Σε αλλαγή των όρων του παιχνιδιού στην αγορά του λιανικού εμπορίου
φαίνεται να οδηγούνται οι περισσότεροι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, καθώς
από την μία, οι μικροί και μεσαίοι καταστηματάρχες αδυνατούν να
απορροφήσουν τις απανωτές αυξήσεις του ΦΠΑ και πουλούν σε σταθερά υψηλές
τιμές προκειμένου μάλιστα να αποφύγουν τα σίγουρα λουκέτα και από την
άλλη, εταιρίες κολοσσοί που έχουν ήδη προχωρήσει σε απορρόφηση του ΦΠΑ
σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, πουλούν έως και 10 – 25% χαμηλότερα, με
αποτέλεσμα την ορατή κερδοφορία τους, αλλά και τον έλεγχο των τιμών
της αγοράς, σε επίπεδα μονοπωλίου.
Ελέγχουν τις τιμές
Το ίδιο συμβαίνει και με άλλες εταιρίες κολοσσούς που δραστηριοποιούνται στο χώρα του επίπλου, στις ηλεκτρικές συσκευές, στα ηλεκτρονικά, ακόμα και σε είδη ένδυσης και υπόδησης, με τους μικρούς λιανέμπορους να αδυνατούν να αντέξουν τον ανταγωνισμό.
Έτσι, εκτός από τις γενναίες εκπτώσεις, που το καλοκαίρι έφτασαν μέχρι 70%, οι μεγάλες μεγαλοέμποροι οδηγούνται κύματα επιθετικών προσφορών, άλλοι παγώνουν τις τιμές και άλλοι εμπλουτίζουν την γκάμα των προϊόντων τους με φτηνότερα είδη.
Κλείνουν τα μικρά καταστήματα
Η τάση αυτή εξαπλώνεται στον κλάδο ηλεκτρικών και πληροφορικής, στην ένδυση και την υπόδηση μέχρι τα έπιπλα και τα είδη σπιτιού, ενώ στον χορό μπαίνουν ακόμη και τα παιδικά είδη και τα παιχνίδια.
Για παράδειγμα, γνωστή εταιρία με είδη επίπλου για το σπίτι έχει προχωρήσει σε διψήφια μείωση των τιμών στα καταστήματά της, περίπου 20% από τον περασμένο Ιούνιο προκειμένου να προσελκύσει το ενδιαφέρον των πελατών της. Τις ίδιες τιμές θα διατηρήσει και το 2011.
Στροφή των καταναλωτών
Η πτώση στις τιμές ευνοείται και από τη στάση των προμηθευτών, οι οποίοι βλέποντας την καθοδική πορεία της αγοράς, προχωρούν σε πιο ευέλικτες διαπραγματεύσεις με τους λιανέμπορους. Έτσι, οι έμποροι έχουν μεγαλύτερη δυνατότητα να μετακυλήσουν το όφελος προς τους τελικούς καταναλωτές.
Αλλά και στην υπόδηση οι καταναλωτές στρέφονται σε φθηνότερες λύσεις, ε αποτέλεσμα όσοι έμποροι να αυξάνουν τις συλλογές σε μεσαίες τιμές
Οι λιανέμποροι δεν αποκλείουν να ενισχυθεί η τάση μείωσης των τιμών, καθώς εκτιμούν ότι η αγορά θα γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστική και παραπέμπουν στην αγορά των ηλεκτρικών και πληροφορικής.
Η ένταση του ανταγωνισμού, σε συνδυασμό με την παραγωγή φθηνότερης τεχνολογίας, οδήγησαν τις αλυσίδες στο να ρίξουν σημαντικά τις τιμές τους. «Δίνουμε μάχη μεταξύ μας για να ρίξουμε τις τιμές σε όλα σχεδόν τα είδη, από τηλεοράσεις μέχρι υπολογιστές», σημειώνουν οι ειδικοί στο χώρο.
http://news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου