Παγίδα αποτελεί για πολλούς ανυποψίαστους χρήστες του διαδικτύου email που αποστέλλεται με την επωνυμία της Εθνικής Τράπεζας και ενημερώνει τους αποδέκτες ότι έχουν παρατηρηθεί προβλήματα στη σύνδεση τους στο λογαριασμό τους, με αποτέλεσμα το «i-bank» (δηλαδή η διαδικτυακή διαχείριση του λογαριασμού τους) να έχει κλειδωθεί.
Το μήνυμα αυτό προτρέπει τους χρήστες να προχωρήσουν σε ενεργοποίηση ενός συνδέσμου (Link) ο οποίος οδηγεί σε σελίδα αγνώστων λοιπών στοιχείων και απαιτεί την καταχώρηση του πραγματικού αριθμού λογαριασμού του χρήστη, καθώς και τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (PIN).
Το μήνυμα αποτελεί μια καλοστημένη απάτη, με την μέθοδο “Phishing” κατά την οποία υποκλέπτεται η ταυτότητα ενός αυθεντικού διαδικτυακού χώρου, ενώ ταυτόχρονα ζητείται από το χρήστη να καταχωρήσει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, μεταξύ αυτών και κωδικούς πρόσβασης σε λογαριασμούς, πιστωτικές κάρτες, λέξεις κλειδιά κλπ.
Η μέθοδος αυτή μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρή απώλεια στοιχείων, αλλά και χρημάτων με αποτέλεσμα οι καταγγέλλοντες να βρεθούν εκτεθειμένοι απέναντι σε μηδενικά υπόλοιπα τραπεζικών λογαριασμών ή ακόμη και να φέρονται ως δικαιούχοι δανείων που ποτέ δεν αιτήθηκαν.
Ο προϊστάμενος της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Μανώλης Σφακιανάκης τόνισε πως «από χτες το βράδυ η χώρα μας δέχτηκε δυο σοβαρές επιθέσεις μέσω διαδικτύου προερχόμενες φαινομενικά από την Ευρώπη», ωστόσο ήταν καθησυχαστικός λέγοντας πως το θέμα πλέον παρακολουθείται στενά και έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα για να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά.
Επιπλέον, ο κος Σφακιανάκης συνιστά στους χρήστες του διαδικτύου να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί απέναντι σε ηλεκτρονικά μηνύματα που προτρέπουν τους αποδέκτες τους να εισάγουν προσωπικά στοιχεία και τραπεζικά δεδομένα, τα οποία όμως καμία τράπεζα υπό καμία συνθήκη δε ζητά από τους πελάτες της να επιβεβαιώσουν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Η επίσημη διαδικασία προβλέπει την απευθείας επικοινωνία της τράπεζας με τον κάθε πελάτη ατομικά δια τηλεφώνου.
Τι πρέπει να κάνετε αν πέσετε θύμα ηλεκτρονικής απάτης
Σύμφωνα με τις συστάσεις της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, αν πέσετε θύμα ηλεκτρονικής απάτης θα πρέπει να καταγγείλετε άμεσα το γεγονός στην τράπεζα με την οποία συνεργάζεστε, ώστε να μπλοκαριστεί η κάρτα μετρητών ή πιστωτική, διαφορετικά κινδυνεύετε να μείνετε με μηδενικό υπόλοιπο λογαριασμού. Το επομένο βήμα είναι να καταγγείλετε το περιστατικό στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στα τηλέφωνα 210-6476464 ή 210-6476000, ώστε να εντοπιστεί τυχόν παράνομη δραστηριότητα με «κάρτα-κλώνο» που έχει εκδοθεί από τους απατεώνες.
Συντάκτης:Γιάννης Μούτσος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου