'' ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ! ''

ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ... Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΤΕ ΣΤΟ : protanea@gmail.com


Σάββατο, 22 Ιανουαρίου 2011

Ανάσα για τους οδηγούς το νέο τμήμα της Ιόνιας

Μία Ιόνια- και… όχι αιώνια όπως τείνει να γίνει- ανάσα έχουν πλέον οι οδηγοί που κινούνται στον άξονα Ιωάννινα – Αντίρριο, μετά την παράδοση στην κυκλοφορία του δεύτερου τμήματος της παράκαμψης της Άρτας, την Τετάρτη.

Το τμήμα αυτό, που έχει μήκος 8 χιλιόμετρα ξεκινάει από τον κόμβο του Πέτα και φτάνει ως τους Σελλάδες. 

Στον κόμβο του Πέτα στον οποίο καταλήγει το ήδη υπάρχον τμήμα της παράκαμψης που χρησιμοποιούν οι οδηγοί τα τελευταία χρόνια, έχει δημιουργηθεί ένας προσωρινός κυκλικός κόμβος και υπάρχει δέσμευση ότι μέχρι το Πάσχα θα παραδοθεί η ανισόπεδη διάβαση, με την Ιόνια να περνάει, τότε, κανονικά και χωρίς εμπόδια από πάνω και τον δρόμο Άρτα – Πέτα να περνάει κάθετα από κάτω.

Στην άλλη πλευρά, στην έξοδο στους Σελλάδες λειτουργεί φωτεινός σηματοδότης ώστε να ρυθμίζεται η κίνηση στη συνάντηση με τον παλιό εθνικό δρόμο Άρτα – Αγρίνιο.Είναι δεδομένα τα οφέλη από την ολοκλήρωση της παράκαμψης της Άρτας. 

Οι οδηγοί κινούνται με ασφάλεια και υψηλές ταχύτητες σε ένα μεγάλο τμήμα του άξονα, μήκους συνολικά 22 χιλιομέτρων ενώ και η Άρτα με τα προάστιά της, αποφορτίζεται από τα προβλήματα που φέρνει η διέλευση τόσων οχημάτων, ιδιαίτερα των φορτηγών.

Σε συνδυασμό με την παράκαμψη Αγρινίου, δημιουργείται για πρώτη φορά ένα σύνολο έργων που αλλάζει ριζικά την κίνηση στην εθνική οδό Ιωαννίνων – Αντίρριο, η οποία όπως είναι γνωστό αποτελεί και μία από τις πιο επικίνδυνες εθνικές οδούς της χώρας.

Οι καθυστερήσεις στα υπόλοιπα τμήματα της Ιόνιας Οδού είναι δεδομένες, το υπουργείο Υποδομών όμως έχει δεσμευτεί ότι θα βοηθήσει στο ξεπέρασμα εμποδίων όπως οι απαλλοτριώσεις.

Απάντηση για καθυστερήσεις

Χτες δημοσιοποιήθηκε και σχετική απάντηση του υφυπουργού Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη σε ερώτηση που είχαν καταθέσει στη Βουλή, οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Σταύρος Καλογιάννης (Ιωάννινα), Κωνσταντίνος Παπασιώζος (Άρτα) και Δημήτρης Τσουμάνης (Πρέβεζα) για «Καθυστέρηση της απόδοσης στην κυκλοφορία του τμήματος Σελλάδες – κόμβος Αγίου Δημητρίου της Παράκαμψης Άρτας».


Στην απάντηση δίδεται το «βιογραφικό»του έργου και κυρίως εξηγείται η καθυστέρηση λόγω του συγχρονισμού των μελετών με τα άλλα τμήματα της Ιόνιας (που ως γνωστόν έχουν παραχωρηθεί σε ιδιωτικές κατασκευαστικές εταιρίες) και άλλων στοιχείων που έπρεπε να συνυπολογισθούν όπως η διέλευση της οδού Άρτα – Πέτα – Τρίκαλα ή η πρόβλεψη για σταθμό διοδίων στο σημείο αυτό. Η απάντηση έχει ως εξής:«Η σύμβαση του έργου του θέματος υπεγράφη στις 25.10.2005 με προθεσμία περαίωσης την 25.10.2007. 

Απο τις 26.10.2007 δόθηκαν δύο παρατάσεις με ορίζοντα διετίας και με ταυτόχρονη τροποποίηση του σχεδιασμού του ανισόπεδου κόμβου , έτσι ώστε να διατηρηθεί ισόπεδη στο σημείο αυτό , η Εθνική Οδός Άρτας Τρικάλων και αντίστοιχες τροποποιήσεις στις τεχνικές μελέτες και στην ΚΥΑ περιβαλλοντικών όρων η οποία εγκρίθηκε στις 30.06.2009.

Οι τροποποιήσεις αυτές που αποφασίστηκαν το 2008 , με συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν ελήφθη το 2008 υπόψη ότι το κατασκευαζόμενο έργο αποτελεί ενδιάμεσο τμήμα της Ιόνιας Οδού ( η οποία κατασκευάζεται με σύμβαση παραχώρησης που υπεγράφη το 2007)και θα έπρεπε οι τροποποιήσεις να παρακολουθούν τις μελέτες του έργου παραχώρησης (π.χ σχεδιασμός του κόμβου για ανάπτυξη σταθμού διοδίων),επέβαλαν την κατάρτιση Συμπληρωματικής Σύμβασης Εργασιών (πριν την υπογραφή της οποίας δεν επιτρέπεται η εκτέλεση εργασιών),της οποίας η έγκριση υπογραφής από το Ελεγκτικό Συνέδριο δόθηκε το Δεκέμβριο του 2010, με αποτέλεσμα η ημερομηνία περαίωσης του έργου να ορισθεί στις 30.06.2011.

Η προσωρινή σύνδεση του άξονα Αντιρρίου –Ιωαννίνων με το τμήμα Αγ. Δημήτριος-Φιλιππιάδα μέσω ισόπεδου κόμβου , δεν κατέστη δυνατόν να γίνει πριν τις εορτές των Χριστουγέννων , λόγω καθυστέρησης της ηλεκτροδότησης του έργου από την ΔΕΗ, και αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος Ιανουαρίου του 2011».

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
http://epirusgate.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου