Αναστολή της απεργίας αποφάσισαν, με οριακή πλειοψηφία, οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, στη διάρκεια τρίωρης γενικής συνέλευσης, στην οποία ακούστηκαν και φωνές για συνέχιση των κινητοποιήσεων.
Οπως δήλωσε ο πρόεδρος της Ενωσης Μεταφορέων Γ. Τζωρτζάτος «από αύριο το πρωί θα είναι στο τιμόνι», με την προϋπόθεση ο υπουργός Υποδομών να άρει την πολιτική επιστράτευση και να ξεκινήσει νέος διάλογος.
Στην κρίσιμη συνεδρίαση οδηγήθηκαν μετά τις προτάσεις που διατυπώθηκαν το βράδυ του Σαββάτου στα τηλεοπτικά παράθυρα, για αναστολή της απεργίας και άρση του μέτρου της επίταξης και της πολιτικής επιστράτευσης.
Της εξέλιξης αυτής προηγήθηκε έντονο παρασκήνιο, καθώς από τις παραγωγικές και επιχειρηματικές τάξεις διατυπώθηκε η πρόταση να ανασταλεί η απεργία και ταυτόχρονα η κυβέρνηση να άρει την πολιτική επιστράτευση.
Την πρόταση αυτή υιοθέτησαν αμέσως οι απεργοί και αργότερα την αποδέχθηκε και υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει δέσμευση από την πλευρά των απεργών ότι δεν προσφύγουν σε νέες κινητοποιήσεις όσο θα κρατήσει ο διάλογος για το νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί στο τέλος Σεπτεμβρίου.
Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι ο διάλογος θα αφορά τις προτάσεις του υπουργείου για θέματα που αφορούν τα φορολογικά και τα ασφαλιστικά ζητήματα των μεταφορέων, καθώς και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο. Διεμήνυσε επίσης ότι θέμα παράτασης του χρόνου προσαρμογής, που σύμφωνα με το νομοσχέδιο είναι η τριετία, δεν τίθεται στο τραπέζι του διαλόγου.
Οπως δήλωσε ο πρόεδρος της Ενωσης Μεταφορέων Γ. Τζωρτζάτος «από αύριο το πρωί θα είναι στο τιμόνι», με την προϋπόθεση ο υπουργός Υποδομών να άρει την πολιτική επιστράτευση και να ξεκινήσει νέος διάλογος.
Στην κρίσιμη συνεδρίαση οδηγήθηκαν μετά τις προτάσεις που διατυπώθηκαν το βράδυ του Σαββάτου στα τηλεοπτικά παράθυρα, για αναστολή της απεργίας και άρση του μέτρου της επίταξης και της πολιτικής επιστράτευσης.
Της εξέλιξης αυτής προηγήθηκε έντονο παρασκήνιο, καθώς από τις παραγωγικές και επιχειρηματικές τάξεις διατυπώθηκε η πρόταση να ανασταλεί η απεργία και ταυτόχρονα η κυβέρνηση να άρει την πολιτική επιστράτευση.
Την πρόταση αυτή υιοθέτησαν αμέσως οι απεργοί και αργότερα την αποδέχθηκε και υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει δέσμευση από την πλευρά των απεργών ότι δεν προσφύγουν σε νέες κινητοποιήσεις όσο θα κρατήσει ο διάλογος για το νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί στο τέλος Σεπτεμβρίου.
Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι ο διάλογος θα αφορά τις προτάσεις του υπουργείου για θέματα που αφορούν τα φορολογικά και τα ασφαλιστικά ζητήματα των μεταφορέων, καθώς και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο. Διεμήνυσε επίσης ότι θέμα παράτασης του χρόνου προσαρμογής, που σύμφωνα με το νομοσχέδιο είναι η τριετία, δεν τίθεται στο τραπέζι του διαλόγου.
«Η κυβέρνηση οφείλει να αποσύρει αμέσως το απαράδεκτο νομοσχέδιο ή, τουλάχιστον, να το ΄΄παγώσει΄΄ και να άρει την αντισυνταγματική επιστράτευση, προκειμένου να δώσει άμεση, θετική, δημοκρατική διέξοδο στην απεργία των φορτηγών, αναζητώντας στη συνέχεια λύσεις με εποικοδομητικό διάλογο και με την ευρύτερη δυνατή συναίνεση», δήλωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης.
Εξομαλύνεται η κατάσταση στον εφοδιασμό των πρατηρίων
Επιταγμένα και ιδιωτικά βυτιοφόρα εφοδιάζουν την αγορά καυσίμων και βυτιοφόρα του στρατού αεροδρόμια, νοσοκομεία και πλοία.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, στο Λεκανοπέδιο δεν υπάρχει πρόβλημα.
Στη Θεσσαλονίκη ο αριθμός των πρατηρίων που εφοδιάστηκαν με καύσιμα, ξεπερνά το 50%.
Επίσης, γεμάτες δεξαμενές έχει το 40% - 50% των πρατηρίων στους περισσότερους νομούς της κεντρικής Μακεδονίας, ενώ κανονικά λειτουργούν και οι μεταποιητικές βιομηχανίες ροδάκινου της Ημαθίας.
Ομαλή χαρακτηρίζεται η κατάσταση και στη δυτική Μακεδονία. Στο νομό Κοζάνης, για παράδειγμα, πάνω από τα μισά πρατήρια λειτουργούν κανονικά.
Πάντως, ανεκτέλεστο, λόγω αδυναμίας εφοδιασμού με καύσιμα, παρέμεινε το δρομολόγιο του επιβατικού-οχηματαγωγού πλοίου «Αλκυόνη», που επρόκειτο να αναχωρήσει από Θεσσαλονίκη για Σκόπελο, Σκιάθο και Βόλο, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΝΕΛ Lines. Για το συγκεκριμένο δρομολόγιο δεν είχαν, ωστόσο, εκδοθεί εισιτήρια.
ΠΗΓΗ: http://www.nooz.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου