Για την Ήπειρο, υπάρχει το προηγούμενο του… «γεφυριού της Αρτας», αλλά
τώρα προστίθεται και αυτό των έργων του αεροδρομίου Ιωαννίνων.
Ένα έργο που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το αργότερο πριν το 2004, πολλές φορές άρχισε και πάντα σταματούσε από έλλειψη χρημάτων.
Πρόσφατα η κατασκευάστρια εταιρεία που σχεδόν ολοκλήρωσε την πίστα για στάθμευση περισσοτέρων αεροσκαφών, μόλις άρχισε την εκσκαφή των θεμελίων για τα νέα κτίρια, διέκοψε τις εργασίες και απέλυσε το προσωπικό, γιατί δεν υπήρχε η χρηματοδότηση που απαιτείται.
Ταυτόχρονα δεν ολοκλήρωσε ένα συνδετήριο κεντρικό διάδρομο και αρκέστηκε στο κλείσιμο της «τάφρου» που είχε ανοιχτεί, για να δοθούν σε χρήση τα 2,4 χλμ, του διαδρόμου προσγειώσεων-απογειώσεων, που είχε συρρικνωθεί στα 1350 μ./ λόγω των έργων, κάτι που δυσκόλευε την εξυπηρέτηση των αεροσκαφών.
Ο εκσυγχρονισμός του τρίτου παλαιότερου αεροδρομίου της Ελλάδας, είχε εξαγγελθεί για πρώτη φορά πριν από 19 χρόνια, ακολούθησαν μελέτες, πανηγυρικές ανακοινώσεις από πρωθυπουργούς και υπουργούς, σειρά εκδηλώσεων με παρουσιάσεις μακετών και μελετών, συζητήσεις στην Βουλή, αλλεπάλληλες υποσχέσεις που συνεχώς ανανεώνονται και… το αποτέλεσμα το ίδιο.
Αρχικά η ολοκλήρωση των εργασιών είχε ανακοινωθεί για το 2001, στη συνέχεια για το 2003, το 2004 και φθάνουμε στο 2011 και ακόμη δεν άρχισαν οι εργασίες για τις νέες σύγχρονες και μεγάλες εγκαταστάσεις.Κι όσο τα νέα κτίρια δεν γίνονται, άλλο τόσο καθυστερεί και η εγκατάσταση των απαραίτητων ραδιοβοηθημάτων σε αντικατάσταση παλιών.
Το σύστημα τυφλής προσγείωσης
Κι εδώ ακριβώς επανέρχεται μια παλιά υπόθεση, αυτή της εγκατάστασης συστήματος τυφλής προσγείωσης (ILS), που από το 1994 που ανακοινώθηκε, έχουν γίνει μελέτες, ήταν εξασφαλισμένη από το 1999 η χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Ηπείρου και συνεχώς ανανεώνονταν, αλλά η χρηματοδότηση αυτή τελικά χάθηκε. Στη συνέχεια ανακοινώθηκε ότι, η εγκατάσταση του ILS θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και ακολούθησε σιωπή, χωρίς κανένας να γνωρίζει τι θα γίνει τελικά.
Σήμερα το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, έχει τις περισσότερες ματαιώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων λόγω ομίχλης ή χαμηλής νέφωσης, οι περισσότερες από τις οποίες, - αν όχι όλες-, θα είχαν εκτελεστεί κανονικά και δεν θα ταλαιπωρούνταν χιλιάδες ταξιδιώτες που είχαν προορισμό τα Γιάννινα ή την Αθήνα.Εξοργισμένος πιλότος της «Ολυμπιακής» όταν πρόσφατα ακυρώθηκε μια ακόμη πτήση σε συζήτηση που είχε με επιβάτες, τους είπε: «Σε όλη την Ευρώπη, ακόμη και αεροδρόμια αερολεσχών, έχουν ILS, κυρίως σε περιοχές σαν των Ιωαννίνων που συχνά είναι αναγκαίο, αλλά στην Ελλάδα θα χρειαστούν δεκαετίες ακόμη για να αποδεχτούμε τα αυτονόητα…».
Κι όσο δεν εγκαθίσταται ILS, οι πρωινές πτήσεις καταργήθηκαν, οι πρώτες αρχίζουν μετά τις δύο το μεσημέρι και οι ταξιδιώτες, ζουν με την αγωνία της ομίχλης ή της χαμηλής νέφωσης, ενώ οι υπεύθυνοι της ΥΠΑ, συνιστούν στις αεροπορικές εταιρείες να… προγραμματίζουν τις πτήσεις τους μετά τις 2 το μεσημέρι για να μη έχουν ακυρώσεις. Κι όλα αυτά όταν οι πληρότητες όλων των πτήσεων στα προγραμματισμένα δρομολόγια και τους 12 μήνες του χρόνου, είναι από 90% και πάνω.
Προτιμούν το Άκτιο οι αεροπορικές εταιρείες τσάρτερς
Κι όλα αυτά συμβαίνουν όταν ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, θα κάλυπτε όχι μόνο τις ανάγκες της Ηπείρου με τακτικές πτήσεις και τσάρτερ, αλλά και της Νότιας Αλβανίας, που κι από εκεί καθημερινά αυξάνονται οι αριθμοί αυτών που φθάνουν στα Γιάννινα για να ταξιδέψουν αεροπορικώς για Αθήνα και αρκετοί στη συνέχεια από το «Ελ. Βενιζέλος» για άλλους προορισμούς στο εξωτερικό.
Πολλές αεροπορικές εταιρείες τσάρτερς, αρνούνται να μισθώσουν αεροσκάφη τους για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, γιατί, παρ’ ότι ο διάδρομος προσγειώσεων - απογειώσεων έχει το απαιτούμενο διεθνώς μήκος και πλάτος για εξυπηρέτηση όλων των τύπων αεροσκαφών, δεν υπάρχουν τα αναγκαία ραδιοβοηθήματα και κυρίως το ILS.
Προτείνουν το αεροδρόμιο Ακτίου, όπου οι επιβάτες πρέπει να μεταφέρονται εκεί με λεωφορεία. Μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που σχεδιάζουν σε γκρουπ από το εξωτερικό, βρίσκονται μπροστά σε αυτό το πρόβλημα και όποτε χρειάστηκε, αναγκάστηκαν να ζητήσουν προσγείωση στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης ή Ακτίου και από εκεί τους μεταφέρουν στα Γιάννινα με λεωφορεία.
Τώρα με την νέα διακοπή των εργασιών, όλοι πλέον αναζητούν λύση, παρ’ ότι από το αρμόδιο υπουργείο, υπάρχει μια πληροφορία ότι η χρηματοδότηση θα συνεχιστεί με το νέο χρόνο και η ανάδοχος εταιρεία θα προσλάβει εκ νέου το προσωπικό για να αρχίσουν οι εργασίες. Η συνέχεια θα δείξει αν συμβεί αυτό και αν τελικά μετά από πολλά χρόνια θα ολοκληρωθούν τα έργα στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων.
http://epirusgate.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου