'' ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ! ''

ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ... Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΤΕ ΣΤΟ : protanea@gmail.com


Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2011

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ: Προσπερνά το λιμάνι της Πάτρας

Κ
αθησυχαστικός, ως προς την πρόοδο των εργασιών του εναπομείναντος τμήματος του νέου λιμανιού της Πάτρας, θέλησε να είναι ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Γιάννης Οικονομίδης, 

 διαβεβαιώνοντας, προ ημερών, κατά τη διάρκεια συνομιλίας του με το δημοσιογράφο του Flash 96 Αργύρη Δεμερτζή, ότι μέσα στο α΄ εξάμηνο του 2011 τα έργα αυτά (που ήδη, πάντως, έχουν τραγικά καθυστερήσει, "κουρελιάζοντας" όλα τα χρονοδιαγράμματα) πρόκειται να ολοκληρωθούν. 

Ωστόσο, σε όσους Πατρινούς έτυχε ν' ακούσουν τη συγκεκριμένη εκπομπή δημιουργήθηκε ένας προβληματισμός, από τον τρόπο με τον οποίο αναφέρθηκε ο κ. Οικονομίδης στα δύο μεγάλα λιμάνια της Δυτικής Ελλάδας, σ' αυτά της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας. 

Ας μην ξενίζει η σειρά με την οποία τα αναφέρουμε, διότι εξ όσων προκύπτουν από την τοποθέτηση του κ. Οικονομίδη, η κεντρική διοίκηση έχει αρχίσει πλέον να βλέπει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας ως κύρια πύλη της χώρας προς τη Δύση και όχι το αντίστοιχο της Πάτρας. Άλλωστε, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων υπήρξε σαφέστατος, αποδίδοντας ακριβώς αυτό το χαρακτηρισμό στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, αρκούμενος να πει για την Πάτρα ότι είναι κι αυτό ένα... μεγάλο λιμάνι. 

Η εξήγηση του φαινομένου
Πέρα από τις όποιες τοπικιστικές διαθέσεις και τους ανταγωνισμούς, η τάση αυτή, που αρχίζει όλο και πιο έντονα να εμφανίζεται πλέον, δεν είναι διόλου ανεξήγητη. Τουναντίον, εξηγείται από πολλά δεδομένα, που παρουσιάζονται και στην ιστοσελίδα 892fm.blogspot.com, Ράδιο Ηγουμενίτσα 89,2. 

Κατ' αρχήν, από τη δεκαετία του '60, οπότε άρχισαν να καταπλέουν σ' αυτό το λιμάνι της Ηπείρου τα πρώτα οχηματαγωγά επιβατηγά πλοία για Ιταλία - Πάτρα - Κέρκυρα (την αρχή έκαναν το EGNATIA και το APPIA), φέρνοντας τους πρώτους τουρίστες διά θαλάσσης στην περιοχή, μέχρι τώρα έχει συντελεστεί κοσμογονική πρόοδος στις εγκαταστάσεις του λιμανιού. 

Δεύτερον, με την κατάρρευση των ανατολικών καθεστώτων, στα τέλη της δεκαετίας του '80, και με το άνοιγμα των συνόρων, αλλά και με τον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας, τη δεκαετία του '90, έγινε η μεγάλη έκρηξη της κίνησης σε διερχόμενους τουρίστες - ταξιδιώτες, αλλά και τουρίστες που επέλεγαν για τις διακοπές τους την ευρύτερη περιοχή, ενώ πολλαπλασιάστηκε και η κίνηση φορτηγών και εμπορευμάτων. Πολλοί, μάλιστα, χαρακτήρισαν την περίοδο αυτή ως χρυσή δεκαετία για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που είχαν σχέση με το λιμάνι, τον τουρισμό, τις μεταφορές και τα πρατήρια καυσίμων στους κεντρικούς οδικούς άξονες. 

Γενναία χρηματοδότηση
Επειδή, ωστόσο, ήταν αδύνατον το κέντρο μιας μικρής επαρχιακής πόλης και το τοπικό οδικό δίκτυο ν' αντέξουν αυτό το μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, το ελληνικό κράτος, σε συνεργασία με την Ε.Ε., χρηματοδότησε γενναία δύο μεγάλα έργα εθνικής σημασίας: το νέο λιμάνι της Ηγουμενίτσας εκτός πόλης και την απευθείας σύνδεσή του με την Εγνατία Οδό. Μάλιστα, η αναβάθμιση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας έγινε ακόμη πιο σαφής με την αποπεράτωση του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας και αναμένεται να φτάσει στο αποκορύφωμά της με την ολοκλήρωση και των τριών κάθετων οδικών αξόνων της, που απομένουν και που βρίσκονται σε καλό δρόμο, όπως επισήμανε ο κ. Οικονομίδης. 

Όλες αυτές οι εξελίξεις σταδιακά κατέστησαν την Ηγουμενίτσα το τρίτο λιμάνι της Ελλάδας σε κίνηση, αναμένεται δε σύντομα να περάσει στη δεύτερη θέση πανελλαδικά. Χαρακτηριστικό, μάλιστα, της αυξανόμενης απήχησής του είναι ότι, παρά την οικονομική κρίση, το 2008 στο σύνολό τους οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις στο λιμάνι εσωτερικού και εξωτερικού της Ηγουμενίτσας έφτασαν τα 2.665.306, για να ανέλθουν την επόμενη χρονιά σε 2.801.427 και το 2010 να πλησιάσουν τα 3.000.000, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας. 


http://dete.gr/news.php?article_id=20454

1 σχόλιο:

  1. ΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ ΔΙΟΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑ-ΙΟΝΙΑΣ Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΠΑΤΡΑ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ 2 ΩΡΕΣ ΟΠΟΤΕ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΑΕΙ ΜΕ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ 7 ΩΡΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή