H κρίση που έχει χτυπήσει την Ελλάδα, δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο έναν κλάδο ιδιαίτερα δυναμικό, που θα μπορούσε όμως να χρησιμοποιηθεί και ως παράδειγμα για την υπερβολή που χαρακτήριζε την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων τα τελευταία χρόνια.
Πρόκειται φυσικά για τον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας, που τους τελευταίους τρεις μήνες παρουσιάζει σημαντική μείωση εσόδων, ενώ οι εκτιμήσεις για το μέλλον είναι... πολύ αρνητικές.
Τα περασμένα χρόνια οι εταιρείας που δραστηριοποιούνται στον χώρο αποκόμισαν τεράστια ποσά, καθώς η αναγκαία χρήση του κινητού, μετατράπηκε σε μανία για τους Έλληνες.
Η διείσδυση στην ελληνική αγορά είχε φτάσει στο 190%, κάτι που σημαίνει 20,7 εκατομμύρια συνδέσεις για πληθυσμό περίπου 10,9 εκατομμυρίων ανθρώπων!
Η τάση όμως αυτή έχει πλέον αναστραφεί, καθώς οι πολίτες μειώνουν τα έξοδά τους ενόψει του δύσκολου χειμώνα και προσέχουν πλέον και τις συμφωνίες που κάνουν και τα χρήματα που ξοδεύουν σε συσκευές και λογαριασμούς.
Το 2009 οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας είχαν απώλειες 400 εκατομμυρίων και η συρρίκνωση αναμένεται να συνεχιστεί.
Όπως αναφέρει το "Βήμα της Κυριακής" τα έσοδα για το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου έπεσαν κατά 27% στη Wind, κατά 18%-20% στη Vodafone και κατά 8%-10% στην Cosmote.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, στη μείωση των εσόδων, εκτός από την οικονομική κρίση, έπαιξε ρόλο και ο πόλεμος που ξέσπασε μεταξύ των εταιρειών, με συνεχείς προσφορές, επιδοτήσεις και μείωση τιμών ώστε να κλείσουν συμβόλαια.
Μάλιστα ο ανταγωνισμός οξύνθηκε λόγω της ταυτοποίησης των καρτοκινητών και ενώ 1,5 εκατομμύριο συσκευές παραμένουν αδήλωτες (βλέπε σχετικό θέμα).
Οι εταιρείες προσπάθησαν το τελευταίο διάστημα να ονομαστικοποιήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα καρτοκινητά, με αποτέλεσμα να προσφέρουν χαμηλές τιμές, να δίνουν δωρεάν συσκευές και να κάνουν πακέτα προσφορών, που τους προξένησαν σημαντικές ζημιές.
Τώρα οι προσφορές τελειώνουν καθώς τους επόμενους μήνες οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας σταματούν τις επιδοτήσεις για την αγορά νέας συσκευής κινητού.
ΠηγήΠρόκειται φυσικά για τον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας, που τους τελευταίους τρεις μήνες παρουσιάζει σημαντική μείωση εσόδων, ενώ οι εκτιμήσεις για το μέλλον είναι... πολύ αρνητικές.
Τα περασμένα χρόνια οι εταιρείας που δραστηριοποιούνται στον χώρο αποκόμισαν τεράστια ποσά, καθώς η αναγκαία χρήση του κινητού, μετατράπηκε σε μανία για τους Έλληνες.
Η διείσδυση στην ελληνική αγορά είχε φτάσει στο 190%, κάτι που σημαίνει 20,7 εκατομμύρια συνδέσεις για πληθυσμό περίπου 10,9 εκατομμυρίων ανθρώπων!
Η τάση όμως αυτή έχει πλέον αναστραφεί, καθώς οι πολίτες μειώνουν τα έξοδά τους ενόψει του δύσκολου χειμώνα και προσέχουν πλέον και τις συμφωνίες που κάνουν και τα χρήματα που ξοδεύουν σε συσκευές και λογαριασμούς.
Το 2009 οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας είχαν απώλειες 400 εκατομμυρίων και η συρρίκνωση αναμένεται να συνεχιστεί.
Όπως αναφέρει το "Βήμα της Κυριακής" τα έσοδα για το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου έπεσαν κατά 27% στη Wind, κατά 18%-20% στη Vodafone και κατά 8%-10% στην Cosmote.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, στη μείωση των εσόδων, εκτός από την οικονομική κρίση, έπαιξε ρόλο και ο πόλεμος που ξέσπασε μεταξύ των εταιρειών, με συνεχείς προσφορές, επιδοτήσεις και μείωση τιμών ώστε να κλείσουν συμβόλαια.
Μάλιστα ο ανταγωνισμός οξύνθηκε λόγω της ταυτοποίησης των καρτοκινητών και ενώ 1,5 εκατομμύριο συσκευές παραμένουν αδήλωτες (βλέπε σχετικό θέμα).
Οι εταιρείες προσπάθησαν το τελευταίο διάστημα να ονομαστικοποιήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα καρτοκινητά, με αποτέλεσμα να προσφέρουν χαμηλές τιμές, να δίνουν δωρεάν συσκευές και να κάνουν πακέτα προσφορών, που τους προξένησαν σημαντικές ζημιές.
Τώρα οι προσφορές τελειώνουν καθώς τους επόμενους μήνες οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας σταματούν τις επιδοτήσεις για την αγορά νέας συσκευής κινητού.
http://alepounews.blogspot.com
ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΣΤΟ: http://kerkyraikialepou.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου