'' ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ! ''

ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ... Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΤΕ ΣΤΟ : protanea@gmail.com


Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010

Αλλάζει ο «χάρτης» του blogging...!!!

Απλούστερη στη χρήση από το απαιτητικό Wordpress, πλουσιότερη σε δυνατότητες από το στοιχειώδες Twitter και πιο μοντέρνα στην όψη από το παραδοσιακό Blogger, μια σχετικά νέα πλατφόρμα αυτοδημοσίευσης ονόματι Tumblr (www.tumblr.com ) έχει έρθει (μαζί με άλλες παρόμοιες υπηρεσίες όπως η Posterous.com) να ταράξει τα νερά προκαλώντας τρικυμία στον χώρο του ιντερνετικού ιστολογείν.

Μάλιστα, η έκρηξη στη δημοφιλία της τους τελευταίους μήνες είναι τέτοια ώστε πολλοί να κάνουν λόγο για την έλευση «του νέου Twitter». Χαρακτηριστικά, μόνο τους....
περασμένους δύο μήνες η Tumblr είδε το πλήθος των εγγεγραμμένων χρηστών της να αυξάνεται από 6,25 εκατ. σε 8,48 εκατ. και τις ημερήσιες αναρτήσεις στον ιστοχώρο της να σπάνε (στις 23 Αυγούστου) το φράγμα του ενός δισ.

Δυνατά χαρτιά στην περίπτωση της εν λόγω υπηρεσίας θεωρούνται: η ευκολία στη χρήση, η ταχύτητα (δύο κλικ και το post έχει «ανέβει»), η ευελιξία (δυνατότητες γρήγορης αλίευσης υλικού από τη δεξαμενή του Διαδικτύου και αυτόματης σύνδεσης με άλλους ιστότοπους), το interface (καθαρό, καλαίσθητο και πλούσιο σε επιλογές) καθώς και η αίσθηση της κοινότητας που αυτή εμπνέει στα μέλη της.

Πολλές επιλογές

Επί της ουσίας, η Tumblr είναι μια πλατφόρμα δημιουργίας ιστολογίων στα οποία οι bloggers μπορούν να ανεβάζουν κείμενα (πρωτογενή ή όχι), φωτογραφίες, υπερσυνδέσμους (links), συνομιλίες (chat), μουσική και βίντεο με ποικίλους τρόπους (ακόμη και μέσω e-mail, παραδοσιακής τηλεφωνικής κλήσης ή εφαρμογών για smartphones).

Αφού αποκτήσει δωρεάν τον δικό του λογαριασμό στον ιστοχώρο της υπηρεσίας, ο κυβερνοναύτης καλείται να διαμορφώσει (επιλογές: account > preferences > customize your blog) το ιστολόγιο της αρεσκείας του δίνοντας σε αυτό μορφή (theme, appearance) και ταυτότητα (infos όπως τίτλο, περιγραφή, URL κ.ά.). Επιπλέον, καλείται να ρυθμίσει κάποιες βασικές δυνατότητες αλληλεπίδρασης με άλλους χρήστες (allow replies, show people I follow κ.α.).

Ως προς την εικόνα του blog, ο χρήστης έχει να επιλέξει από ένα μενού εκατοντάδων θεμάτων (themes) στα οποία μάλιστα δύναται, εφόσον το επιθυμεί και έχει τις γνώσεις, να προσθέτει τις δικές του προσωπικές πινελιές (επεμβαίνοντας στον κώδικα HTML). Ενσωματώνοντας στο προϊόν της στοιχεία κοινωνικής δικτύωσης, η Tumblr επιτρέπει στους χρήστες να ακολουθούν (follow) ο ένας τον άλλο, καθώς και να επαινούν (like) όσα αναρτώνται online.

Παράλληλα, η υπηρεσία διατηρεί ανοικτή γραμμή επικοινωνίας (αποστολής-λήψης ενημερώσεων) με άλλους ιστοχώρους όπως οι Facebook και Twitter (για παράδειγμα, τα Tumblr posts που κάνει κάποιος μπορούν να εμφανίζονται και στο Twitter ή στο Newsfeed του λογαριασμού που αυτός διατηρεί στο Facebook και αντιστρόφως).

Οι ιδιαίτερες λειτουργίες και τα «κολλήματα» 

Αξιοσημείωτες είναι και κάποιες άλλες, ιδιαίτερες λειτουργίες της υπηρεσίας Tumblr, όπως η επιλογή Share on Tumblr η οποία επιτρέπει στον χρήστη, όποτε αυτός πέφτει πάνω σε κάτι ενδιαφέρον (αρχεία ήχου, εικόνας, κ.ά.) κατά τη διάρκεια των περιπλανήσεων, να το μοιρά ζεται αυτομάτως, με ένα κλικ, με τα άλλα μέλη της κοινότητας. Επιπλέον, στο πλαίσιο της Tumblr, οι χρήστες είναι σε θέση να θέτουν συγκεκριμένες ερωτήσεις ο ένας στον άλλο (Ask Me), καθώς και να επιδίδονται σε re-blogging, δηλαδή να επαναδη μο σιεύ ουν στο δικό τους ιστολόγιο αυτούσια την ανάρτηση κάποιου άλλου (η οποία σημειωτέον πως συνοδεύεται από link-  παραπο μπή στην αρχική πηγή) προ σθέ το ντας σε αυτήν, εάν το επιθυμούν, δικά τους σχόλια. Σύμ φωνα με τα στοιχεία της υπηρεσίας, ο μέσος χρήστης προβαίνει κάθε μήνα σε 14 αυθε ντικές αναρτήσεις και τρεις αναδημοσιεύ σεις (re-blogs). Μόνο αρνητικό στοιχείο στην περίπτωση της Tumblr η «αστάθεια» αυτής (κρασάρει συχνά - πυκνά με αποκορύφωμα τον περασμένο Ιούλιο όταν παρέμεινε εκτός λειτουργίας για δέκα ώρες).

Σε πέντε γλώσσες για τους διεθνείς... πελάτες 

Από τους 8,48 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες της πλατφόρμας Tumblr, περίπου οι μισοί υπολογίζεται πως ζουν εκτός των αμερικανικών συνόρων. Ως εκ τούτου, προκειμένου να εξυπηρετήσει καλύτερα το συγκεκριμένο κοινό, η διαδικτυακή υπηρεσία «ομιλεί» πλέον, πέρα από τα Αγγλικά, και Γερμανικά, Γαλλικά, Ιταλικά και Ιαπωνικά (επιλογές: customize your blog > advanced > language).

Γιώργος Σκαφιδάς – ΕΘΝΟΣ

Πηγή:  http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11429&subid=2&pubid=36200948
http://hassapis-peter.blogspot.com/2010/10/blogging.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου