Η στοχευμένη πολιτική που θα λαμβάνει υπόψιν της την κατάσταση του οδικού δικτύου, τα σημεία - καρμανιόλες, και τις κυκλοφοριακές ανάγκες, αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πως απουσιάζει από τα μέτρα που λαμβάνονται στο σύνολο του οδικού δικτύου.Αφορμή για την εκ νέου συζήτηση, αποτελεί ο τελευταίος σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών για την ευρεία χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων σε καίρια σημεία του εθνικού οδικού δικτύου και την επιβολή προστίμων στους παραβάτες.Ο σχεδιασμός προβλέπει την σταδιακή τοποθέτηση 400 καμερών σε σημεία – καρμανιόλες, μετά από μελέτες αλλά και συστάσεις από τις τοπικές διευθύνσεις τροχαίας ή και τους ΟΤΑ.Στόχος είναι η δραστική μείωση των τροχαίων, καθώς με το συγκεκριμένο σύστημα θα υπάρχει αποτελεσματική, έγκαιρη και έγκυρη επιβολή κυρώσεων για τους παραβάτες, χωρίς σε αυτό να υπεισέρχεται ο ανθρώπινος παράγοντας με εξαίρεση την πιστοποίηση της παράβασης.Τα σημεία τοποθέτησης των ηλεκτρονικών συστημάτων θα προκύψουν από την ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων. Οι αντίστοιχες μελέτες θα επαναλαμβάνονται μία φορά τον χρόνο, με στόχο οι κάμερες να μετακινούνται και να ελέγχουν κάθε φορά τα πλέον επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου.Αρχικά οι κάμερες θα τοποθετηθούν για τα όρια ταχύτητας και στη συνέχεια θα προστεθούν και άλλες παραβάσεις, όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη.
Πρόληψη και όχι... είσπραξη
Προληπτικό και όχι εισπρακτικό χαρακτήρα θα πρέπει να έχουν τα νέα μέτρα, σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο Κώστα Κολοκούρη, τονίζοντας την ανάγκη τοποθέτησης των καμερών και των ραντάρ με βάση συγκοινωνιακές προδιαγραφές και μελέτες.Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα σωστής εφαρμογής του συστήματος είναι πως ο οδηγός θα πρέπει να ενημερώνεται με σαφή σήμανση πως το σημείο που κινείται στο οδικό δίκτυο επιτηρείται και καταγράφεται η ταχύτητά του από ειδικά μηχανήματα. Σε διαφορετική περίπτωση απλά θα λαμβάνει την κλήση στο σπίτι του, αφού όμως πρώτα έχει διαπραχθεί η παράβαση, υπογράμμισε ο κ. Κολοκούρης.Βέβαια, η πρόκληση ατυχημάτων δεν αφορά μόνο την υπέρβαση ταχύτητας, αλλά και τις πολύ χαμηλές ταχύτητες. Σύμφωνα με τον κ. Κολοκούρη, το πρόβλημα αυτό εντοπίζεται κυρίως σε μεγάλα οδικά δίκτυα όταν κινούνται μεγάλα οχήματα, όπως φορτηγά, και μάλιστα σε ανωφέρειες που δεν επιτρέπουν την ομαλή κίνηση των υπόλοιπων οχημάτων.Χαρακτηριστικό παράδειγμα το οδικό δίκτυο Ιωαννίνων – Κορίνθου όπου σε πολλές ανηφόρες δεν μπορούν να κινηθούν τα οχήματα εξαιτίας του κυκλοφοριακού φόρτου. Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει εκνευρισμός, πίεση και ένταση στους οδηγούς με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα, σημείωσε χαρακτηριστικά. Λύση στο πρόβλημα αυτό θα μπορούσε να δοθεί με την δημιουργία μιας βοηθητικής λωρίδας που θα επέτρεπε την εκτόνωση του κυκλοφοριακού φόρτου.Μια ακόμη βασική προϋπόθεση για την σωστή εφαρμογή του νέου μέτρου είναι και η... τιμωρία των παραβατών και όχι η διαγραφή των κλήσεων, όπως σημείωσε ο κ. Κολοκούρης. «Εάν εφαρμοστεί θα πρέπει οι ποινές να επιβάλλονται γιατί θα πρέπει ο καθένας από εμάς να πάρει απόφαση ότι παραβιάζοντας, θα πληρώσει. Πρέπει να γίνει συνείδηση αυτό το πράγμα. Δεν πρέπει να περάσει στην κοινωνία ότι καταγράφουμε τις παραβάσεις και μετά τις γράφουμε στα παλιά μας τα παπούτσια», υπογράμμισε.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΣΤΟ: http://epirusgate.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου