Σήμερα η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία θα αποφασίσει για τη συνέχιση
ή όχι των απεργιακών της κινητοποιήσεων, οι οποίες συνεχίζονται μέχρι
αύριο.
Στο μεταξύ ένα ακόμη πλοίο με ευπαθή προιόντα αναχώρησε χθες βράδυ με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά, αυτή τη φορά από το λιμάνι της Μυτιλήνης.
Σε μία προσπάθεια αποκλιμάκωσης της έντασης που δημιουργήθηκε με παραγωγούς στην Κρήτη, έφθασαν χθες το μεσημέρι στο λιμάνι του Πειραιά, μεταφέροντας μόνο φορτηγά με προϊόντα, τα πλοία «Κρήτη 1» της εταιρίας «Αιγαίον», το «Φαιστός Παλλάς» των «Μινωϊκών» και το «Λατώ» της «ΑΝΕΚ». Σύμφωνα με πληροφορίες, τα πλοία αυτά πραγματοποίησαν τα δρομολόγια μετά από συμφωνία των παραγωγών της Κρήτης με ναυτεργάτες των πλοίων.
Η ακτοπλοϊα πάντως βρίσκεται πλέον στα αλώνια της πολιτικής αντιπαράθεσης. Την ώρα που ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης δηλώνει ότι θα πάρει όλα τα μέτρα για να διασφαλιστεί η αδιασάλευτη θαλάσσια συγκοινωνία της Ελλάδας, η ΝΔ κατηγορεί την κυβέρνηση για τη δημιουργία των αδιεξόδων.
«Η κυβέρνηση φέρει τεράστια ευθύνη για τα αδιέξοδα που παρατηρούνται στην ακτοπλοΐα και τα ζητήματα που αφορούν τους ναυτικούς μας. Δεν ανέπτυξε, όπως όφειλε, τον αναγκαίο διάλογο και δεν μπορεί να ακολουθεί, ακόμη και τώρα, πολιτική Ποντίου Πιλάτου. Την καλούμε να βρει άμεσα λύση ανάμεσα στην Π.Ν.Ο. και τους φορείς της ακτοπλοΐας» επεσήμανε ο υπεύθυνος του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας για τη Νέα Δημοκρατία και βουλευτής Λασιθίου Γιάννης Πλακιωτάκης αναφορικά με τις απεργιακές κινητοποιήσεις:
Από την πλευρά του ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιβατών Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών έστειλε επιστολή προς την ΠΝΟ στην οποία παρακαλεί για «άμεση λύση της απεργίας»: «Ο ΠΣΕΑΣ παρακολουθώντας καθημερινά τα προβλήματα της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, παρεμβαίνει σε απεργιακές κινητοποιήσεις, για πρώτη φορά από ιδρύσεως του, προτρέποντας τις δύο πλευρές να συνεχίσουν τις προσπάθειες για εξεύρεση κοινής αποδεκτής λύσης. Παρακαλεί για άμεση λύση της απεργίας. Οι προσπάθειες μας για την κατάργηση των υπέρ τρίτων άδικων επιβαρύνσεων του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου έχουν δρομολογηθεί με τις προβλεπόμενες νομικές διαδικασίες» και προσθέτει:
« Οι νησιώτες επιβάτες καταναλωτές δεν μπορούν να αντέξουν άλλες καταστροφές και οικονομικές επιβαρύνσεις. Τα τελευταία δέκα πέντε χρόνια οι διάφοροι κλάδοι όπως των Λιμενεργατών, Μεταφορέων φορτηγών αυτοκινήτων και Ναυτικών, προχωρούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις, με το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα τους,, ταλαιπωρώντας όμως όλους μας χωρίς να διασφαλίζουν τα ζωτικά συμφέροντα του νησιωτικού πληθυσμού. Η κυβέρνηση δια του αρμοδίου υπουργού οφείλει να προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον και παράλληλα την εθνική οικονομία, με ουσιαστικές παρεμβάσεις όπου απαιτούνται, χωρίς καθυστερήσεις».
Η ΠΝΟ
Τα άλλα αιτήματα
Η ΠΝΟ από την πλευρά της υπογραμμίζει ότι πέραν των ΣΣΕ υπάρχουν και άλλα αιτήματα του κλάδου τα οποία δεν έχουν επιλυθεί :
• Άμεση υπογραφή ικανοποιητικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
• Προσέλκυση νέων και παραμονή τους στο ναυτικό επάγγελμα.
• Αυστηρή εφαρμογή από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΘΥΝΑΛ της κείμενης νομοθεσίας όπως δεκάμηνη απασχόληση των ναυτεργατών στην Ακτοπλοΐα, ώρες εργασίας κλπ.
• Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης – Δημιουργία Σχολών και κάθε κλάδο.
• Απορρόφηση όλων των ανέργων ναυτικών.
• Επιτάχυνση και ολοκλήρωση των διαδικασιών για την ίδρυση ανεξάρτητου Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ελλήνων ναυτεργατών.
• Κάλυψη από τον κρατικό προϋπολογισμό των παροχών όλων των Ταμείων (κύριων συντάξεων ΝΑΤ, εφάπαξ παροχών επικουρικών συντάξεων ΚΕΑΝ, ΕΛΟΕΝ) και Εστίας Ναυτικών.
• Σαφής καθορισμός χρονοδιαγράμματος για την αναπροσαρμογή όλων των συντάξεων των ναυτεργατών στο 80% των εν ενεργεία.
• Διπλασιασμός των χορηγουμένων εφάπαξ από τα Ταμεία Προνοίας Αξιωματικών & Κατωτέρων Πληρωμάτων.
• Να ισχύει για τους συνταξιούχους ναυτικούς το καθεστώς φορολόγησης των εν ενεργεία.
«Με την ευκαιρία αυτή η ΠΝΟ δηλώνει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι δεν θα επιτρέψει να θιγούν κεκτημένα με αγώνες και θυσίες δικαιώματα των Ελλήνων ναυτεργατών στο χώρο της Ακτοπλοΐας, που έχουν κατοχυρωθεί από την ισχύουσα νομοθεσία, όπως δεκάμηνη απασχόληση των ναυτεργατών στην Ακτοπλοΐα, οργανική σύνθεση των πληρωμάτων των επιβατηγών πλοίων, πλαίσιο εργασιακών σχέσεων κλπ» επισημαίνει η Ομοσπονδία:
«Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία κατανοεί πλήρως την ταλαιπωρία που υφίστανται οι φίλοι επιβάτες και ζητεί την κατανόησή τους γιατί οι Έλληνες ναυτεργάτες αγωνίζονται για το σήμερα και το αύριο αυτής της ίδιας της επαγγελματικής τους επιβίωσης και των οικογενειών τους. Οι υπεύθυνοι για την ταλαιπωρία αυτή πρέπει να αναζητηθούν όχι στο χώρο της ναυτεργασίας αλλά της αδιάλλακτης και άκαμπτης στάσης της εργοδοσίας".
http://www.lamiareport.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου