Συγκριτική μελέτη του Ναυτικού Επιμελητηρίου υπολογίζει τα οφέλη στην αποβίβαση 785.000 επιβατών επιπλέον, δαπάνες για τροφοδοσία, προμήθειες ταξιδιωτικών πρακτόρων κ.ά.
Στο 1,1 δισ. ευρώ αναβιβάζει το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος τα οικονομικά οφέλη που θα προκύψουν για την εθνική οικονομία της χώρας, εφόσον επιτραπεί στην Ελλάδα σε ξένων σημαιών κρουαζιερόπλοια να δημιουργήσουν βάσεις (home porting).
Το ΝΕΕ καταλήγει στο ποσόν αυτό ανάγοντας τα νούμερα που αφορούν στην αντίστοιχη βιομηχανία της Ισπανίας και περιλαμβάνονται στην ετήσια έρευνα της GΡ Wild για το 2009 για τη συνεισφορά της βιομηχανίας της κρουαζιέρας στην οικονομία της Ευρωπαϊκής Ενωσης κατά τη διάρκεια του 2008.
Σύμφωνα με την αναγωγή του ΝΕΕ, αν επιτρεπόταν στα ξένα κρουαζιερόπλοια να δημιουργήσουν βάσεις στην Ελλάδα θα αποβιβάζονταν κατά τη διάρκεια του 2008 785.072 επιπλέον επιβάτες πέραν των 472.000 που επιβιβάστηκαν. Προσθέτοντας τα νούμερα αυτά έχουμε τα τελικά νούμερα της Ισπανίας, στην οποία την ίδια περίοδο επιβιβάστηκαν 1.230.072 επιβάτες.
Από τα ίδια νούμερα προκύπτει ότι η Ισπανία εισέπραξε από την άφιξη του 1,2 εκατ. επιβατών περί τα 1,042 δισ. ευρώ, ένα ποσόν το οποίο αναγόμενο στην εν δυνάμει ετήσια αντίστοιχη διακίνηση επιβατών κρουαζιεροπλοίων στην Ελλάδα μάς δίνει ένα τελικό νούμερο της τάξης του 1,1 δισ. ευρώ.
Επιπρόσθετα το ΝΕΕ αναφέρει ότι κατά την ίδια περίοδο του 2008 και με βάση τα στοιχεία της ίδιας έρευνας:
* Οι επιβάτες κρουαζιεροπλοίων ξόδεψαν 2,7 δισ. ευρώ στην Ευρώπη σε εκδρομές, πακέτα πριν και μετά την κρουαζιέρα, διαμονή ξενοδοχείων, αεροπορικά ταξίδια και άλλες αγορές σε λιμάνια επιβιβάσεων και επισκέψεων. Με βάση ότι η Ευρώπη είχε 4,7 εκατομμύρια επιβάτες τη χρονιά εκείνη η αντιστοιχία δαπάνης ανά επιβάτη είναι 574,43 ευρώ ανά επιβάτη.
* Τα κρουαζιερόπλοια ξόδεψαν 385 εκατομμύρια ευρώ σε προμήθειες φαγητού και ποτών. Συνήθως οι προμήθειες αυτές γίνονται από τα λιμάνια επιβίβασης επιβατών, άρα δαπάνες ανά επιβάτη 81,91 ευρώ.
* Επιπλέον τα πλοία ξόδεψαν 1,1 δισ. ευρώ σε μισθούς και αμοιβές Ευρωπαίων, ποσόν το οποίο αντιστοιχεί σε 4.700 υπαλλήλους γραφείων και 50.000 ευρωπαίους ναυτικούς. Αρα αναλογία ανά επιβάτη 244,68 ευρώ. * Οι προμήθειες σε ταξιδιωτικούς πράκτορες που πληρώθηκαν ήταν 920 εκατομμύρια ευρώ, σε αεροπορικά εισιτήρια 489 εκατομμύρια ευρώ, 36 εκατομμύρια ευρώ για άλλες μεταφορές για ένα σύνολο 1,445 δισ. ευρώ, ήτοι 307,44 ευρώ ανά επιβάτη.
* Στην Ελλάδα το 2008 δημιουργήθηκαν 10.775 θέσεις εργασίας από την κίνηση των κρουαζιεροπλοίων, ενώ στην Ισπανία 22.397. Βάσει των επισκεπτών που είχαμε στην Ελλάδα και της νέας αναλογίας που θα μπο ρούσαμε να διεκδικήσουμε από τις αγορές της Ισπανίας και της Ιταλίας, το ΝΕΕ εκτιμά ότι θα δημιουργούνταν συνολικά 26.559 θέσεις εργασίας ή 15.784 νέες θέσεις εργασίας.
Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι στην Ιταλία στον κλάδο της κρουαζιέρας υπήρχαν το 2008 97.152 θέσεις εργασίας εκ των οποίων περίπου 32.060 (33%) θέσεις εργασίας εντοπίζονται στην ιταλική ναυπηγική βιομηχανία κρουαζιεροπλοίων. Η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία κρουαζιεροπλοίων το 2008 απασχολούσε, βάσει της μελέτης, 44.244 εργαζομένους.
Οσον αφορά τα ποσά που δαπάνησαν οι ίδιοι οι επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων το ΝΕΕ επισημαίνει:
* 4,7 εκατομμύρια επιβάτες ξόδεψαν 2.700.000.000 ευρώ σε αεροπορικά εισιτήρια, δικαιώματα λιμένων, κατάλυμα, εκδρομές, φαγητά και ποτά στα λιμάνια επιβίβασης (τα ευρωπαϊκά αεροπορικά εισιτήρια αποτελούν περίπου τα 3/4 των παραπάνω εξόδων).
* Επίσης 4,7 εκατομμύρια επιβάτες έκαναν 21,5 εκατομμύρια επισκέψεις και ξόδεψαν επιπλέον 1.400.000.000 ευρώ σε ποτό, φαγητό, εμπορεύματα κ.λπ.
to vima
ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΣΚΟΡΔΙΛΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου