'' ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ! ''

ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ... Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΤΕ ΣΤΟ : protanea@gmail.com


Παρασκευή 9 Ιουλίου 2010

Συνταγή Ιταλίας στην άρση του καμποτάζ

Εχοντας στο μυαλό κυρίως την τουριστική περίοδο του 2011

Αναφορικά με την απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών στα πλοία που έχουν σημαία χώρας εκτός Ε.Ε. (ήδη δεν υπάρχει περιορισμός για τα κοινοτικά πλοία), το υπουργείο φέρεται να επιλέγει ένα μοντέλο παροχής οικονομικών κινήτρων στις εταιρείες, ακολουθώντας σε γενικές γραμμές την πολιτική που ακολούθησε κατά την άρση του καμποτάζ η Ιταλία. Σημειώνεται πως η γειτονική χώρα εμφανίζεται να απολαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο από τα έσοδα της κρουαζιέρας, ελέγχοντας το 2008 το 30% της συνολικής «πίτας». Το αντίστοιχο ποσοστό της χώρας μας για την ίδια χρονιά δεν ξεπέρασε το 3,3%, αφού μόλις το 6,5% των επιβατών αποβιβάστηκε στη διάρκεια του ταξιδιού του σε ελληνικό λιμάνι.

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι τα κρουαζιερόπλοια θα πρέπει να μεταφέρουν τουλάχιστον 49 επιβάτες και να παραμένουν στο ελληνικό λιμάνι από το οποίο ξεκινούν το ταξίδι τους τουλάχιστον 12 ώρες. Κάθε ταξίδι θα πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον 48 ώρες και όλα αυτά αναμένεται να περιλαμβάνονται και στις συμβάσεις που θα κληθούν να υπογράψουν οι πλοιοκτήτριες εταιρείες με το Ελληνικό Δημόσιο.Στις συμβάσεις, που θα ισχύουν για 3 χρόνια από την υπογραφή τους, θα αναφέρονται επίσης οι επενδύσεις που ενδεχομένως επιθυμούν να πραγματοποιήσουν οι εταιρείες στην Ελλάδα, καθώς και η διαδικασία απόδοσης ειδικής εισφοράς στο Κεφάλαιο Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών.

Σε μεγάλο βαθμό οι διατάξεις του νόμου θα εξειδικευθούν με υπουργικές αποφάσεις, η έκδοση των οποίων αναμένεται για το μέλλον. Ωστόσο, δίνεται στις ενδιαφερόμενες εταιρείες να λάβουν προσωρινή άδεια που θα λήγει στις 31 Δεκεμβρίου.Διεθνή διαγωνισμό για την επιλογή συμβούλου που θα συνεργαστεί με το Δημόσιο για την είσοδο ιδιωτών στη διαχείριση λιμένων αναμένεται να προκηρύξει σύντομα η Γενική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων. Σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο θα δημιουργηθούν εταιρείες συμμετοχών, οι οποίες θα λειτουργούν σαν «ομπρέλα» του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και περιφερειακών λιμανιών. Στόχος είναι η προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων στις συγκεκριμένες εταιρικές οντότητες.

Το ΚΚΕ κατήγγειλε την απόφαση της κυβέρνησης να αρθεί το καμποτάζ, υποστηρίζοντας ότι θα αυξήσει την ανεργία, θα επιδεινώσει τις εργασιακές συνθήκες και θα πλήξει τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες στον τουρισμό. «Οι μόνοι ωφελημένοι θα είναι οι μεγαλοεφοπλιστές και οι μεγαλοξενοδόχοι», αναφέρεται στην ανακοίνωση του κόμματος.

ΠΗΓΗ: http://www.news21.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου