Με πρωτοβουλία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, εργαζόμενοι και
εργοδότες θα μπορούν να ενημερώνονται για τα δικαιώματα και τις
υποχρεώσεις τους, με ένα και μόνο τηλεφώνημα.
Η ενημέρωση του κοινού σχετικά με τα δικαιώματα των εργαζομένων και τις
θεσμοθετημένες υποχρεώσεις των επιχειρήσεων θα γίνεται παράλληλα με την
υποδοχή και καταγραφή καταγγελιών και δρομολόγηση τους στις αρμόδιες
περιφερειακές υπηρεσίες. Ενημέρωση θα παρέχεται και σχετικά με θέματα
υγείας και ασφάλειας της εργασίας. Τόσο τα ερωτήματα όσο και οι
καταγγελίες θα μπορούν να κατατίθενται επώνυμα ή και ανώνυμα και θα
καταχωρούνται ηλεκτρονικά στο σύστημα.
Μέχρι τώρα οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να ενημερωθούν για τα θέματα αυτά
από τους Επιθεωρητές του Σώματος που υπηρετούν στα 102 Τμήματα
Κοινωνικής Επιθεώρησης (ΤΚΕ) και 52 Τμήματα Τεχνικής και Υγειονομικής
Επιθεώρησης (ΤΤΥΕ) που βρίσκονται σε όλη τη χώρα. Με την τηλεφωνική
γραμμή υποστήριξης η διαδικασία απλουστεύεται ενώ η παροχή των
πληροφοριών και των απαντήσεων σε ερωτήματα θα γίνεται σε δύο επίπεδα:
Στο πρώτο επίπεδο οι ερωτήσεις θα είναι πιο απλές και γενικές. Η
απάντησή τους δεν θα απαιτεί ουσιαστική εξειδίκευση και γνώση του
ιδιαίτερου περιβάλλοντος του φυσικού προσώπου ή της επιχείρησης που
υποβάλλει το ερώτημα.
Στο δεύτερο επίπεδο θα παραπέμπονται ερωτήματα που αφορούν σε
συγκεκριμένες συνθήκες και χαρακτηριστικά της επιχείρησης και της
δραστηριότητάς της ή του εργαζόμενου και της εργασίας του. Τα ερωτήματα
αυτά κατά βάση θα έχουν περάσει από το πρώτο επίπεδο χωρίς επιτυχή
αντιμετώπιση και θα έχουν κλιμακωτή εξέταση από περισσότερο
εξειδικευμένα στελέχη (επιθεωρητές).
Το help desk, θα ενεργοποιηθεί στη γραμμή 15512, η οποία χρησιμοποιείται
ήδη για την υποβολή καταγγελιών επώνυμων ή ανώνυμων σχετικά με
παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας και της αδήλωτης εργασίας.
Πάντως, μέχρι τώρα η ανταπόκριση του κοινού στην γραμμή καταγγελιών δεν
ήταν η αναμενόμενη.
Τη στιγμή που το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας Στατιστικά στα στοιχεία
δράσης εννιαμήνου και γ' τριμήνου 2010, πιστοποιεί 2.924 παραβάσεις της
εργατικής νομοθεσίας, το τηλεφωνικό κέντρο 15512 δεν δεχόταν
περισσότερες από 4 καταγγελίες την ημέρα και οι περισσότερες δεν
αφορούσαν καταγγελίες παραβάσεων.
zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου