Η μιντιακή «υστερία» που ακολούθησε την κυκλοφορία του DVD με την Τζούλια Αλεξανδράτου και πρόσφατα εκείνου με τη Μαριάννα Ντούβλη είναι πραγματικά πρωτοφανής και ακόμη δεν λέει να κοπάσει. Εκατοντάδες ώρες σε δεκάδες εκπομπές, ενημερωτικού ή ψυχαγωγικού χαρακτήρα, ακόμη και σε σοβαρά δελτία ειδήσεων σπαταλήθηκαν και σπαταλούνται για να συζητηθεί, να αναλυθεί, να εξηγηθεί και να γίνει κατανοητό το «φαινόμενο».
Συνεντεύξεις, μαραθώνιοι αερολογίας, κατασκευασμένες «ειδήσεις» και ψευδογεγονότα από τη ζωή και το έργο των δύο πρωταγωνιστριών διαμορφώνουν και κυριαρχούν σε μια πραγματικότητα πλαστή. Η Τζούλια είναι πλέον γνωστή με το μικρό της όνομα, ενώ ρεπορτάζ και φωτογραφίες από τη διαβόητη ταινία έκαναν την εμφάνισή τους όχι μόνο στα εγχώρια ΜΜΕ, αλλά και σε μεγάλες εφημερίδες του εξωτερικού όπως η βρετανική «Ιndependent» και το μπλογκ της Αριάνας Στασινοπούλου «Τhe Ηuffington Ρost».
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι μια πρωτόγνωρη για τα δεδομένα της ελληνικής κοινωνίας απενοχοποίηση του πορνό.
Αν πριν από μερικά χρόνια η συμμετοχή σε μια ανάλογη ταινία ήταν σχεδόν αδιανόητη, σήμερα αντιμετωπίζεται ως επαγγελματικό βήμα, ένας ακόμη τρόπος για να προωθήσει μια γυναίκα την καριέρα της στη βιομηχανία του θεάματος.
Η εικόνα που προβάλλεται από τα μέσα ενημέρωσης και κυρίως από την ΤV είναι αυτή όμορφων κοριτσιών αποφασισμένων να γίνουν πλούσια και διάσημα με κάθε τρόπο. Οι πρωταγωνίστριες καθρεφτίζουν μια κοινωνία που έχει μοναδικό στόχο το χρήμα. Η συμμετοχή τους σε ταινία ερωτικού περιεχομένου μεταφράζεται σε τηλεοπτικές συνεντεύξεις και εξώφυλλα σε περιοδικά, ακριβοπληρωμένες εμφανίσεις σε κέντρα διασκέδασης της επαρχίας και πρωταγωνιστικό ρόλο σε παρωδίες δελτίων ειδήσεων του infotainment.
Με λίγα λόγια, εξασφαλίζει μια υπερέκθεση και μια «φήμη» που όσο κι αν είναι αμφιλεγόμενη, δεν παύει να είναι εξαργυρώσιμη. Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά εκπρόσωποι της εταιρείας Sirina, η οποία έκανε την παραγωγή των δύο DVD, «αρκετές κοπέλες πλέον έχουν απενοχοποιήσει την εικόνα τους στο πλαίσιο τέτοιων ταινιών με αποτέλεσμα να αποφασίζουν πιο εύκολα να δηλώσουν συμμετοχή».
Τα τσουχτερά πρόστιμα που επέβαλε το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης στην εκπομπή «Ράδιο Αρβύλα» για τη μετάδοση αποσπασμάτων της ταινίας και στην εκπομπή της Τατιάνας Στεφανίδου «Αξίζει να το δεις» επειδή μετέδωσε συνέντευξη της πρωταγωνίστριας σε ζώνη που παρακολουθούν τηλεόραση ανήλικα παιδιά δεν φαίνεται να είναι ικανά να αλλάξουν την όλη κατάσταση.
Εξαίρεση ο Τάιγκερ
Η ενασχόληση της ελληνικής τηλεόρασης με τις πρωταγωνίστριες των ερωτικών DVD είναι μια ελληνική ιδιαιτερότητα. Μπορεί σε αρκετές χώρες του εξωτερικού η βιομηχανία παραγωγής πορνό ταινιών να ανθεί, αλλά υπάρχουν σαφείς διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στο πορνό και στη mainstream τηλεόραση που απευθύνεται σε όλη την οικογένεια. Σπανίως θα δει κανείς σε τηλεοπτικούς σταθμούς συνεντεύξεις με πορνοστάρ και στιγμιότυπα από πορνό ταινίες να μεταδίδονται και να συζητούνται από το πρωί ως το βράδυ. Στις ελάχιστες αυτές περιπτώσεις οι πορνοστάρ αυτές εμπλέκονται σε σκάνδαλα με εξωσυζυγικές περιπέτειες διασήμων, όπως συνέβη πρόσφατα με τον πρωταθλητή του γκολφ Τάιγκερ Γουντς (φωτογραφία) και τον σύζυγο της ηθοποιού Σάντρα Μπούλοκ.Πορνοποίηση
«Στις σύγχρονες κοινωνίες ζούμε αυτό που χαρακτηρίζεται “πορνοποίηση” της καθημερινής ζωής. Βιώνουμε δηλαδή την άμεση αποδοχή της υπερ-σεξουαλικοποίησης, είτε αυτό αφορά τηλεοπτικές εκπομπέςείτε περιοδικά ποικίλης ύλης ή ταινίες ερωτικού περιεχομένου. Ξαφνικά για όλους μας υπάρχει η προσδοκία να είμαστε σεξουαλικά υπερ-ενεργοί. Αυτό διαχέεται και προς τις νεότερες γενιές. Αρκεί να δει κανείς τις μόδες που λανσάρονται για 7χρονα κοριτσάκια» αναφέρει χαρακτηριστικά η κυρία Λίζα Τσαλίκη, λέκτωρ στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. «Ειδικά για την πορνογραφία είναι προφανές ότι μέσα στη συζήτηση για την παραγωγή και την κατανάλωση πορνογραφίας ως μια πλήρως αποδεκτή δραστηριότητα, τείνουμε να ξεχνάμε ότι στην όλη υπόθεση υπάρχουν και σκοτεινές πτυχές, όπως αυτή της εκμετάλλευσης νέων γυναικών, πολλές από τις οποίες δεν μπαίνουν στη “δουλειά” με τη θέλησή τους ή για την ευχαρίστησή τους, αλλά επειδή εξαναγκάζονται» επισημαίνει.Το κόλπο με τα επιμορφωτικά περιοδικά
ΜΕΣΑσε λίγες μόνο ώρες από την κυκλοφορία του, περίπου 200.000 αντίτυπα του DVD με την Τζούλια Αλεξανδράτου εξαφανίστηκαν από τα 17.000 σημεία διάθεσης στην Αθήνα και της περιφέρειας στα οποία επωλείτο ως περιοδικό αντί του ποσού των 20 ευρώ. Βέβαια αυτό που αγόραζε ο ενδιαφερόμενος δεν είχε καμία σχέση με περιοδικό. Ηταν απλά μια αφίσα της ταινίας, ένα χαρτόνι σε μέγεθος περιοδικού και το DVD μέσα σε πλαστικό αμπαλάζ.Βαφτίζοντας το DVD περιοδικό οι παραγωγοί πορνό καταφέρνουν όχι μόνο να διακινήσουν ευρέως τα προϊόντα τους σε κεντρικά σημεία των μεγαλουπόλεων, αλλά κυρίως να φορολογηθούν με χαμηλότερο συντελεστή. Εκμεταλλευόμενοι το θεσμικό πλαίσιο που προβλέπει τη φορολογική μεταχείριση των ενημερωτικών εντύπων, κυκλοφορούν τις ταινίες τους οι οποίες φορολογούνται με τον χαμηλότερο συντελεστή ΦΠΑ, δηλαδή 4,5%, ενώ τα απλά DVD φορολογούνται με 23% ΦΠΑ.
Οπως αναφέρουν εκπρόσωποι του Τμήματος Διοικητικής Εποπτείας της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης, στη χώρα μας δεν υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός ο οποίος να διασφαλίζει ότι το προϊόν που διακινείται ως «περιοδικό» είναι όντως περιοδικό. Με λίγα λόγια, ο καθένας μπορεί να «βαφτίσει» ως περιοδικό ποικίλης ύλης ένα οποιοδήποτε DVD και να το κυκλοφορήσει επωφελούμενος από τη χαμηλότερη φορολόγηση.
Το θέμα απασχόλησε πριν από λίγο καιρό και την ελληνική Βουλή με επερώτηση του βουλευτή και γραμματέα πολιτικού σχεδιασμού της ΝΔ κ. Μ. Χαρακόπουλου προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου . «Πορνό DVD διακινούνται σε συσκευασία “επιμορφωτικού” περιοδικού ποικίλης ύλης. Με τη σκανδαλώδη αυτή επίφαση, το τελικό προϊόν φορολογείται με τον χαμηλότερο συντελεστή ΦΠΑ» αναφέρει ο βουλευτής στην ερώτησή του. «Είναι σαφές ότι εδώ υπάρχει ένα νομοθετικό κενό το οποίο η πολιτεία οφείλει να καλύψει προκειμένου να μην έχουμε ανάλογα φαινόμενα» τονίζει ο κ. Χαρακόπουλος μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής».
Δημήτρης Γαλάνης (ΤΟ ΒΗΜΑ)
http://www.dailyfucks.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου