Η πιο μεγάλη εβδομάδα ξεκινά από τη Δευτέρα για την μετωπική σύγκρουση
που εξελίσσεται τις τελευταίες ημέρες ανάμεσα στους ιδιοκτήτες φορτηγών
και την κυβέρνηση, με θεατή τον εμπορικό κόσμο όλης της χώρας.
Οι
φορτηγατζήδες, από τη μια, έχοντας τοποθετήσει στρατηγικά σε 19
διαφορετικά σημεία γύρω από το κέντρο της Αθήνας περίπου 800 φορτηγά και
περισσότερα από 300 οχήματα σε οδικούς άξονες της Θεσσαλονίκης,
απειλούν με περαιτέρω ενίσχυση των μπλόκων και έχουν σημαδέψει την Τρίτη
ως τη μεγαλύτερη ημέρα του πολέμου, οπότε και θα πραγματοποιήσουν
πορεία προς τη Βουλή αλλά και καθιστική διαμαρτυρία έξω από το κτίριο
του Κοινοβουλίου.
Τα βασικά αιτήματα των ιδιοκτητών φορτηγών είναι να υπάρξει πενταετής
περίοδος προσαρμογής, να μη μηδενιστεί η αξία των αδειών τους στο τέλος
της μεταβατικής περιόδου, να ξεκαθαρίσει ότι δικαίωμα σε καινούργιες
άδειες θα έχουν μόνο όσοι αυτοκινητιστές προέρχονται από κράτη-μέλη της
Ευρωπαϊκής Ένωσης και να έχουν το δικαίωμα σύστασης πάσης φύσεως
εταιρίας.
Η
κυβέρνηση από την άλλη αναγνωρίζει την Τετάρτη ως την πιο σημαντική
ημέρα, οπότε και αναμένεται να ψηφιστεί το επίμαχο νομοσχέδιο και επί
των άρθρων. Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αποτελεί μια είδους πρόβα
τζενεράλε για την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο «άνοιγμα»
όλων των κλειστών επαγγελμάτων, αφού γνωρίζει ότι οι ιδιοκτήτες φορτηγών
διαθέτουν τη μεγαλύτερη ισχύ από όλους τους κλάδους που επηρεάζει η
κυβερνητική επιλογή. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι όλες οι κυβερνήσεις
παρέπεμψαν, τελικά, στις καλένδες την μεταρρύθμιση αυτή κάθε φορά που
επιχείρησαν να προχωρήσουν στην υλοποίησή της.
Παράλληλα παραμένει σε ετοιμότητα τόσο για την αντιμετώπιση των
ελλείψεων στην αγορά όσο και για τυχόν κλιμάκωση των κινητοποιήσεων των
φορτηγατζήδων, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Γιώργο Πεταλωτή, να μην
αποκλείει ακόμα και το ενδεχόμενο ανάθεσης του μεταφορικού έργου σε
φορτηγά ιδιωτικής χρήσεως, για όσο διαρκούν οι κινητοποιήσεις. Η
κυβέρνηση, δια του κ. Πεταλωτή, δηλώνει, επίσης, αμετακίνητη στην τριετή
μεταβατική περίοδο, υπενθυμίζοντας σε χαμηλούς, μέχρι στιγμής, τόνους,
ότι οι ιδιοκτήτες φορτηγών παραμένουν υπό καθεστώς επίταξης.
Σαφάρι για την πάταξη των κυκλωμάτων λαθρεμπορίας καυσίμων
Σαρωτικοί έλεγχοι ξεκινούν σε όλα τα στάδια διακίνησης των καυσίμων για την εξάρθρωση των κυκλωμάτων λαθρεμπορίας.
Επικεφαλής
μάλιστα της μεγάλης έρευνας για πρώτη φορά τίθεται εισαγγελέας ο οποίος
θα εποπτεύει των εκτεταμένων και τακτικών ελέγχων στο χώρο των καυσίμων
με στόχο τον εντοπισμό των φαινομένων λαθρεμπορίας που κοστίζουν
ετησίως στο κράτος περίπου τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ από χαμένους δασμούς
και φόρους.
Την εντολή για την έρευνα έδωσε η Προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών
Αθηνών, Ελένη Ράϊκου ύστερα από σχετική παραγγελία της Εισαγγελίας
Εφετών, με αφορμή δεκάδες καταγγελίες για κυκλώματα λαθρεμπόρων που
δρουν ανεξέλεγκτα.
Ο εισαγγελέας Δημ. Πιέρρος ορίστηκε να αναλάβει την έρευνα σε συνεργασία
με το ΣΔΟΕ και τις τελωνειακές αρχές. Σύμφωνα με την παραγγελία της
Εισαγγελίας εφόσον διαπιστώνονται κρούσματα λαθρεμπορίας, θα
σχηματίζονται αυτοτελείς δικογραφίες και θα εφαρμόζεται διαδικασία του
Αυτοφώρου.
Χαρακτηριστικό, δε, της σοβαρότητας της υπόθεσης είναι το γεγονός πως
κάθε15 ημέρες θα ενημερώνεται η Προϊσταμένη της Εισαγγελίας από τον κ.
Πιέρρο για τις ενέργειες που έχουν γίνει και τα αποτελέσματά τους.
Στο
πλαίσιο της έρευνας θα μελετηθούν τα δημοσιεύματα του Τύπου ενώ θα
εξεταστούν και μάρτυρες προκειμένου να εξακριβωθεί η διαδρομή που
ακολουθούν τα λαθραία καύσιμα και να εντοπιστούν όσοι εμπλέκονται στο
δίκτυο λαθρεμπορίας.
Ενδεικτική του μεγέθους του προβλήματος είναι η εκτίμηση του ειδικού
γραμματέα ειδικών ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών (ΣΔΟΕ), Γιάννη
Καπελέρη, πώς το λαθρεμπόριο καυσίμων στην Ελλάδα ανέρχεται σε
περισσότερα από 2 δισ. ευρώ ετησίως - δηλαδή δύο φορές το ύψος του ποσού
που δαπανούσε το ελληνικό κράτος για το δώρο των Χριστουγέννων, το
οποίο περικόπηκε.
ΠΗΓΗ: http://www.zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου