Toυλάχιστον 500 εκατομμύρια ευρώ ετησίως θα έπρεπε να εξασφαλίζονται
ετησίως από την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, η οποία
εκτιμάται σε 4,6 δισεκατομμύρια.
Σύμφωνα με την εφημερίδα "Τα Νέα", η περιουσία του ΟΣΕ περιλαμβάνει από ξενοδοχεία και σπίτια μέχρι γήπεδα και πολύ μεγάλες εκτάσεις που είτε παραμένουν αναξιοποίητες, είτε κάποιοι τις εκμεταλλεύονται για το καλό της τσέπης τους.
Μέχρι το 2006 που ολοκληρώθηκε η καταγραφή της ακίνητης περιουσίας του οργανισμού με χρήση δορυφόρου, οι επιτήδειοι είχαν 36 χρόνια στη διάθεσή τους για να καταπατήσουν αρκετές εκατοντάδες στρέμματα, καθώς οι μεταβιβάσεις εκτάσεων του Δημοσίου στον ΟΣΕ, είχε ξεκινήσει από το 1970 επί χούντας.
Όλα αυτά τα χρόνια πραγματοποιήθηκε ένα όργιο καταπατήσεων και σύμφωνα με την ΓΑΙΟΣΕ, θυγατρική αρμόδια για την ακίνητη περιουσία του οργανισμού, υπήρξαν πολλές περιπτώσεις διεκδίκησης εκτάσεων από ιδιώτες.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα στα Κιούρκα έχει εντοπιστεί... πισίνα μέσα σε έκταση του ΟΣΕ, ενώ στον σταθμό των Αφιδνών τα σύρματα περίφραξης διαρκώς μετακινούνται με αποτέλεσμα ιδιώτες να τρώνε σιγά σιγά χώρους που ανήκουν στον οργανισμό.
Επίσης υπάρχουν περιπτώσεις συνταξιούχων σιδηροδρομικών που μεταβίβαζαν περιουσία του ΟΣΕ σε συγγενείς τους. Στη Θεσσαλονίκη γήπεδο αθλητικού σωματείου κτίστηκε σε έκταση του ΟΣΕ, χωρίς κανείς να γνωρίζει επακριβώς το πώς λειτουργεί ακριβώς το σωματείο και πως έφτασε να κατέχει περιουσία του Οργανισμού.
Καταπατήσεις όμως δεν κάνουν μόνο οι ιδιώτες, αλλά και οι δήμοι. Σύμφωνα με την ΓΑΙΟΣΕ, δημοτικές αρχές χαρακτηρίζουν εκτάσεις του ΟΣΕ ως πράσινους χώρους, χώρους για σχολεία και εκκλησίες, αλλά χωρίς να γίνεται απαλλοτρίωση. Αποτέλεσμα; Κανείς να μη μπορεί να τους αξιοποιήσει.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το πάρκο Καλαμάτας, όπου ο δήμος πήρε με χρησιδάνειο παραθαλάσσιο ακίνητο και το παραχώρησε για να γίνει πάρκο. Η σύμβαση όμως του χρησιδανείου έληξε, η έκταση έμεινε αναξιοποίητη.
Πάμπολλες είναι επίσης οι περιπτώσεις που οι δημοτικές αρχές δίνουν άδειες σε ιδιώτες για εκμετάλλευση εκτάσεων που τελικά ανήκουν στον ΟΣΕ και δεν επιστρέφονται ποτέ.
Και όλα αυτά την ώρα που η τρόικα εκτιμά ότι ο ΟΣΕ θα μπορούσε να κερδίζει 500 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Βεβαίως αφού δεν είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί η περιουσία, προτιμάται ο εύκολος δρόμος. Η μείωση ή το κόψιμο δρομολογίων και οι πάσης φύσεως περικοπές, που έχουν βγάλει τους εργαζόμενους στο δρόμο. Την ίδια ώρα, το πάρτι συνεχίζεται.
http://news247.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου