Η κρίση χτύπησε το καλάθι της νοικοκυράς, καθώς παρατηρείται σημαντική στροφή σε προϊόντα ιδιωτική ετικέτας, ενώ οι ιδιοκτήτες αλυσίδων σούπερ μάρκετ καταγράφουν σημαντικές απώλειες εσόδων που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν το 10%.
Όπως μάλιστα επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, η κρίση αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά ακόμα περισσότερο το καλάθι και τα ψώνια του μέσου ελληνικού νοικοκυριού, καθώς από την 1η Ιουλίου θα εφαρμοστεί στα περισσότερα προϊόντα η επόμενη αύξηση του ΕΦΚ, οπότε και αναμένεται σημαντική επιδείνωση στον όγκο και στην ποιότητα των ειδών πρώτης ανάγκης που αγοράζουν οι καταναλωτές.
Την ασφυκτική κατάσταση αποτυπώνει και διαδικτυακή έρευνα της επιστημονικής ομάδας "Διατροφή" με θέμα την επίδραση των οικονομικών μέτρων και συνθηκών στις διατροφικές και καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων. Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, η οικονομική κρίση φαίνεται πως απειλεί τη διατροφή των Ελλήνων, καθώς σχεδόν ένας στους τέσσερις δηλώνει έτοιμος να υποβαθμίσει την ποιότητα των προϊόντων που καταναλώνει, ακόμα και τα τρόφιμα που αγοράζει για τα παιδιά του, προκειμένου να ανταπεξέλθει στις οικονομικές υποχρεώσεις του.
Ήδη έχουν καταγραφεί αρκετά μεγάλες περικοπές σε καθημερινά είδη, ενώ σε ποσοστό 31% των καταναλωτών εκφράζει αδυναμία περαιτέρω περικοπών στην αγορά τροφίμων. Τα συμπεράσματα της έρευνας περιλαμβάνουν τον τομέα της διασκέδασης, καθώς το 48% των Ελλήνων δηλώνει ότι πριν την οικονομική κρίση υπολόγιζε τα χρήματα της νυχτερινής του εξόδου, ενώ μετά την κρίση το ποσοστό αυτό αυξήθηκε σε 78%.
Δραματικές είναι οι περικοπές στις εξόδους για φαγητό, στις παραγγελίες delivery, στις εξόδους για ποτό και καφέ, ενώ σημαντική είναι και η μεταβολή στην αγορά τροφίμων, με τις λίστες του σούπερ μάρκετ να μειώνονται δραματικά. Το 71% του δείγματος δηλώνει ότι το εισόδημά του έχει επηρεαστεί σημαντικά και προβλέπει ότι η επίπτωση στο μέλλον θα είναι ακόμα σημαντικότερη.
ΠΗΓΗ: http://news247.g
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου