Ποιες αποδείξεις θα κρατήσουμε, ποιες θα πετάξουμε
"Βουτιά" στο χαρτομάνι των αποδείξεων που μάζευαν από τον Μάρτιο πέρυσι, θα χρειαστεί να κάνουν οι φορολογούμενοι, για να μπορέσουν να γλιτώσουν φόρους, να αποφύγουν πρόστιμα και να κατοχυρώσουν το αφορολόγητο ποσό των 12.000 ευρώ.
Σε λίγες εβδομάδες, σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Οικονομικών, τα φυσικά πρόσωπα (αγρότες, επαγγελματίες, μισθωτοί κλπ) θα αρχίσουν να συμπληρώνουν στα ειδικά <<κουτάκια>> του Ε1, πόσες αποδείξεις μάζεψαν και σε τι ποσό δαπανών αντιστοιχούν.
Όσοι καταθέσουν προσωπικώς στην εφορία τη δήλωση, θα πρέπει να παραδώσουν τις αποδείξεις σε κλειστό φάκελο, με αναγραφή του συνολικού αριθμού των αποδείξεων και της συνολικής αξίας τους.
Οι υπόλοιποι θα τις φυλάξουν στο σπίτι τους για να τις παραδώσουν, αν επιλεγούν για έλεγχο.
Ποιες μετράνε και ποιες όχι
Από τον Απρίλιο και μετά γνωρίζαμε πως η εφορία θα αναγνωρίζει από φέτος αποδείξεις (του 2010) από: δεξιώσεις, κέντρα διασκέδασης, εστιατόρια, ταβέρνες, πιτσαρίες, σουβλατζίδικα, ουζερί, τσιπουράδικα, ζυθοπωλεία, σνακ μπαρ, μεσίτες ακινήτων, ωδεία, σχολές χορού, ρυθμικής και μπαλέτου, γυμναστήρια, κολυμβητήρια, κέντρα αδυνατίσματος και αισθητικής, κομμωτήρια, διαιτολόγους, διατροφολόγους, ομοιοπαθητικούς, λογοθεραπευτές, μασέρ, ξενοδοχεία, τεχνίτες (υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, μπογιατζήδες), φαστ φουντ, σούπερ μάρκετ, εμπορικά καταστήματα, ψιλικατζίδικα, περίπτερα κλπ.
Στα τέλη της χρονιάς μάθαμε ότι μετρούν και αποδείξεις από:
* Διόδια
* Ε.Λ.Τ.Α.,
* εταιριών Courier
* πινακίδια πληρωμής για χρηματιστηριακές υπηρεσίες
* παροχή υπηρεσιών από συμβολαιογράφο για γονικές παροχές, δωρεές, μεταβιβάσεις κλπ.
Δεν μετράνε τελικά (εκτός αν και πάλι αλλάξει κάτι στο "και ένα" των δηλώσεων) και θα μπορούμε να πετάξουμε αποδείξεις:
* αγοράς κρατικών λαχείων,
* τυχερά παιχνίδια (πχ. ΚΙΝΟ, ΣΤΟΙΧΗΜΑ, κλπ)
* δαπάνη εισόδου σε Καζινο
* ύδρευση, αποχέτευση, ηλεκτρισμό, τηλεπικοινωνίες
* εισιτήρια σε κάθε είδους δημόσιο μεταφορικό μέσο (λεωφορεία, πλοία κλπ).
Δεν μετράνε επίσης οι δαπάνες για αγορά περιουσιακών στοιχείων, όπως ακίνητα, αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες κλπ.
Τι θα γίνει με τα κοινόχρηστα
Πολλή δουλειά θα έχουν πλέον οι διαχειριστές. Θα πρέπει να συντάξουν καταστάσεις και να επιμερίζουν αναλυτικά τις δαπάνες για εκείνους που τις πλήρωσαν (συνιδιοκτήτες ή ενοικιαστές). Τις βεβαιώσεις αυτές θα περιλάβουν οι φορολογούμενοι στις δηλώσεις τους.
Για δαπάνες τις πολυκατοικίας, μετράνε και συναθροίζονται οι αποδείξεις:
- αγοράς υλικών και παροχής υπηρεσιών των κοινόχρηστων χώρων
- εξόφλησης των λογαριασμών ύδρευσης, αποχέτευσης και ηλεκτροδότησης.
Τα "ψιλά γράμματα"
Η υποβολή των αποδείξεων γίνεται σε ειδική ηλεκτρονική φόρμα ή σε κλειστό φάκελο, ώστε να μπορεί να γίνει δειγματοληπτικός έλεγχος. Θα πρέπει να διακρίνεται η επωνυμία της επιχείρησης, ο ΑΦΜ αυτής, η ημερομηνία έκδοσης και το τελικό ποσό. Αλλιώς ο φορολογούμενος πρέπει να <<μαυρίσει>> ο ίδιος τα στοιχεία με στυλό!
Το ποσό των δαπανών επιμερίζεται μεταξύ των συζύγων. Αν ο ένας σύζυγος δεν έχει εισόδημα, τότε γίνεται μεταφορά του ποσού δαπανών στον άλλον.
protothema
sarotiko
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου