«κόκκινο».
Δεν είναι όμως μόνο οι καταναλωτές που δεν μπορούν να πληρώσουν τις μηνιαίες δόσεις τους στις τράπεζες, και χάνουν τα Ι.Χ τους.
Η ίδια κατάσταση επικρατεί και με τους εμπόρους, καθώς πληθαίνουν οι εταιρείες που.....
δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις υποχρεώσεις τους.
Ενώ η έλλειψη ρευστότητας, καθώς παρατηρείται κάθετη πτώση στις πωλήσεις Ι.Χ., φαίνεται ότι αγγίζει πλέον και μεγάλες εταιρείες του κλάδου.
Ως αποτέλεσμα, οι τράπεζες να πρέπει να διαχειριστούν και ένα σημαντικό στόλο Ι.Χ. -από μικρού κυβισμού αυτοκίνητα μέχρι πανάκριβα SUV- για τα οποία πληρώνουν καθημερινά ένα σημαντικό αντίτιμο για τη φύλαξη τους.
Τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, περισσότερα από 7.000 κατασχεθέντα Ι.Χ. βγήκαν σε δημοπρασίες από τις τράπεζες, στις οποίες συμμετείχαν μόνο έμποροι μεταχειρισμένων Ι.Χ., οι οποίοι δείχνουν αδυναμία στα μικρά αυτοκίνητα τα οποία αποκτούν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές.
Ας σημειωθεί ότι προς το παρόν στις δημοπρασίες δεν συμμετέχουν ιδιώτες καταναλωτές, αν και οι τράπεζες επιθυμούν οι δημοπρασίες να είναι ανοικτές για το κοινό. Εξετάζουν μάλιστα το ενδεχόμενο στη περίπτωση που ένα Ι.Χ. δεν πωληθεί για τρεις συνεχόμενες δημοπρασίες, στη συνέχεια να δημοπρατείται σε ιδιώτες.
Τα δάνεια για αγορά Ι.Χ., ενώ «έτρεχαν» με ταχύτατο ρυθμό -και αντιπροσώπευαν το 40% του συνολικού χαρτοφυλακίου καταναλωτικών δανείων- μετά το 2009 πάτησαν «φρένο» και πλέον οι τράπεζες εγκρίνουν μετά βίας 1 στις 10 αιτήσεις για αγορά αυτοκινήτου.
«Κομμένες» όμως είναι οι χρηματοδοτήσεις και προς τις εταιρείες εμπορίας Ι.Χ., καθώς θεωρούνται από τους πλέον ευάλωτους κλάδους της οικονομίας.
«Κτύπημα» και μάλιστα γερό ήταν και το τεκμήριο που επιβαρύνει εφεξής τους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων, των οποίων η εργοστασιακή αξία ξεπερνά τις 15.000 ευρώ. Το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται μαζικές επιστροφές εταιρικών αυτοκινήτων στις εταιρείες leasing (οι περισσότερες είναι θυγατρικές τραπεζών).
Μάλιστα, όπως αναφέρουν τραπεζικά στελέχη, ειδικά το «πάγωμα» της αγοράς των εταιρικών αυτοκινήτων, αναμένεται να δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερες πιέσεις στον κλάδο του αυτοκινήτου.
capital.gr
Της Έφης Καραγεώργου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου