Η Πολεμική Αεροπορία λαμβάνει πλέον μέτρα για τις επιθέσεις με λέιζερ στα μάτια πιλότων την ώρα της προσγείωσης ή της απογείωσης, στα στρατιωτικά αεροδρόμια, καθώς τείνει να γίνει επιδημία. Πιλότος κινδύνευσε σοβαρά να συντριβεί στην Ελευσίνα. Που και πόσες επιθέσεις έγιναν.
Η ενοχλητική παρουσία τους στα γήπεδα, κυρίως του μπάσκετ και του ποδοσφαίρου, εκνευρίζει παίκτες και φιλάθλους ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που διαταράσσεται η ομαλή διεξαγωγή ενός αγώνα.
Ο λόγος για τα laser τα οποία μπορεί να προμηθευτεί κανείς με ευκολία στο εμπόριο και έχουν προσιτό κόστος.
Η πιθανότητα να υποστεί μόνιμη βλάβη το μάτι από κακή χρήση των καταδεικτών laser είναι πολύ μικρή με δεδομένο ότι μπορεί να συμβεί μόνο μετά από παρατεταμένη και απευθείας προσβολή του οφθαλμού με laser έντασης 5mw και άνω.
Τα laser που συνήθως χρησιμοποιούνται, κόκκινης και πράσινης ακτινοβολίας, εκλύουν ενέργεια από 1 έως 5mw.Ο κίνδυνος για τους αθλητές είναι σχεδόν αμελητέος.
Ωστόσο τα laser δεν είναι το ίδιο ακίνδυνα για τους πιλότους, οι οποίοι δέχονται επιθέσεις ενώ απογειώνουν ή προσγειώνουν ένα αεροπλάνο.
Ενδέχεται η όρασή τους να θολώσει παροδικά ή ακόμη να υποστούν πλήρη παροδική τύφλωση!
Μια άλλη επίπτωση μπορεί να είναι το λεγόμενο μετείκασμα δηλαδή συνεχιζόμενη αντίληψη του φωτός ακόμη και με κλειστά μάτια έπειτα από έκθεση σε δυνατό φως.
Όλα αυτά αντιμετωπίζονται στο γήπεδο με ευκολία, όχι όμως όταν βρίσκεσαι στον αέρα.
Όπως αποκαλύπτει το News 247 έχουν αυξηθεί δραματικά οι επιθέσεις με laser με στόχο τους πιλότους μας κυρίως κατά τη φάση της προσγείωσης, βάζοντας σε σοβαρό κίνδυνο την ασφάλειά τους.
Μόλις πριν λίγες ημέρες στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας ένας χειριστής, ύστερα από επίθεση, έχασε προσωρινά την όρασή του, λίγο πριν την προσγείωση, ευτυχώς όμως χάρη στην ψυχραιμία και την εμπειρία του, το αεροσκάφος τροχοδρόμησε χωρίς να σημειωθεί ατύχημα.
Οι πρώτες επιθέσεις εναντίον αεροσκαφών καταγράφηκαν το 2008 και το φαινόμενο πήρε ανησυχητικές διαστάσεις από τον Απρίλιο του 2009 με σταθερή πορεία μέχρι και σήμερα.
Οι δράστες τοποθετημένοι στο κατάλληλο σημείο στήνουν καρτέρι στα πολεμικά αεροσκάφη και συνήθως χτυπούν από τις 9 μέχρι τις 11 το βράδυ.
Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, προκειμένου να προστατεύσει τα πληρώματα των αεροπλάνων και των ελικοπτέρων έχει εκδώσει οδηγίες για την αντιμετώπιση των laser με τις οποίες συνιστά απομάκρυνση του βλέμματος από την πηγή της εκπομπής, μετάπτωση σε έλεγχο των οργάνων του αεροσκάφους, εκτέλεση στροφής αν οι συνθήκες το επιτρέπουν και αποφυγή τριψίματος των ματιών.
Οι επιθέσεις
Επιπλέον, αμέσως μετά από περίπτωση επίθεσης, ο ιπτάμενος που έχει εκτεθεί σε ακτινοβολία υποβάλλεται σε οφθαλμολογική εξέταση.
Αναλυτικά οι επιθέσεις με laser που έχουν καταγραφεί στις διάφορες πολεμικές μοίρες κατανέμονται ως εξής:
110 Πτέρυγα Μάχης (Λάρισα) 9 επιθέσεις
111 Πτέρυγα Μάχης (Νέα Αγχίαλος) 4 επιθέσεις
112 Πτέρυγα Μάχης (Ελευσίνα) 10 επιθέσεις
113 Πτέρυγα Μάχης (Θεσσαλονίκη) 1 επίθεση
114 Πτέρυγα Μάχης (Τανάγρα) 3 επιθέσεις
115 Πτέρυγα Μάχης (Σούδα) 5 επιθέσεις
116 Πτέρυγα Μάχης (Άραξος) 4 επιθέσεις
117 Πτέρυγα Μάχης (Ανδραβίδα) 12 επιθέσεις
120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (Καλαμάτα) 18 επιθέσεις
Και στα πολιτικά αεροδρόμια
Αντίστοιχα φαινόμενα έχουν παρατηρηθεί και στα πολιτικά αεροδρόμια της χώρας.
Με διαταγές που έχει εκδώσει η ΥΠΑ προς όλους τους αερολιμένες της αρμοδιότητάς της, σε περίπτωση που παρατηρείται συστηματική επίθεση από συγκεκριμένο χώρο έξω από τα όρια ενός αεροδρομίου, ενημερώνεται ο αρμόδιος εισαγγελέας και κατατίθεται μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για παραβάσεις περί "διατάραξης της ασφάλειας των αεροσκαφών και παρακώλυσης συγκοινωνιών" καθώς και "καταστροφής ή βλάβης αεροπορικών εγκαταστάσεων ή υπηρεσιών".
ΠΗΓΗ: http://news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου