'' ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ! ''

ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ... Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΤΕ ΣΤΟ : protanea@gmail.com


Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010

Tι ζήτησαν φέτος, λόγω τρόικας, μικροί και μεγάλοι από τον Αι Βασίλη...!!!

Πρώτη φορά η οικονομική κρίση αποτυπώνεται και στα γράμματα των παιδιών.  

Πολλά πιτσιρίκια δεν ζήτησαν παιχνίδια, λιχουδιές και κάθε λογής δώρα, αλλά μια θέση εργασίας για τους γονείς τους!
Από τον Αγιο Βασίλη του ΔΝΤ τα παιδιά δεν ζητάνε παιχνίδια, λιχουδιές και κάθε λογής δώρα. Μια θέση εργασίας θέλουν για τους γονείς τους. Επιδόματα ανεργίας που κόπηκαν και συντάξεις για τους υπερήλικες παππούδες. Στην καλύτερη περίπτωση ένα φτηνό δώρο γι' αυτά τους αρκεί, έχοντας κατά νου ότι η οικονομική κρίση έχει πλήξει και τον Αγιο!

Πρώτη χρονιά αυτά, μεταξύ άλλων, αποτυπώνονται στα γράμματα με αποδέκτη τον Αγιο των παιδιών και τα οποία έχουν ήδη αρχίσει να σχηματίζουν σωρό στον έβδομο όροφο των κεντρικών γραφείων των ΕΛΤΑ στην οδό Απελλού 1, στο κέντρο της Αθήνας. Εκπληκτοι οι υπάλληλοι των ταχυδρομείων που έχουν αναλάβει το άνοιγμά τους διαπιστώνουν ότι πρώτη φορά τα παιδιά είναι τόσο προσγειωμένα στην πραγματικότητα όσον αφορά τα δώρα που ζητούν.
Για τη 15χρονη Παρασκευή μια θέση εργασίας για τον πατέρα της και επίδομα ανεργίας για τη μητέρα είναι αρκετό για να της φέρει το χαμόγελο τα φετινά Χριστούγεννα.
«Εύχομαι να έχει όλος ο κόσμος χαρά, υγεία και ευτυχία» γράφει. «Επιτέλους ο πατέρας μου θα δουλέψει (αυτό είναι κατοχυρωμένο), αλλά το θέμα είναι πότε (στην πράξη). Η μάνα μου δεν δουλεύει, της έχει κοπεί και η ανεργία. Να σου πω την αλήθεια, μου έλειψαν πολύ τα Χριστούγεννα. Οχι τόσο για τα δώρα, αλλά για τα Χριστούγεννα που είναι ένα δώρο από μόνο του προς την ανθρωπότητα. Και εσύ καλέ μου Αγιε Βασίλη είσαι το παραμυθένιο συστατικό, που κάνει τα Χριστούγεννα μοναδικά, μαγικά και κατά μια έννοια ξεχωριστά για καθένα από τους ανθρώπους. Οσον αφορά εμένα θα ήθελα καταρχήν να είναι όλος ο κόσμος καλά, να γίνουν καλά οι δικοί μου άνθρωποι για να χαρούν το άγιο αυτό δώρο των Χριστουγέννων. Ξέρεις ποτέ δεν ζητάω κάτι, αυτά που έχω μού αρκούν προς το παρόν...»

«Είναι μοναδικό να διαβάζεις στα γράμματα των παιδιών την επιθυμία τους να επιστρατευθούν οι υπερφυσικές δυνάμεις του Αϊ Βασίλη ώστε να βελτιωθεί η οικογενειακή τους κατάσταση», λέει η Ελένη Κοντού, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων των ΕΛΤΑ, η οποία μαζί με την ομάδα της ανοίγει τα γράμματα. 

«Συγκλονιζόμαστε όταν διαβάζουμε για τέτοια προβλήματα και δεν μπορούμε να βοηθήσουμε με οποιονδήποτε τρόπο. Συγκλονιζόμαστε ακόμη περισσότερο όταν φέτος βρίσκουμε γράμματα κι από μεγάλους, που ζητούν βοήθεια από τον Αϊ Βασίλη!».

«Είμαι ο φίλος σου ο Ταξιάρχης κι όπως σου υποσχέθηκα σου γράφω και φέτος, για να σου πω ότι δεν θέλω απολύτως τίποτα. Σε παρακαλώ φώτισε όλους τους μεγάλους της Γης να κάνουν την ανθρωπότητα καλύτερη κι όχι χειρότερη, να ζούμε ανθρώπινα με αξιοπρέπεια και να μπορούμε να ονειρευόμαστε (αν και τα όνειρα δεν μπορούν να μας τα πάρουν) όλοι οι άνθρωποι στον πλανήτη μας...»

«Για φέτος δεν θα ήθελα κάτι ακριβό, αλλά κάτι δημιουργικό και φτηνό, για να μπορέσεις να δώσεις δώρα σ' όλα τα παιδιά του κόσμου... Νεφέλη».
«Θέλω να δώσεις στα παιδιά τα δυστυχισμένα, σ' αυτά που δεν έχουν τροφή, νερό, σχολείο, σπίτι. Να τα κάνεις σε παρακαλώ κι αυτά χαρούμενα... Κωνσταντίνος».
«Αγαπημένε μου Αγιε Βασίλη, αυτά τα Χριστούγεννα θα ήθελα δώρο μια σβούρα. Αμα δεν μπορείς, δεν πειράζει. Σ' αγαπάω πολύ. Θοδωρής».

Γράμματα που συγκλονίζουν όμως ακόμη περισσότερο όταν υπογράφονται από μεγάλους, που έφθασαν στο σημείο να εναποθέσουν.... στον Αγιο Βασίλη (;) τη λύση στα καθημερινά τους προβλήματα...

«Αγιε μου Βασίλη "τον άρτον ημών τον επιούσιον" σου ζητώ, τον καθημερινό μας. Τις ανάγκες των παιδιών να καλύψω. Να έχουμε το ηλεκτρικό μας, το νερό μας, το τηλέφωνό μας. Μια δουλειά αξιοπρεπή...» γράφει στο γράμμα της μια μητέρα.

Και μια υπερήλικη που υπογράφει ως η γιαγιά Μαρίτσα γράφει: «Αϊ Βασίλη είμαι καλή γιαγιά. Αγαπάω τον παππού, τα παιδιά μου και τα εγγόνια μου. Θέλω να κάνω μια ευχή, να είμαστε όλοι καλά και να έχουμε πολλά λεφτά. Με αγάπη η γιαγιά Μαρίτσα».

Ο 15χρονος Διονύσης ούτε κι αυτός φέτος ζήτησε κάποιο παιχνίδι, όπως άλλες χρονιές. «Αλλωστε δεν έχω παράπονα, πάντα κατάφερνες και μου έφερνες έγκαιρα τα δώρα μου και φυσικά τα εύρισκα το πρωί κάτω από το δέντρο μας. 

Θα σου ζητήσω να μας χαρίσεις καλή τύχη και υγεία στη ζωή μου και στους γονείς μου (άλλωστε αυτά είναι δώρα που δυστυχώς δεν αγοράζονται με χρήματα, αλλά είναι το λεγόμενο λαχείο της ζωής) έτσι ώστε να είμαι καλά και να μπορώ να βοηθάω ανθρώπους που έχουν ανάγκη.

Είτε είναι φτωχοί ή ανάπηροι ή παιδιά με σοβαρές ανίατες ασθένειες ή μετανάστες. Χάρισέ μου σαν δώρο την ευχή να πάρω το αγγλικό πτυχίο Lower και το γαλλικό πτυχίο Α2, που έδωσα λίγες μέρες πριν στις αρχές Δεκεμβρίου... Διονύσης».

Η Αλεξάνδρα Καππάτου, παιδοψυχολόγος μας, εξηγεί πώς η οικονομική κρίση επηρεάζει την ψυχολογία των παιδιών.

«Φέτος ούτε τα παιδιά δεν έχουν μείνει ανεπηρέαστα από την κρίση. Βιώνουν τα προβλήματα της οικογένειάς τους, τις περικοπές των δώρων, των παροχών, την αγωνία των γονιών τους για να αντιμετωπίσουν τα έξοδα. 

Πολλά παιδιά έρχονται αντιμέτωπα καθημερινά με τα προβλήματα που προκαλεί η ανεργία των γονιών τους, η κακή ψυχολογική κατάσταση της οικογένειας, το άγχος, ο εκνευρισμός των γονιών.

Τα παιδιά μας τον τελευταίο χρόνο έχουν υποχρεωθεί να προσαρμοστούν βίαια σε μια νέα πραγματικότητα. Σε αυτό το ύφος είναι και η επιθυμίες τους και τα γράμματά τους στον Αγιο Βασίλη, αφού έχουν ακούσει ήδη από τους γονείς ότι είναι πιο φτωχοί φέτος. Προσπαθούν να προσαρμόσουν τα «θέλω» τους στα οικονομικά τους, ελπίζοντας ότι ο παππούς με τη λευκή γενειάδα θα φέρει στο σπιτικό τους τη χαρά που τους λείπει.

Είναι πάντως σημαντικό να διατηρηθεί το όνειρο του Αγίου Βασίλη».

enet.gr
http://sardelas.blogspot.com/2010/12/t_26.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου