ηπειρώτικης κοινωνίας.
ΠΗΓΗ: http://www.agon.gr
Μισό ευρώ πάνω λόγω φόρων
Την άμεση ανάγκη λήψης μέτρων επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ Ιωάννης Κωστόπουλος, καθώς η αγορά καυσίμων παραμένει ανεξέλεγκτη. Σε ημερίδα που διοργάνωσε το ΙΕΝΕ, οι διαπιστώσεις είναι αποκαρδιωτικές.
Λαθρεμπόριο, νοθεία, μειωμένες παραδόσεις χαρακτηρίζουν την αγορά, κάτι που σε συνδυασμό με τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης και την αισχροκέρδεια έχει οδηγήσει στα άδεια ρεζερβουάρ και τη ραγδαία μείωση της κατανάλωσης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Κωστόπουλος, στους πρώτους τρεις μήνες του 2010, η κατανάλωση καυσίμων μειώθηκε κατά 15% (σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2009).
Και πώς να μην μειωθεί, όταν από την αρχή της χρονιάς, η τιμή της βενζίνης έχει αυξηθεί κατά μισό ευρώ το λίτρο, λόγων των φόρων.
Στις 4 Ιανουαρίου η μέση τιμή της βενζίνης ήταν περίπου 1,08 ευρώ το λίτρο και σήμερα έχει φτάσει στα 1,52 με 1,53 ευρώ κατά μέσο όρο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, τον Ιανουάριο οι φόροι για κάθε λίτρο βενζίνης ήταν 59 λεπτά και τον Ιούνιο έφτασαν τα 94 λεπτά, την ώρα που αναμένεται νέα αύξηση των τιμών τον Ιούλιο.
Πλέον το κόστος της μετακίνησης για τους πολίτες είναι δυσβάστακτο και όλο και περισσότεροι αναγκάζονται να αφήσουν άδεια τα ρεζερβουάρ τους και να στραφούν προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα εκατοντάδες πρατήρια να βάζουν λουκέτο. Μέχρι το τέλος του έτους, από τα 8.000 πρατήρια που λειτουργούν σήμερα, αναμένεται να αντέξουν περίπου 6.000 και τα υπόλοιπα θα βάλουν λουκέτο.
ΠΗΓΗ: http://news247.gr
1 στους 4 Δημοσίους Υπαλλήλους πoυ ελέχθησαν, πάνε στον εισαγγελέα!
Αυτή είναι η αλήθεια και όσοι δεν την βλέπουν εθελοτυφλούν. Από τους 4.000 περίπου δειγματοληπτικούς ελέγχους στους Δημοσίους Υπαλλήλους, οι 900 πήγαν στον... εισαγγελέα. 1 στους 4 δηλαδή.
Μάλιστα ο υπάλληλος του υπουργείου πολιτισμού που βρέθηκε να έχει στο λογαριασμό του εννέα εκατομμύρια ευρώ... μόλις άρχισε ο έλεγχος, έσπευσε να βγει σε σύνταξη μπας και γλυτώσει τον έλεγχο...
Τώρα το θέμα δεν είναι αν θα πάει φυλακή, άλλα αν θα τα γυρίσει πίσω.
troktiko
ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΣΤΟ: http://trelokouneli.blogspot.com
10% ακριβότερη η Ελλάδα στα τρόφιμα από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο
οι διαφορές μεταξύ των χωρών-μελών φθάνουν ακόμη και το ένα προς δύο.
Στις ακριβότερες χώρες, με βάση το καλάθι- και χωρίς φυσικά να υπολογίζονται οι μισθοί και τα εισοδήματα- συγκαταλέγεται η Δανία, με 40% πάνω από τον μέσο κοινοτικό όρο το 2009. Ακολουθούν η Ιρλανδία, η Φινλανδία, το Λουξεμβούργο, η Αυστρία, το Βέλγιο, η Γερμανία και η Γαλλία, που κινούνται σε μια κλίμακα από 10% έως 30% πάνω από τον κοινοτικό μέσο όρο. Στην κατηγορία της Ελλάδας- πάνω από 10%- περιλαμβάνονται επίσης η Ιταλία, η Κύπρος και η Σουηδία, ενώ κάτω από το 10% βρίσκονται η Ολλανδία, η Ισπανία, η Βρετανία, η Σλοβενία, η Μάλτα και η Πορτογαλία.
Οι πιο φθηνές
Κάτω από τον κοινοτικό μέσο όρο ακρίβειας, κατά 10%- 30%, βρίσκονται η Λετονία, η Σλοβακία, η Εσθονία, η Ουγγαρία, η Τσεχία κι η Λιθουανία ενώ τρεις χώρες, η Πολωνία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία είναι 30% - 40% φθηνότερες από τον μέσο κοινοτικό όρο.
Σημειώνεται ότι τα στοιχεία αφορούν το 2009, όταν δεν είχαν επέλθει οι αυξήσεις στον καπνό και τα τσιγάρα ή η αύξηση του ΦΠΑ, που κατ΄ αναλογία θα έχουν επιφέρει ακόμη μεγαλύτερη απόκλιση της Ελλάδας από τον κοινοτικό μέσο όρο. Αξιοπερίεργο επίσης είναι το γεγονός ότι η απόκλιση της Ελλάδας είναι ιδιαίτερα έντονη στην κατηγορία του γάλακτος, των τυριών και των αυγών.
Η Γιούροστατ έδωσε χθες στοιχεία και για τους φόρους στην Ενωση των 27 σημειώνοντας πως το 2008- χρονιά της κρίσης- η φορολογία στην ευρωζώνη μειώθηκε σε σχέση με το προηγούμενο έτος στο 39,7%, έναντι 40,4%. Η Ελλάδα είναι από τις χώρες που το 2008 είχαν από τους χαμηλότερους φόρους στην κατανάλωση (15,1%).
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ειρήνη Καρανασοπούλου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: ΤΑ ΝΕΑ
ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΣΤΟ: http://zitoumeno.blogspot.com