Προσοχή, προσοχή! Αν φυλάγεστε μόνο από τους εργοδότες σας στο
Facebook, τώρα θα πρέπει να φυλάγεστε και από την ασφαλιστική σας!
Οι
ασφαλιστές στη Βρετανία σχεδιάζουν να εφαρμόσουν «προληπτικά μοντέλα»,
τα οποία θα παρακολουθούν τα online δεδομένα για τον τρόπο ζωής αλλά
και τον τρόπο με τον οποίο ξοδεύουν τα χρήματά τους οι πελάτες τους.
Αυτό
το σύστημα, που έχει ήδη δοκιμαστεί στις ΗΠΑ, έδειξε ότι μπορεί να
συμπληρώσει το κενό που αφήνουν οι άλλες πρακτικές των ασφαλιστικών,
όπως η μελέτη του ιατρικού φακέλου και των επαγγελματικών δραστηριοτήτων
του πελάτη. Ενδεικτικό είναι ότι πειραματική εφαρμογή που έκανε η
Deloitte Consulting LLP αποκάλυψε πως τα καταναλωτικά δεδομένα από
δείγμα 6.000 ανθρώπων ήταν το ίδιο ωφέλιμα στο να προβλέψουν τυχόν
κίνδυνο για την υγεία τους όσο θα ήταν οι εξετάσεις αίματος και ούρων
τους.
Αλλά οι ασφαλιστικές δεν σταματούν ούτε εκεί. Οπως δήλωσε
στους «Sunday Times» ο Ρίτσαρντ Βερντίν, διευθυντής ασφαλείας της
εταιρείας Aviva, εκτός από τη συλλογή των διαδικτυακών στοιχείων είναι
σε διαπραγματεύσεις με τράπεζες, σούπερ μάρκετ, γυμναστήρια αλλά και
εργοδότες για να έχουν πρόσβαση και στα εκεί στοιχεία των πελατών τους.
«Είναι
εύκολο να διαπιστώσεις αν ένας άνθρωπος είναι μέλος σε κάποιο
γυμναστήριο, αλλά αυτό που είναι πιο σημαντικό είναι πόσο συχνά πηγαίνει
σε αυτό. Μόνο με αυτήν την παράμετρο μπορείς να καταλάβεις τα πράγματα
όσον αφορά την υγεία και τον τρόπο ζωής του» εξηγεί ο Ρίτσαρντ
Βεντρίν.
Οι ασφαλιστές αγοράζουν τα δεδομένα από διαδικτυακές
εταιρείες, οι οποίες συγκεντρώνουν τεράστιες βάσεις δεδομένων για τους
πολίτες, είτε μέσω ηλεκτρονικών αγορών είτε μέσω των σελίδων τους στα
σάιτ κοινωνικής δικτύωσης. Στο μεταξύ, ήδη στη Βρετανία υπάρχουν
περιπτώσεις εταιρειών που έχουν κάνει ασφάλεια ζωής για πάρα πολύ
μεγάλα ποσά και δεν διστάζουν να ελέγχουν τους πελάτες τους για να
διαπιστώσουν τους κινδύνους που διατρέχουν, μέσω Facebook.
Σε
ό,τι αφορά τις ανησυχίες για τις επιπλοκές που θα έχουν αυτές οι
πρακτικές στον σεβασμό των προσωπικών δεδομένων, οι εταιρείες ασφάλισης
επιμένουν ότι δεν θα κάνουν χρήση αυτών χωρίς την προηγούμενη άδεια
των πελατών τους.
espressonews.gr
madata.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου