'' ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ! ''

ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ... Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΤΕ ΣΤΟ : protanea@gmail.com


Δευτέρα 23 Αυγούστου 2010

Τι άλλαξε στη ζωή μου λόγω της κρίσης ???

Αυτή την ερώτηση κάναμε σε παιδιά απ’ όλη την Ελλάδα. Και τα περισσότερα μάς απάντησαν ότι έχουν αλλάξει πολλά. Παίρνουν λιγότερο χαρτζιλίκι, βγαίνουν λιγότερες βόλτες και μαζεύουν αποδείξεις. Πολλές αποδείξεις...


Τα περιττά έξοδα κομμένα. Έξω τρώω σπάνια. Συχνά μαζευόμαστε στο σπίτι κάποιου και ανακαλύψαμε πως περνάμε πολύ καλύτερα. Γενικά μπορώ να πω ότι περνάμε μια χαρά και χωρίς λεφτά...  :)
Μυρσίνη, μαθήτρια, 15 χρονών



Αυτό το θέμα με τις αποδείξεις μού έχει γίνει έμμονη ιδέα. Έχω φτάσει σε σημείο να κοιτάω σε τραπεζάκια, πάγκους, μπαρ κλπ για αποδείξεις οι οποίες έχουν παραπέσει. Και, φυσικά, το ίδιο κάνει και η παρέα μου. Σκοτωνόμαστε κάθε φορά για το ποιος θα πάρει μια «καλή» απόδειξη!
Ostija, μαθήτρια, 17 χρονών



Πάει το κέρασμα της κοπέλας! Τώρα  πληρώνει ο καθένας τα δικά του.
MpantiBoy, μαθητής, 17χρονών




Για μένα τα λεφτά δεν άξιζαν ποτέ. Είναι μόνο χαρτιά και κέρματα. Με ένοιαζε μόνο να βγαίνω και να περνάω καλά με την παρέα μου. Την έβγαζα και με 15 ευρώ τη βδομάδα. Σιγά-σιγά, όμως, η μαμά μου τα ελάττωνε ακόμα κι αυτά. Κι εγώ άρχισα να δανείζομαι. Στην μάνα μου δεν είπα τίποτα, ήξερα ότι είχε μειωθεί ο μισθός της. Ποτέ μου δεν ήθελα να χρωστάω σε φίλους και έφτασα να χρωστάω ακόμα και σε φίλους φίλων... Τώρα όλο τα λεφτά σκέφτομαι.
Κλειώ, μαθήτρια, 15 χρονών


Να παραγγείλουμε πίτσα; Πάνε αυτά! Φτιάχνουμε μόνοι μας εκείνη τη ζύμη με τοn χαρούμενο ζυμαρούλη... Επίσης παλιά νοικιάζαμε και DVD να βλέπουμε, αλλά τώρα περιμένουμε να τα βγάλουν οι εφημερίδες.
Ms Moriarty, μαθήτρια, 15 χρονών



Τώρα πια είναι σίγουρο. Αυτή η γαμημένη θέση στην ανεργία δεν πρόκειται να μου ξεφύγει με τίποτα! :P
Νina, μαθήτρια, 17 χρονών


Τα πρωινά του Σαββάτου που συνήθως πήγαινα για ψώνια, μένω σπίτι. Ανακάλυψα στο ίντερνετ κάποια second-hand μαγαζιά στο κέντρο που όχι μόνο ήταν εξευτελιστικά χαμηλές οι τιμές τους, αλλά βρήκα ρούχα καλύτερα κι από καινούρια!
Ναυσικά, μαθήτρια, 18 χρονών




Δε θέλω να το παίξω «καημένο» αλλά είναι ζόρικα τα πράγματα! Περιορισμός στα ρούχα, στις βόλτες... και γενικά στο έξω! Αλλά τα φροντιστήρια... φροντιστήρια! Εμ....τι τώρα;... Να διακόψουν (οι γονείς) την πρόοδο των παιδιών τους;;; Εμάς δε μας ρωτάει κανένας τι θέλουμε να κόψουμε!
Νίκη, μαθήτρια, 16 χρονών


Τίποτα δεν άλλαξε. Είμαι ΠΛΟΥΣΙΑ!
Κατερίνα, μαθήτρια, 13 χρονών



Οι γονείς μου προτιμούν να στερηθούν οι ίδιοι παρά εγώ. Θέλουν, λένε, τα πράγματα να είναι όπως πριν (ενώ δεν είναι). Αλλά τους βλέπω να αγωνιούν για το πώς θα εξασφαλίσουν την πληρωμή των φροντιστηρίων και τις βασικές μου ανάγκες.
Ηρακλής, μαθητής, 17 χρονών 


Βασικά οι γονείς μου έχουν χωρίσει και γι’ αυτό ο καθένας έχει διαφορετική οικονομική κατάσταση. Ο μπαμπάς μου προς το παρόν είναι ΟΚ. Από την άλλη η μαμά μου την επόμενη εβδομάδα μάλλον χάνει τη δουλειά της. Το μαγαζί που δουλεύει κλείνει λόγω οικονομικής κρίσης και απ' ό,τι μου έχει πει είναι πανδύσκολο να βρει δουλειά.
Nkn, μαθήτρια, 16 χρονών



Εγώ δεν είχα νιώσει τη διαβόητη οικονομική κρίση, ώσπου μια μέρα περνώντας από το περίπτερο της γειτονιάς μου, υπέπεσα στον πειρασμό να αγοράσω το DVD της Τζούλιας. Όταν είδα την τιμή τα πάντα γύρω μου μαύρισαν και το στομάχι μου έσφιξε... Λυπημένος γυρνάω σπίτι, μπαίνω στη γνωστή πειρατική ιστοσελίδα και ΝΑΙ ΚΥΡΙΟΙ, το κατέβασα!! Παρανόμησα για τα μάτια (και όχι μόνο) της Τζούλιας! ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ!!!!
Νότης, φοιτητής, 19 χρονών


Εμένα η μητέρα μου δουλεύει στο Δημόσιο και είναι 51 ετών. Για την ακρίβεια είναι νοσηλεύτρια στο Νοσοκομείο Παίδων, όπου υπάρχουν απίστευτες ελλείψεις σε προσωπικό (τη δουλειά 7 ατόμων την κάνει μόνο ένας ή δύο σε κάποιες βάρδιες). Εν ολίγοις πεθαίνει στη δουλειά και στην ορθοστασία και το ξέρω γιατί τη βλέπω πώς έρχεται σπίτι. Εγώ ούτως ή άλλως δούλευα (σερβιτόρα) και η μητέρα μου έψαχνε και για δεύτερη δουλειά γιατί τα τελευταία χρόνια με την ακρίβεια πιέζεται αρκετά. Μια μέρα έρχεται και μας λέει: «Παιδιά δε βγαίνω και από του χρόνου δε θα μπορώ να πληρώσω το φροντιστήριο για τον αδελφό σας. Αυτό θα είναι άδικο όμως, γιατί εσείς οι μεγαλύτερες αδελφές του πήγατε, οπότε αποφάσισα να φύγω για Αγγλία να δουλέψω».  Αυτό τον καιρό ετοιμάζεται. Θα δούμε τι θα γίνει...
Ειρήνη, φοιτήτρια, 19 χρονών


Η μητέρα μου δουλεύει πια μέχρι τις 9-10 η ώρα και δεν προλαβαίνω να τη βλέπω.
Κώστας, μαθητής, 13 χρονών



Καταρχάς έχω κόψει το φαγητό στο σχολείο. Και στις εξόδους μπυρίτσα και ξηροκαρπία στο λιμάνι!
Νάνσυ, μαθήτρια, 16 χρονών



Έχω αρχίσει να νιώθω λίγο άδικα! Είχα κάνει τόσα όνειρα για τις σπουδές μου και τώρα...
Στις εξετάσεις για το Erasmus πέρασα πρώτος και οι γονείς μου μού κάνουν παράπονα για το αν πρέπει η όχι να φύγω έξω... Το εκνευριστικό είναι ότι κάποιοι πανηλίθιοι ζουν ακόμα στην κοσμάρα τους! ΜΑΡΙΑ ΞΥΠΝΑ! ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΤΣΑΝΤΑ YSL ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!
G.V., φοιτητής, 18 χρονών


Εγώ έπιασα δουλειά γιατί γουστάρω, όχι λόγω κρίσης. Γενικά είμαι σχεδόν το ίδιο και πιστεύω πως σχεδόν όλοι (εκτός από τα κατώτερα στρώματα) δεν έχουν βιώσει κρίση. Απλά έχουν υιοθετήσει τη σκέψη ότι βρίσκονται σε αυτήν. Η κρίση είναι η μαρκίζα που μας προβάλλουν οι κυβερνήσεις και τα μεγάλα κεφάλια για να μας δικαιολογούν χωρίς πολλά-πολλά τις μίζες, τα φακελώματα και τα λεφτά που μας έχουν ξεζουμίσει τόσα χρόνια. Είναι μια πρόφαση για να φοβίσουν τον κόσμο και να κλειστεί σπίτι του. RESISTENCIA!
Γιώργος, φοιτητής, 19 χρονών


Έπιασα δουλειά σε μια ό,τι να 'ναι καφετέρια τύπου ΚΑΠΗ, δεν τρώω πια έξω, οι δικοί μου γκρινιάζουν διαρκώς, μάλωσα για χρήματα, σταμάτησα τα μαθήματα γερμανικών... Το χειρότερο είναι ότι σταμάτησα και τα μαθήματα κιθάρας που ήταν η μόνη μου ελπίδα για το μέλλον, καθώς μας βλέπω στο πεζοδρόμια να παίζουμε Σιδηρόπουλο και να μαζεύουμε «tips» cent per cent.
Χριστίνα, μαθήτρια, 16 χρονών



Όλη η οικογένεια μου είναι σκατά λόγω οικονομικής κρίσης! Αδελφές: Απελπισμένες πτυχιούχες, και άνεργες. Μπαμπάς: Απελπισμένος σκέτο και άνεργος. Μαμά: Από στιγμή σε στιγμή άνεργη!
Της πουτάνας! Και εγώ που επιτέλους βρήκα κάτι να μ’ αρέσει πολύ στη ζωή μου (την κιθάρα) δεν έχω την ευκαιρία να πηγαίνω πλέον στο ωδείο γιατί «no money no funny» που λένε...! Έχω ξενερώσει.
Απ’ την άλλη, όλα αυτά που λέω είναι μαλακίες. Απορώ με τον εαυτό μου... Εδώ άνθρωποι αυτοκτονούν, δεν έχουν να φάνε, χάνουν τα σπίτια τους κι εγώ παραπονιέμαι γιατί δεν κάνω μαθήματα κιθάρας...!
Εμμανουέλα, μαθήτρια, 16 χρονών


 H κρίση χτύπησε και το συγκρότημά μου... Χάσαμε το φετινό Schoolwave... Παίρναμε όλοι λιγότερο χαρτζιλίκι και έτσι καταλήξαμε να μην έχουμε λεφτά να ηχογραφήσουμε ένα demo για να το στείλουμε συμμετοχή...
Πέτρος, μαθητής,17 χρονών


Τελευταία οι γονείς μου μού ξεκαθαρίσανε ότι αν δεν τελειώσω τη σχολή σε 4 χρόνια, μετά δεν πληρώνουν τίποτα.
M.G. , φοιτήτρια, 19 χρονών

 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου