ΑΠΟΧΩΡΕΙ (;) Ο ΑΝΑΔΟΧΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Περισσότερο αισιόδοξες από ό,τι επέτρεπε η ίδια η οικονομική και τεχνοκρατική λογική και πραγματικότητα αποδεικνύεται πως ήταν οι δεσμεύσεις του υφυπουργού Υποδομών Γ. Μαγκριώτη πριν από μερικούς μήνες κατά την επίσκεψή του στην Ήπειρο, αναφορικά με την ολοκλήρωση και παράδοση σε κυκλοφορία και του τελευταίου τμήματος της Εγνατίας Οδού στη γέφυρα Περιστερίου.
Η αναφορά του τότε, ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο θα έχει παραδοθεί και αυτό το τμήμα του οδικού άξονα, διαψεύστηκε από τον ίδιο τον πρόεδρο της «Εγνατία Οδός Α.Ε» κ. Μουρατίδη, που σε δηλώσεις του λίγες εβδομάδες αργότερα στην «Ε» και στο ITV είχε πει, πως για να παραδοθεί και αυτό το τμήμα στην κυκλοφορία, θα πρέπει να πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις ασφαλείας, κάτι που δε γίνεται μέχρι στιγμής.Αυτό όμως είναι το ένα κομμάτι της επικείμενης, νέας καθυστέρησης, καθώς το δεύτερο αφορά στην αποχώρηση της αναδόχου κατασκευαστικής εταιρείας του τμήματος από το υπό ολοκλήρωση τμήμα. Η κατασκευαστική εταιρεία ΑΚΤΩΡ που έχει αναλάβει την υλοποίηση του εν λόγω τμήματος έδωσε εντολή και από τη Δευτέρα ξεκίνησε η αποχώρηση των συνεργείων της από την περιοχή. Η απόφαση αυτή αποχώρησης μπορεί να συνδέεται ίσως με μία γενικότερη προσπάθεια εξοικονόμησης πόρων, δημιουργεί όμως διαφορετικά δεδομένα στην ολοκλήρωση του έργου.Το τμήμα αυτό σύμφωνα με την εταιρεία ΑΚΤΩΡ έχει ολοκληρωθεί και δεν υπάρχει κάποιο άλλο συμβατικό αντικείμενο και κάποια συμβατική υποχρέωση για να παραμείνει το εργοτάξιο εκεί. Αυτή όμως είναι η μία πλευρά του νομίσματος, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρεία δεν έχει παραδώσει ακόμη κάποια συμπληρωματικά έργα που αναφέρονται στην προστασία του ποταμού, ανεξάρτητα ασφαλώς με την ασφάλεια του τμήματος του οδικού άξονα, για την οποία γίνεται λόγος. Αυτό όμως δε σημαίνει, ότι κάποιος ανάδοχος μπορεί να αποχωρεί από ένα έργο, χωρίς να έχει ολοκληρώσει το συμβατικό του αντικείμενο αφενός και χωρίς να έχει γίνει η απαιτούμενη από το νόμο και τις συμβάσεις παράδοση – παραλαβή μεταξύ του αναδόχου και της «Εγνατία Οδός ΑΕ».Μία πληροφορία που αναφέρει ότι η «Εγνατία Οδός ΑΕ» έχει ήδη κινηθεί νομικά ή πρόκειται να κινηθεί νομικά σε βάρος της κατασκευαστικής, διεκδικώντας την επιστροφή ενός χρηματικού ποσού, από τη στιγμή που το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί και δεν έχει παραδοθεί, δεν επιβεβαιώνεται επισήμως από τη διοίκηση της εταιρείας, ούτε όμως και διαψεύδεται από τα τοπικά στελέχη της.Αυτό πάντως, θα μπορούσε να πει κάποιος, ότι είναι και το λιγότερο επώδυνο όσον αφορά στην κατασκευή και ολοκλήρωση του ίδιου του έργου.Ζητούμενο λοιπόν είναι εάν υπάρχει ή όχι ακόμη αντικείμενο για την ανάδοχο εταιρεία, που μένει να εκτελεστεί και σε ένα δεύτερο επίπεδο εάν τα επιπρόσθετα μέτρα ασφαλείας και τα έργα που προφανώς θα πρέπει να γίνουν, θα συμπεριληφθούν στην ίδια εργολαβία ή θα προκηρυχθεί κάποια νέα.Θα μπορούσε φυσικά να αποχωρήσει η ανάδοχος, αλλά να εκτελέσει το όποιο υπολειπόμενο τμήμα των εργασιών με κάποια υπεργολαβία, καλύπτοντας και την προσπάθεια μείωσης του κόστους, αλλά και τις όποιες υποχρεώσεις απορρέουν από τη σύμβαση.
Η γέφυρα πότε θα παραδοθεί;
Όλα τα παραπάνω αναφέρονται στο τεχνοκρατικό και οικονομικό αντικείμενο της σύμβασης της αναδόχου εταιρείας με την «Εγνατία ΑΕ». Αυτό όμως δεν έχει να κάνει με το σημαντικότερο μέρος που είναι φυσικά ο χρόνος παράδοσης στην κυκλοφορία του τελευταίου τμήματος του οδικού άξονα στη γέφυρα Περιστερίου. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της «Εγνατία ΑΕ» κ. Μουρατίδη, το τμήμα δεν πρόκειται να παραδοθεί εάν προηγουμένως δεν υπάρχει η κατηγορηματική διαβεβαίωση από τους τεχνικούς, ότι πληροί τα στάνταρτς ασφαλείας. Αυτήν την περίοδο συντάσσεται η μελέτη για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν και τα έργα που πρέπει να γίνουν. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, ο χρόνος ο οποίος θα απαιτηθεί να γίνουν οι εργασίες αυτές δεν πρόκειται να είναι μεγάλος, ίσως μάλιστα να μπορούν να γίνονται οι εργασίες με το τμήμα να έχει παραδοθεί κανονικά στην κυκλοφορία.Το χρονικό διάστημα όμως της ολοκλήρωσης της μελέτης και στη συνέχεια της προκήρυξης για την εργολαβία που μάλλον δε μπορεί να είναι στο ίδιο συμβατικό αντικείμενο που έχει η εταιρεία ΑΚΤΩΡ, την ανάδειξη αναδόχου και την υλοποίηση του έργου, είναι σαφές, ότι όσο μικρό κι αν είναι, δε μπορεί παρά να φέρει ακόμη πιο πίσω την ημερομηνία παράδοσης του έργου. Επομένως, ο Γ. Μαγκριώτης από τα Γιάννινα πριν από μερικούς μήνες μάλλον ήταν εξαιρετικά αισιόδοξος, όταν προέβλεπε ταχεία ολοκλήρωση του έργου και παράδοση της γέφυρας Περιστερίου στις αρχές φθινοπώρου στην κυκλοφορία…
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
http://epirusgate.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου