Αύξηση της άυλης αξίας των αδειών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης έκανε ο
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δημήτρης Ρέππας την Τρίτη (14/9).
Αναλυτικότερα, θα τροποποιηθεί η παράγραφος 7 του άρθρου 14 του νομοσχεδίου που ορίζει ότι για τη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας ΦΔΧ οι ενδιαφερόμενες μεταφορικές εταιρίες καταβάλλουν εφάπαξ υπέρ του Δημοσίου ειδική εισφορά ανάλογα με την κατηγορία και το μικτό βάρος του φορτηγού οχήματος.
Όσον αφορά το ποσό είναι 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο, 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους 7 τόνους και 1.500 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους 40 τόνους.
Για τα βυτιοφόρα το ποσό ορίζεται στα 27.000 ευρώ την πρώτη χρονιά και 3.000 ευρώ τις επόμενες έως και 42 τόνους.
Επίσης προβλέπεται πως το ποσό που καταβάλλεται για την λήψη της άδειας ΦΔΧ, λογίζεται ως έξοδο και εκπίπτει του εισοδήματος, επιμεριζόμενο κατά το ένα τρίτο για τα επόμενα 3 χρόνια από τη λήξη της άδειας.
Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο
Με τη στήριξη τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ, αλλά την καταψήφισή του από ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ καθώς και τις επιφυλάξεις του ΛΑΟΣ υπερψηφίστηκε το βράδυ της Τρίτης (14/09) επί της αρχής, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών.
Ο εισηγητής της ΝΔ Μαργαρίτης Τζίμας δήλωσε ότι το κόμμα του υπερψηφίζει επί της αρχής το νομοσχέδιο, ωστόσο θα καταψηφίσει την πλειονότητα των διατάξεων του.
«Είμαστε υπέρ της σταδιακής, ελεγχόμενης απελευθέρωσης σε βάθος 10ετίας», τόνισε χαρακτηριστικά ενώ επιτέθηκε στη κυβέρνηση κατηγορώντας την ότι δεν έκανε διάλογο και εξαπάτησε χιλιάδες Έλληνες πολίτες τους οποίους τώρα έχει απέναντι της. Η ΝΔ είναι υπέρ της διάχυσης ευκαιριών. Η απελευθέρωση δεν είναι πανάκεια στην ανάπτυξη όταν γίνεται βεβιασμένα και χωρίς να έχει ζυμωθεί με την ελληνική κοινωνία», πρόσθεσε.
Από την πλευρά του, ο εισηγητής του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος υποστήριξε ότι στόχος του νομοσχεδίου που στηρίζουν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ είναι η διευκόλυνση και η μονοπώληση λίγων μεταφορικών εταιριών και η δημιουργία καρτέλ σε βάρος των μικρομετόχων που εκβιάζονται να ενταχθούν σε ιδιωτικές εταιρίες.
Ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Κώστας Αϊβαλιώτης έκανε λόγο για "νομοσχέδιο φερετζέ", πίσω από τον οποίο προσπαθεί να κρυφτεί η κυβέρνηση, τόνισε ότι οι Έλληνες μεταφορείς έχουν δίκαιο να ανησυχούν γιατί το κράτους τους αφήνει απροστάτευτους και επιφυλάχθηκε για την τελική στάση του κόμματος του.
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου, το οποίο, όπως είπε, «δυναμιτίζει το κλίμα, ανοίγει τυφλά κοινωνικά μέτωπα, δεν δίνει όραμα, διεξόδους ή προοπτική και απαξιώνει την περιουσία των μεταφορέων».
«Το νομοσχέδιο κατατίθεται στη Βουλή μετά από μακρύ διάλογο και συνεχή διαβούλευση με τους μεταφορείς. Είναι μια σημαντική πρωτοβουλία της κυβέρνησης στη προσπάθεια που κάνει για την ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας. Η προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων για εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων δεν ωφελεί κανένα», αντέτεινε ο υπουργός Υποδομών και πρόσθεσε: «Η κυβερνητική πρωτοβουλία είναι θετική και ανταποκρίνεται στο κοινωνικό συμφέρον και στις ανάγκες μιας νέας αγοράς και δεν επιβλήθηκε από τρίτους".
Ο κ. Ρέππας δήλωσε ανοικτός και σε «άλλες σοβαρές προτάσεις», διευκρινίζοντας παράλληλα ότι στο μόνο που δεν πρόκειται να συμπέσει η κυβέρνηση με τους μεταφορείς, είναι σε ότι αφορά το μεταβατικό στάδιο και στο ύψος της εισφοράς.
Η συζήτηση θα συνεχιστεί το μεσημέρι της Τετάρτης (15/09), με τις ακροάσεις αρμόδιων φορέων.
ΠΗΓΗ: http://cosmo.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου