Βγήκαν στην αγορά 30«ράµπο» µε λάπτοπ
«Ράµπο» του Σ∆ΟΕ µε λάπτοπ και φορητούς εκτυπωτές ρίχνει στηµάχη των ελέγχων για την πάταξη της φοροδιαφυγής το υπουργείο... Οικονοµικών θέτοντας σε πιλοτική εφαρµογή το νέο πληροφοριακό σύστηµα Elenxis.
Οι
πρώτοι 30 hi-tech ελεγκτές βρίσκονται από την περασµένηΠέµπτη στους
δρόµουςτης Αθήνας,του Πειραιά και της Καλλιθέας καιδιενεργούν
προληπτικούς φορολογικούς ελέγχους σε µεγάλες επιχειρήσεις, κάνοντας
φύλλο και φτερό τα στοιχεία για έκδοση αποδείξεων και τιµολογίων,
απόδοση ΦΠΑ και παρακρατούµενων φόρων, εισόδηµα και αποθέµατα αποθήκης.
Η
διαφορά µετους παραδοσιακούς ελέγχους είναι ουσιαστική. Οι e-ελεγκτές
µε το πάτηµα ενός κουµπιού έχουν τη φορολογική ακτινογραφία της
ελεγχόµενης επιχείρησης στον φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή τους: τιέχει
δηλώσει στην Εφορία, αν έχει αποδώσει ΦΠΑ και πότε, αν έχει οφειλές,
πότε θεώρησε βιβλία και στοιχεία κ.λπ.
Με αυτό τον τρόπο, µπορούν
να εφαρµόσουν την ελεγκτική διαδικασία απαλλαγµένοι από τα τεφτέρια
τουπαρελθόντος, ενώ η αποστολή τωναποτελεσµάτων των ελέγχωναπευθείας στο
Σ∆ΟΕ και εν συνεχεία στηΓενική Γραµµατεία Πληροφοριακών Συστηµάτων
περιορίζει δραστικά τις όποιες δυνατότητες ελεγκτής και ελεγχόµενος να
τα βρουν κάτω από το τραπέζι.
Σε οµάδες των τριών
Προς το
παρόν οι e-ελεγκτές βγαίνουν σε οµάδες των τριών ατόµων, πρωί και
απόγευµα, διενεργώντας πέντε ελέγχους σε κάθε βάρδια, ενώ ακόµα δύο
υπάλληλοι του Σ∆ΟΕ υποστηρίζουν τη διαδικασία από το γραφείο. «Προφανώς
δεν ενθουσιάζονται που µας βλέπουν», λέει στα «ΝΕΑ» ένας από τους
e-ελεγκτές του Σ∆ΟΕ περιγράφοντας την αντίδραση των ελεγχοµένων στη θέα
των laptop. «Μας κάνει εντύπωση όµως που αντιµετωπίζουν θετικά τη
δυνατότητά µας να κάνουµε ελέγχους µε σύγχρονες µεθόδους πληροφορικής»
προσθέτει.
Πώς επιλέγονται οι ελεγχόµενοι
Οι προς
έλεγχοεπιχειρήσεις επιλέγονται σε αυτή τηφάση από δεξαµενή 90.000
επιχειρήσεων της Ε’ ∆ΟΥ Καλλιθέας και των ∆ΟΥ ΦΑΕΕ Αθηνών και Πειραιά.
Συνολικά
µέχρι σήµερα έχουν εκπαιδευτεί 30 ελεγκτές, ενώ στόχος του υπουργείου
Οικονοµικών είναι από την 1η Μαΐου 2011, το σύστηµα Εlenxis να έχει
τεθεί σε πλήρη λειτουργία και όλοι οι φοροέλεγχοι να διενεργούνται µε
αυτό τον τρόπο. Το Elenxis δίνει παράλληλα τη δυνατότητα απευθείας
διασταυρώσεων µε τα δεδοµένα άλλων δηµόσιων και ιδιωτικών φορέων ώστε να
µπλοκάρει τους φοροπαραβάτες από πολλές πλευρές.
ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
είναι από την 1η Μαΐου του 2011 όλοι οι φοροέλεγχοι να διενεργούνται µε το σύστηµα Εlenxis
Πώς θα εγγραφείτε στο νέο ΤΑΧΙS
ΤΡΕΙΣ
ΚΙΝΗΣΕΙΣ θα πρέπει να κάνουν οι φορολογούµενοι προκειµένου να
αποκτήσουν πρόσβαση στο νέο, αναβαθµισµένο TAXISnet, µέσω του οποίου
σταδιακά θα παρέχονται νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, όπως πρόσβαση στη
συνολική φορολογική εικόνα, µεταβολέςπροσωπικών στοιχείων, επιχείρησης
και εξουσιοδοτήσεις σε λογιστές. Σε υπουργική απόφαση του Γιώργου
Παπακωνσταντίνου ορίζεται ότι ο υποψήφιος νέος χρήστης του TAXISnet
συµπληρώνει ηλεκτρονικά την αίτηση εγγραφής του, δηλώνοντας το όνοµα
(username) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που επιθυµεί να έχει ως
χρήστης του συστήµατος.
Στη συνέχεια ο φορολογούµενος λαµβάνει
από τη ΓΓΠΣ σηµείωµα στο οποίο αναγράφονται ο ΑΦΜ, η ηµεροµηνία και η
ώρα υποβολής της αίτησης, καθώς επίσης και η προθεσµία µέσα στην οποία
πρέπει να µεταβεί στην εφορία του για να παραλάβει τον κλειδάριθµο και
να ολοκληρώσει το δεύτερο βήµα, έχοντας µαζί του αστυνοµική ταυτότητα ή
διαβατήριο και βέβαια τον ΑΦΜ του. Φυσικά πρόσωπα πρέπει αυτοπροσώπως να
πάνε στην εφορία τους,σε αντιδιαστολή µε επιχειρήσεις όπου µπορεί να
πάει νόµιµος εκπρόσωπος. Από τηνεφορία του ο φορολογούµενος παραλαµβάνει
έναν κλειδάριθµο, τον οποίο θα χρησιµοποιήσει µαζί µε το όνοµα χρήστη
και τον κωδικό πρόσβασηςγια την ενεργοποί ησητουλογαριασµού του. Οι
υφιστάµενοι χρήστες του TAXISnet θα µπορούν να υποβάλλουν κάθε είδους
δήλωση, όπως και σήµερα.
Αν επιθυµούν να κάνουν χρήση των νέων
υπηρεσιών, θα πρέπει να πάνε στην εφορία τους µέχρι τις 31 ∆εκεµβρίου
2011 για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία έγκρισης της αίτησης.
tanea
sarotiko.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου