Φλέβα χρυσού- υπό προϋποθέσεις- για την ελληνική οικονομία φαίνεται ότι έχει ανακαλύψει η κυβέρνηση στην κρουαζιέρα η οποία σε βάθος πενταετίας και με σχετικά μικρές επενδύσεις μπορεί να αποφέρει στην ελληνική οικονομία πάνω από 3 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση ενώ θα δημιουργήσει και δεκαπέντε με είκοσι χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
Η άρση του καμποτάζ για τα πλοία με μη κοινοτικές σημαίες ήδη είναι νόμος του κράτους αλλά απομένουν δύο πολύ σημαντικά βήματα να γίνουν ακόμα, ώστε να πετύχει το σχέδιο. Καταρχήν θα πρέπει να πειστούν οι όμιλοι, που είναι κυρίως αμερικανικών συμφερόντων ότι η σύμβαση τους διασφαλίζει απέναντι στον εφιάλτη της ελληνικής γραφειοκρατίας, και το δεύτερο και σημαντικότερο είναι η ανάγκη αποφυγής οποιονδήποτε εμπλοκών, λόγω διαδηλώσεων και απεργιών, όπως έγινε το 2010 και έχει ως αποτέλεσμα να έχουν ήδη ακυρωθεί, για το 2011, ορισμένα δρομολόγια προς Πειραιά. Ενώ παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει και μεγαλύτερη ευελιξία του ωραρίου των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων.
Η δυναμική αγορά της κρουαζιέρας που αναπτύσσεται με ρυθμούς πάνω από 10% σε ετήσια βάση φάνηκε και το 2010 που παρά το γεγονός ότι υπήρξαν τα θλιβερά γεγονότα, με το υπό σημαία Μάλτας κρουαζιερόπλοιο ZENITH, οι επιβάτες που επιβιβάστηκαν για κρουαζιέρα στον Πειραιά αυξήθηκαν κατά 12% φτάνοντας τις 366 χιλιάδες μέχρι και τα τέλη Σεπτεμβρίου όποτε και υπάρχουν επίσημα στοιχεία από τον ΟΛΠ.
Για το 2011 αν και ακόμη δεν υπάρχουν πλήρη στοιχεία όσον αφορά τις κρατήσεις φαίνεται ότι θα υπάρξει σημαντική αύξηση αφού πέραν της Louis που θα δρομολογήσει ένα νέο πλοίο το LOUIS MAJESTY, το οποίο είναι μεγαλύτερης χωρητικότητας από το AQUAMARINE το οποίο αντικατέστησε,το λιμάνι του Πειραιά θα χρησιμοποιήσει ως αφετηρία για επτά κρουαζιέρες της και η Holland -America Line με τα πλοία της AMSTERDAM, RRINCEDAM και ROTTERDAM. Εντωμεταξύ θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το λιμάνι του Πειραιά και μικρότερες εταιρίες κρουαζιέρας.
Σε δηλώσεις τους στο «Θέμα» οι υπεύθυνοι της εταιρίας Louis εκτιμούν ότι « Τα πρώτα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά γενικά για την τουριστική κίνηση και ιδιαίτερα για την κρουαζιέρα με αφετηρία τον Πειραιά.
Ιστορικά τα πρώτα ασφαλή συμπεράσματα για την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης μπορούν να εξαχθούν μετά το δεύτερο Δεκαπενθήμερο Μαρτίου και αφού έχουν εκτιμηθεί τα στοιχεία από τα booking Reports τα οποία παράγονται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Τα μέχρι τώρα στοιχεία κρατήσεων καθώς και οι απόψεις των tour operators μας επιτρέπουν να είμαστε αισιόδοξοι για μία ικανοποιητική χρονιά υπό την προϋπόθεση πάντα ότι δεν θα συμβούν απρόβλεπτα γεγονότα»
Παράλληλα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το 2011 ξεκινά τις προσεγγίσεις του το ελληνικών συμφερόντων κρουαζιερόπλοιο "Ocean Majesty" το οποίο θα έχει αφετηρία το λιμάνι της Σμύρνης στην Τουρκία .Το κρουαζιερόπλοιο θα προσεγγίσει τη Θεσσαλονίκη έξι φορές το 2011, μεταφέροντας 500-600 άτομα κάθε φορά. Η πρώτη προσέγγιση θα γίνει στις 23 Μαΐου και θα ακολουθήσουν άλλες πέντε, στις 21 Ιουνίου, 7 Ιουλίου, 29 Ιουλίου, 4 Αυγούστου και 19 Οκτωβρίου.
Την ίδια στιγμή εκρηκτικές διαστάσεις λαμβάνει η κίνηση κρουαζιερόπλοιων στο Κατάκολο της Ηλείας όπου το 2010 αποβιβάστηκαν από το λιμάνι της Δυτικής Πελοποννήσου 760 χιλιάδες τουρίστες από 350 κρουαζιερόπλοια.
Το 2011 έχουν προγραμματιστεί –μέχρι στιγμής – σύμφωνα με τις υπηρεσίες του Λιμανιού του Κατάκολου 403 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων που θα μεταφέρουν πάνω από 1 εκατομμύριο τουρίστες . Αυτό σημαίνει ότι στην ευρύτερη αγορά του νομού Ηλείας θα εισρεύσουν περίπου 80 εκατομμύρια δολάρια αφού σύμφωνα με τον οργανισμό European cruise Concil ο κάθε επιβάτης κρουαζιερόπλοιου δαπανά κατά μέσο όρο 80 δολάρια σε κάθε λιμάνι που «πιάνει» το πλοίο.
Ιδιαίτερα θετικός, μετά την άρση του cabotage, για τις προοπτικές της κρουαζιέρας εμφανίζεται και ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Γράτσος ο οποίος δηλώνει ότι: «Εφόσον αναπτυχθεί ο κλάδος της κρουαζιέρας τότε τα άμεσα έσοδα θα φθάσουν το 1,6 δισ. ευρώ ενώ θα δημιουργηθούν έμμεσα ή άμεσα 15.000 θέσεις εργασίας. Οι αριθμοί θα γίνουν μεγαλύτεροι με την πάροδο του χρόνου».
protothema
sarotiko
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου