Ημέρες Ιουλίου θυμίζουν οι ουρές που σχηματίζονται έξω από τα
βενζινάδικα μετά την απόφαση των ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσης να
προχωρήσουν σε «παύση εργασίας» από το πρωί της Δευτέρας.
Πενηντατρείς
ημέρες μετά την έναρξη της πρώτης απεργίας που διήρκεσε οχτώ ημέρες (23
Ιουλίου – 1 Αυγούστου) και ενώ εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολιτική
επιστράτευση, οι ιδιοκτήτες των φορτηγών αποφάσισαν, από τη Θεσσαλονίκη
όπου και συνεδρίασαν, να προχωρήσουν από τη Δευτέρα όχι σε απεργία αλλά
σε «παύση εργασιών».
Οι πρώτες μεγάλες ουρές δημιουργήθηκαν την Κυριακή στα περίπου 600
πρατήρια υγρών καυσίμων που ήταν ανοιχτά στην Αττική, με τους οδηγούς να
χρειάζονται αρκετή ώρα μέχρι να γεμίσουν το ρεζερβουάρ τους ενόψει της
εβδομάδας που ξεκινά αλλά και υπό το φόβο νέων αυξήσεων στις τιμές των
υγρών καυσίμων. Ήδη σε αρκετά πρατήρια της Αττικής η απλή αμόλυβδη
βενζίνη έχει εξαντληθεί.
Οι εκπρόσωποι της ομοσπονδίας βενζινοπωλών εκτιμούν, πάντως, ότι δεν θα
δημιουργηθούν άμεσα προβλήματα αφού τη λύση θα δώσουν τα βυτιοφόρα
ιδιωτικής χρήσης των εταιριών εμπορίας υγρών καυσίμων.
Αντίστοιχη αγωνία, με διαφορετικό, όμως, περιεχόμενο, ζει και ο
εμπορικός κόσμος που εν μέσω κρίσης, όπως αυτή αποτυπώνεται στους
αριθμούς, θα βρεθεί εκ νέου μπροστά σε φορτηγά με σηκωμένα χειρόφρενα.
Πρόθεση
των φορτηγατζήδων είναι τη Δευτέρα να παραδώσουν τα οχήματά τους στις
κατά τόπους νομαρχίες, οι οποίες έχουν την αρμοδιότητα της υλοποίησης
της επίταξης, που ισχύει από τις 29 Ιουλίου. Ίσως οι ιδιοκτήτες φορτηγών
να ποντάρουν στο γεγονός ότι βρισκόμαστε στις αρχές της προεκλογικής
περιόδου για την εκλογή περιφερειαρχών – θεσμού που θα αντικαταστήσει
τους νομάρχες – και επομένως οι υπηρεσίες να υπολειτουργούν. Άλλωστε και
το καλοκαίρι η απεργία έληξε, επειδή το αποφάσισαν οι απεργοί και όχι
γιατί λειτούργησε το μέτρο της επίταξης.
Πρώτη τους κίνηση, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Πανελληνίου Συνδικάτου
Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, Γιώργο Τζωρτζάτο, θα είναι να
πραγματοποιήσουν πορεία στη Βουλή, για να επιδώσουν ψήφισμα
διαμαρτυρίας.
Οι ιδιοκτήτες των φορτηγών παραμένουν αντίθετοι με την πρόθεση της
κυβέρνησης να προχωρήσει στο «άνοιγμα» του επαγγέλματός τους και
υποστηρίζουν ότι δεν τους ικανοποιεί ένα εφάπαξ ποσό αποζημίωσης για τις
απώλειες που θα υποστούν στις επενδύσεις τους. Αντίθετα, ζητούν
σταδ
ιακά να αποφορολογηθούν, που σημαίνει να μειωθούν οι συντελεστές για
να αποσβέσουν τις ζημιές τους.
http://www.zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου