Με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο βάζει τέλος η
κοινοπραξία Νέα Οδός που έχει αναλάβει την κατασκευή, λειτουργία και
συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων της Ιόνιας Οδού και του Ε65, τις φήμες
περί επικείμενης αποχώρησής των Ισπανών μετόχων από το σχήμα.
Όπως
επισημαίνουν στελέχη της Νέας Οδού στο Capital.gr, δεν τίθεται θέμα
αποχώρησης της ισπανικής Cintra από το κοινοπρακτικό σχήμα που έχει
αναλάβει την υλοποίηση των αυτοκινητοδρόμων
«Αθήνα-Μαλιακός-Σχηματάρι-Χαλκίδα» και Αντίρριο – Ιωάννινα (Ιόνια Οδός)
και Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).
Η σχετική φημολογία θέλει την Cintra,
θυγατρική του ισπανικού κολοσσού Grupo Ferrrovial να αποχωρεί από την
εγχώρια κατασκευαστική αγορά, εξαιτίας προβλημάτων που αντιμετωπίζουν
τα οδικά projects και σχετίζονται ιδίως με τον αργό ρυθμό εκτέλεσης των
απαλλοτριώσεων.Εξάλλου, στην ετήσια οικονομική έκθεση για το 2009, ο
ισπανικός όμιλος συγκαταλέγει την Ιόνια Οδό και τον Ε65 μεταξύ των επτά
οδικών έργων που έχει αναλάβει διεθνώς και επιδιώκει να επιταχύνει την
κατασκευή τους. Σημειώνεται ότι στην κοινοπραξία συμμετέχουν ο όμιλος
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (33,33%), η Cintra (33,34%) και η Grupo ACS (33,33%).
Διόδια
Στο μέτωπο των διοδίων, στελέχη της κοινοπραξίας Νέα Οδός αναφέρουν στο Capital.gr ότι δεν πρόκειται να τοποθετηθούν νέοι σταθμοί διοδίων στην Αττική στο άμεσο μέλλον, διαψεύδοντας τα σενάρια για επικείμενη εγκατάσταση νέων διοδίων στον Άγιο Στέφανο, την Λυκόβρυση, την Βαρυμπόμπη κ.α. «Εάν δεν κατασκευαστούν παράπλευρα οδικά δίκτυα που επιτρέπουν την διέλευση των οχημάτων, χωρίς την καταβολή διοδίων, δεν πρόκειται να υπάρξουν νέοι σταθμοί διοδίων στην Αττική» σημειώνουν.
Διόδια
Στο μέτωπο των διοδίων, στελέχη της κοινοπραξίας Νέα Οδός αναφέρουν στο Capital.gr ότι δεν πρόκειται να τοποθετηθούν νέοι σταθμοί διοδίων στην Αττική στο άμεσο μέλλον, διαψεύδοντας τα σενάρια για επικείμενη εγκατάσταση νέων διοδίων στον Άγιο Στέφανο, την Λυκόβρυση, την Βαρυμπόμπη κ.α. «Εάν δεν κατασκευαστούν παράπλευρα οδικά δίκτυα που επιτρέπουν την διέλευση των οχημάτων, χωρίς την καταβολή διοδίων, δεν πρόκειται να υπάρξουν νέοι σταθμοί διοδίων στην Αττική» σημειώνουν.
Όσον αφορά την επαναδιαπραγμάτευση του ύψους των διοδίων, ζήτημα το
οποίο επανέφερε στην επιφάνεια πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών
και Δικτύων, Γ. Μαγκριώτης δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί πριν
ολοκληρωθεί η κατασκευαστική περίοδος των οδικών έργων παραχώρησης. Και
αυτό διότι, όπως εκτιμούν στελέχη της κοινοπραξίας, η μείωση του τέλους
διοδίων μέσω της μείωσης των εσόδων που εισπράττει το δημόσιο (από τα
διόδια) θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί, όταν το κράτος ξεκινήσει να
έχει έσοδα από τους αυτοκινητοδρόμους.
Όταν δηλαδή ολοκληρωθεί η
κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων και ξεκινήσει η ροή εσόδων στα κρατικά
ταμεία, γεγονός που τοποθετείται σε διάστημα δύο ή περισσότερων χρόνων.
Από την κοινοπραξία πάντως, σημειώνουν ότι αναμένουν από την πολιτεία να
διατυπώσει επίσημα την πρότασή της για την επαναδιαπραγμάτευση των
διοδίων.
Η ταυτότητα των έργων
Η ταυτότητα των έργων
Έργο παραχώρησης
|
Τί περιλαμβάνει
|
Πρ/σμός (δισ. ευρώ)
|
Ιόνια Οδός
|
Τομέας ΠΑΘΕ: Αθήνα-Μαλιακός-
Σχηματάρι-Χαλκίδα
Τομέας Ιόνια Οδός: Αντίρριο-Ιωάννινα
|
1,4
|
Αυτ/δρομος Κ. Ελλάδος Ε65
|
Συνδέει τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό και διατρέχει βορειοδυτικά την Κ. Ελλάδα
|
1,6
|
capital
http://epirusgate.blogspot.com/2010/10/blog-post_3432.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου