Κατά μισό ευρώ το λίτρο έχει αυξηθεί από την αρχή του χρόνου η τιμή της βενζίνης, σχεδόν αποκλειστικά λόγω των φόρων.
Από τις 4 Ιανουαρίου, πριν δηλαδή ξεκινήσει το φορολογικό μπαράζ, μέχρι και σήμερα η τιμή της αμόλυβδης έχει αυξηθεί κατά...
.
45 ολόκληρα λεπτά, αφού από τα 1,08 ευρώ τότε, πωλείται σήμερα προς 1,52- 1,53 ευρώ (συνυπολογίζοντας και τα 2,5-3 λεπτά της χθεσινής αύξησης λόγω ΦΠΑ).
Τα στοιχεία παρουσίασε χθες από το βήμα συνεδρίου του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ Γιάννης Κωστόπουλος, τονίζοντας πως στις 4 Ιανουαρίου οι φόροι για κάθε λίτρο βενζίνης ήταν 59 λεπτά για να φτάσουν στις 21 Ιουνίου στα 94 λεπτά. Έπειτα μάλιστα και από την χθεσινή αύξηση του ΦΠΑ, οι φόροι ανέρχονται σε 96-97 λεπτά.
Δηλαδή για κάθε λίτρο αμόλυβδης με τιμή 1,53 ευρώ, το… ένα ευρώ είναι φόροι ! Και δεν είναι τυχαίο ότι παρ' όλο που η τελική τιμή αντλίας έχει γίνει η 2η ακριβότερη της Ευρώπης, χωρίς τους φόρους παραμένει φθηνότερη έναντι αρκετών άλλων μεσογειακών κρατών της Ε. Ένωσης. Σημειωτέον ότι στο ίδιο διάστημα «τσίμπησαν», λίγο και οι διεθνείς τιμές από τα 39 στα 46 λεπτά, ενώ μειώθηκαν τα περιθώρια διυλιστηρίων, εταιρειών και πρατηριούχων, από τα 10 στα 9 λεπτά.
Βουτιά κατανάλωσης
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο επικεφαλής των ΕΛΠΕ και τα οποία συμπίπτουν με τις εκτιμήσεις και της υπόλοιπης αγοράς, η πτώση στη κατανάλωση καυσίμων μειώθηκε κατά 15% στο πρώτο τρίμηνο του έτους, τον Απρίλιο η πτώση ήταν ακόμη μεγαλύτερη και έφτασε στο 20%, για να επιδεινωθεί περαιτέρω η κατάσταση τον Μάιο. Ταυτόχρονα ο κ. Κωστόπουλος άσκησε κριτική στην κυβέρνηση για το γεγονός ότι επί χρόνια δεν επιλύονται τα μόνιμα προβλήματα της αγοράς (λαθρεμπόριο, πειρατεία, νοθεία), που παρεμπιπτόντως, έχουν ενταθεί λόγω της αύξησης των φόρων, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στον πολύ μεγάλο όγκο για τα ελληνικά δεδομένα αριθμό πρατηρίων, που για πολλούς σχετίζεται με τις υψηλές τιμές.
Και έκανε λόγο για την ελληνική ιδιομορφία των πολλών μικρών πρατηρίων σε απομακρυσμένες περιοχές με χαμηλούς όγκους πωλήσεων και υψηλό κόστος λειτουργίας. Ενδεικτικά στη Πορτογαλία (χώρα με παρόμοια μεγέθη της Ελλάδας) αναλογούν 2.264 αυτοκίνητα για κάθε πρατήριο, στην Αυστρία 1.461, στην Ιρλανδία 1.063 και στην Ελλάδα μόνο …481.
Λουκέτα και συγχωνεύσεις
Επιδημία λουκέτων στα πρατήρια καυσίμων, βλέπει από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλος, που μιλώντας στο ίδιο συνέδριο εξέφρασε την εκτίμηση ότι από τα 8.500 πρατήρια που λειτουργούν σήμερα, θα έχουν μείνει 6.000 ως το τέλος του έτους. Δηλαδή κατά τον ίδιο θα μπαίνουν λουκέτα με ρυθμό 250 το μήνα, εκτίμηση που κατά κοινή ομολογία χαρακτηρίζεται υπερβολική από την αγορά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα φέσια στην αγορά έχουν μειωθεί. Από την έναρξη πάντως της κρίσης μέχρι σήμερα τα πρατήρια που απ' ότι λέγεται έχουν βάλει λουκέτο ανέρχονται σε 500-600 πρατήρια, ενώ αρκετά ακόμη υπολειτουργούν.
greece-salonika.blogspot.com
ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΣΤΟ: http://ksipnistere.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου