Σε ισχύ τέθηκε η νέα οδηγία πληρωμών, σύμφωνα με την οποία τίθεται τέλος
στην τοκοφόρο ημερομηνία και σε περίπτωση που αποδειχθεί με εγκεκριμένη
συναλλαγή πληρωμής, οι πολίτες θα μπορούν να διεκδικούν επιστροφή
χρημάτων ακόμα και μετά από ένα χρόνο
Ακόμα και μετά από 13 μήνες μετά τη συναλλαγή μπορούν οι πολίτες να
ζητούν επιστροφή των χρημάτων τους όταν αποδειχθεί μη εγκεκριμένη
συναλλαγή πληρωμής σχετικά με πάγιες εντολές.
Σύμφωνα με την νέα οδηγία πληρωμών η οποία έχει τεθεί σε ισχύει από την αρχή του μήνα, οι καταναλωτές θα μπορούν να αμφισβητούν υπερβολικές χρεώσεις τρίτων πχ υπέρογκους λογαριασμούς ΔΕΚΟ, και να παίρνουν πίσω τα χρήματά τους από τις τράπεζες.
Έτσι, τίθεται τέλος στην τοκοφόρο ημερομηνία, το λεγόμενο valeur που έβαζαν οι τράπεζες.
Όταν λέμε πχ ότι μια κατάθεση έχει valeur 1 αυτό σημαίνει ότι η τράπεζα τοκίζει τα χρήματα του καταθέτη μετά από μια ημέρα. Βάζοντας τέλος στο valeur σημαίνει επί της ουσίας ότι οι καταθέσεις, αποκτούν αξία την ίδια μέρα και όχι την επόμενη, είτε έχουν κατατεθεί τα χρήματα σε τραπεζικό λογαριασμό φυσικού προσώπου είτε μέσω ATM.
Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση εμβάσματος και εντολών πληρωμής. Η μεταφορά ποσού σε ευρώ από έναν λογαριασμό σε άλλον, είτε αυτός ανήκει στο ίδιο πρόσωπο, είτε σε άλλο πελάτη τράπεζας γίνεται με valeur της ίδιας μέρας, ενώ στην περίπτωση που κάποιος δέχεται έμβασμα ή εντολή πληρωμής σε ευρώ από άλλη τράπεζα του εσωτερικού ή του εξωτερικού, τα χρήματα πιστώνονται με ημερομηνία αξίας την ίδια μέρα με εκείνη που έφθασαν στην τράπεζα.
Οι νέες διατάξεις αφορούν και τις συναλλαγές μέσω πιστωτικών καρτών. Για τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται σε ξένο νόμισμα σε χώρα του εξωτερικού, θα μπορεί ο καταναλωτής να δει στον αναλυτικό λογαριασμό το ποσό στο νόμισμα της συναλλαγής και η αντιστοιχία του σε ευρώ, καθώς και τη συναλλαγματική ισοτιμία μετατροπής της ημέρας που έγινε η συναλλαγή.
Μάλιστα, το σημαντικό είναι όπως είπαμε ότι για τις πάγιες εντολές, οι καταναλωτές μπορούν να ζητούν επιστροφή χρημάτων ακόμα και ύστερα από 13 μήνες μετά τη συναλλαγή, όταν αποδειχθεί μη εγκεκριμένη συναλλαγή πληρωμής.
Όπως αναφέρει η "Ελευθεροτυπία", στη περίπτωση που ο καταναλωτής έχει εγκρίνει πληρωμή χωρίς να έχει προσδιοριστεί εκ των προτέρων το ποσό, όπως γίνεται συνήθως στις κρατήσεις ξενοδοχείων με πιστωτική κάρτα, και εν τέλει το τελικό ποσό δεν είναι αυτό που περίμενε, τότε η τράπεζα οφείλει να του επιστρέψει το ποσό εάν ο καταναλωτής κινηθεί άμεσα και το αμφισβητήσει εντός 8 εβδομάδων.
http://news247.gr
Σύμφωνα με την νέα οδηγία πληρωμών η οποία έχει τεθεί σε ισχύει από την αρχή του μήνα, οι καταναλωτές θα μπορούν να αμφισβητούν υπερβολικές χρεώσεις τρίτων πχ υπέρογκους λογαριασμούς ΔΕΚΟ, και να παίρνουν πίσω τα χρήματά τους από τις τράπεζες.
Έτσι, τίθεται τέλος στην τοκοφόρο ημερομηνία, το λεγόμενο valeur που έβαζαν οι τράπεζες.
Όταν λέμε πχ ότι μια κατάθεση έχει valeur 1 αυτό σημαίνει ότι η τράπεζα τοκίζει τα χρήματα του καταθέτη μετά από μια ημέρα. Βάζοντας τέλος στο valeur σημαίνει επί της ουσίας ότι οι καταθέσεις, αποκτούν αξία την ίδια μέρα και όχι την επόμενη, είτε έχουν κατατεθεί τα χρήματα σε τραπεζικό λογαριασμό φυσικού προσώπου είτε μέσω ATM.
Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση εμβάσματος και εντολών πληρωμής. Η μεταφορά ποσού σε ευρώ από έναν λογαριασμό σε άλλον, είτε αυτός ανήκει στο ίδιο πρόσωπο, είτε σε άλλο πελάτη τράπεζας γίνεται με valeur της ίδιας μέρας, ενώ στην περίπτωση που κάποιος δέχεται έμβασμα ή εντολή πληρωμής σε ευρώ από άλλη τράπεζα του εσωτερικού ή του εξωτερικού, τα χρήματα πιστώνονται με ημερομηνία αξίας την ίδια μέρα με εκείνη που έφθασαν στην τράπεζα.
Οι νέες διατάξεις αφορούν και τις συναλλαγές μέσω πιστωτικών καρτών. Για τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται σε ξένο νόμισμα σε χώρα του εξωτερικού, θα μπορεί ο καταναλωτής να δει στον αναλυτικό λογαριασμό το ποσό στο νόμισμα της συναλλαγής και η αντιστοιχία του σε ευρώ, καθώς και τη συναλλαγματική ισοτιμία μετατροπής της ημέρας που έγινε η συναλλαγή.
Μάλιστα, το σημαντικό είναι όπως είπαμε ότι για τις πάγιες εντολές, οι καταναλωτές μπορούν να ζητούν επιστροφή χρημάτων ακόμα και ύστερα από 13 μήνες μετά τη συναλλαγή, όταν αποδειχθεί μη εγκεκριμένη συναλλαγή πληρωμής.
Όπως αναφέρει η "Ελευθεροτυπία", στη περίπτωση που ο καταναλωτής έχει εγκρίνει πληρωμή χωρίς να έχει προσδιοριστεί εκ των προτέρων το ποσό, όπως γίνεται συνήθως στις κρατήσεις ξενοδοχείων με πιστωτική κάρτα, και εν τέλει το τελικό ποσό δεν είναι αυτό που περίμενε, τότε η τράπεζα οφείλει να του επιστρέψει το ποσό εάν ο καταναλωτής κινηθεί άμεσα και το αμφισβητήσει εντός 8 εβδομάδων.
http://news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου