Στα 2,80 ευρώ έχει οριστεί το αντίτιμο, προκειμένου να καλυφθούν οι δανειακές υποχρεώσεις και το υψηλό κόστος συντήρησης της Εγνατίας Οδού.
Θέμα ημερών είναι η λειτουργία των πρώτων διοδίων της Εγνατίας Οδού στον Πολύμυλο Κοζάνης, με το κόστος των διοδίων να ορίζεται με διυπουργική απόφαση για τα επιβατικά Ι.Χ αυτοκίνητα στα 2,80 ευρώ.Ο αντιπρόεδρος της Εγνατία Οδού Γιάννης Τσακλίδης,τόνισε ότι η έναρξη λειτουργίας των διοδίων τοποθετείται χρονικά στα μέσα Σεπτεμβρίου, καθώς αυτό το διάστημα ολοκληρώνεται η εκπαίδευση του προσωπικού.«Ούτε για μας είναι ευχάριστο να επιβάλλουμε διόδια, αλλά ένας δρόμος όπως είναι η Εγνατία Οδός έχει αυξημένες δαπάνες για συντήρηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι το κόστος συντήρησης υπολογίζεται σε 60-70 εκ. ευρώ το έτος», τόνισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι είναι άδικο να πληρώνουν όλοι οι φορολογούμενοι αυτό το κόστος και όχι οι χρήστες του δρόμου, πολλοί εκ των οποίων είναι ξένοι.Ο κ. Τσακλίδης διευκρίνισε ότι το αντίτιμο των διοδίων είναι χαμηλότερο σε σχέση με το ότι ισχύει στις άλλες εθνικές οδούς, και θα καταλήγει στην Εγνατία Οδό Α.Ε προκειμένου να καλύπτει εκτός από τα έξοδα συντήρησης και τις υποχρεώσεις για την αποπληρωμή δανείων, ενώ είναι πιθανό μέρος των εσόδων να χρησιμοποιείται για την κατασκευή μικρών έργων σε περιοχές από τις οποίες διέρχεται η Εγνατία.
Έπονται Μάλγαρα
και ηλεκτρονικά διόδια
Το αμέσως επόμενο βήμα είναι η πληρωμή διοδίων για την Εγνατία Οδό στον σταθμό στα Μάλγαρα, έξω από τη Θεσσαλονίκη.Αυτή τη στιγμή οι οδηγοί πληρώνουν διόδια στο συγκεκριμένο σταθμό, αλλά σύντομα το αντίτιμο θα αυξηθεί, ώστε μέρος τους να καταλήγει στην Εγνατία Οδό Α.Ε και το υπόλοιπο να το εισπράττει εταιρεία που έχει αναλάβει την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου με τη μέθοδο της παραχώρησης.Ο κ. Τσακλίδης τόνισε ότι είναι θέμα των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών πότε θα υπογράψουν την απόφαση για τα διόδια στα Μάλγαρα, ωστόσο εκτίμησε πως κάτι τέτοιο θα γίνει στα μέσα Οκτωβρίου ή το αργότερο το Νοέμβριο.Αυτά θα είναι και τα τελευταία διόδια με την κλασική μέθοδο, καθώς η Εγνατία Οδός ΑΕ ετοιμάζεται πυρετωδώς για τη δημοπράτηση των πλήρως ηλεκτρονικών διοδίων. «Η χρέωση θα γίνεται ανά χιλιόμετρο και δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις για τους οδηγούς», σημείωσε ο αντιπρόεδρος της Εγνατίας Οδός Α.Ε Γιάννης Τσακλίδης, εκτιμώντας ότι θα χρειαστεί χρονικό διάστημα ενάμιση έτους για την ολοκλήρωση των διαδικασιών και τη λειτουργία του συστήματος.
Τελεσίγραφο για το Τύρια – Σιστρούνι
Σε σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας» κινδυνεύει να μετατραπεί το έργο Τύρια – Σιστρούνι, καθώς έχουν περάσει σχεδόν επτά μήνες από την ανάδειξη του εργολάβου και ακόμη δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση.Η ανάδοχος εταιρεία, αν και έχει στα χέρια της τα απαιτούμενα έγγραφα από τις αρχές Απριλίου, επικαλείται ελλείψεις στη γεωτεχνική μελέτη και δεν προσέρχεται να υπογράψει τη σύμβαση με τη Νομαρχία, η οποία έχει στείλει τελεσίγραφο, προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα προχωρήσει στην έκπτωση του εργολάβου και θα απευθύνει πρόσκληση στο δεύτερο μειοδότη, προκειμένου να προχωρήσει το έργο.Από την πλευρά της Νομαρχίας τονίζεται ότι οι λόγοι που προβάλλει ο εργολάβος είναι προσχηματικοί και εκτιμά πως έστω και την ύστατη ώρα θα υπογραφεί η σύμβαση, καθώς δεν είναι προς το συμφέρον του εργολάβου να απολέσει ένα μεγάλο έργο.Το έργο Τύρια – Σιστρούνι αποτελεί τμήμα της σύνδεσης της Εγνατίας Οδού με το νομό Πρέβεζας, το οποίο η κάθε Νομαρχία έχει αναλάβει να κατασκευάσει ξεχωριστά.
ΠΗΓΗ: http://epirusgate.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου