Η συμβουλή των ειδικών επί των αυτοκινήτων προς τους υποψήφιους
πελάτες είναι να μη σπεύδουν να αγοράσουν ένα μοντέλο που
πρωτοεμφανίζεται στην αγορά και δεν έχει δοκιμαστεί – άρα είναι πιθανό
να παρουσιάσει κατασκευαστικές αστοχίες ή βλάβες.
Αυτή την τόσο
απλή συμβουλή αγνόησαν οι αρμόδιοι του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας όταν
παρήγγειλαν το 2002 τα πολλά υποσχόμενα υποβρύχια τύπου 214 που μόλις
είχαν βγει από τα γερμανικά ναυπηγεία με το πλεονέκτημα του συστήματος
αναερόβιας πρόωσης.Κανείς βέβαια δεν περίμενε ότι οι αξιόπιστοι Γερμανοί με τη μακρά παράδοση στην κατασκευή υποβρυχίων θα έφτιαχναν ένα ελαττωματικό υποβρύχιο, ένα υποβρύχιο που γέρνει.
Δε φτάνει που βιαστήκαμε να παραγγείλουμε, πληρώσαμε προκαταβολικά και το 80% και τελικώς, όπως όλα δείχνουν, η Ελλάδα θα παραλάβει 6 συνολικά υποβρύχια, με μύριες τεχνικές βελτιώσεις και θαλάσσιες δοκιμές οι οποίες υποτίθεται τα έχουν καταστήσει αξιόπλοα.
Ο πρώτος πελάτης την πατάει. Ο δεύτερος όμως; Έρχονται οι Τούρκοι τώρα να πάρουν το μοντέλο τελειοποιημένο.
Και όχι μόνο. Προτείνουν στους γερμανούς κατασκευαστές της Thyssen Kroup Marine Systems συμπαραγωγή στα υποβρύχια τύπου 214.
Το κέρδος είναι διπλό: αφενός ενισχύουν δραστικά το στόλο τους αφετέρου γίνονται και οι ίδιοι κατασκευαστές παίρνοντας τεχνογνωσία από τους Γερμανούς.
Το Πολεμικό Ναυτικό της Τουρκίας πρότεινε τη συμπαραγωγή συνολικά 6 υποβρυχίων και την παραλαβή του πρώτου υποβρυχίου το 2015.
Τούρκοι επιτελείς χαρακτηρίζουν το πρόγραμμα ως "τεράστιας σημασίας". Σύμφωνα με πληροφορίες η τουρκική πλευρά, κατά τη φάση της συμπαραγωγής, θα σχεδιάσει και θα κατασκευάσει τα ηλεκτρονικά μέρη του υποβρυχίου.
http://news247.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου