Πάντως, η παγκόσμια Καταναλωτική εμπιστοσύνη έπεσε 2 μονάδες σε σχέση με το περασμένο εξάμηνο και έφτασε τις 90.
Παρά
τη μικρή ανάκαμψη το πρώτο εξάμηνο του 2010, που έφερε κάποια χαμόγελα
αισιοδοξίας, η παγκόσμια Καταναλωτική Εμπιστοσύνη σημείωσε πτώση το
δεύτερο εξάμηνο σε 20 από τις 53 χώρες που καταγράφει η έρευνα.
Μάλιστα,
το 56% των καταναλωτών παγκοσμίως θεωρεί πως η χώρα του βρίσκεται σε
οικονομική ύφεση και το 48% από αυτούς πιστεύει πως δεν αναμένεται να
βγει από την κρίση τους επόμενους 12 μήνες.
Στην Ελλάδα το
ποσοστό είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη, με το 88% να θεωρεί πως η
χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και το 71% θεωρεί πως δεν υπάρχει
δυνατότητα εξόδου από την κρίση στο αμέσως επόμενο διάστημα των 12
μηνών.
Η Οικονομία αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων,
με ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη (40%). Ενώ οι αμέσως
επόμενες ανησυχίες αφορούν στην εργασιακή ασφάλεια (34%), στην αύξηση
των λογαριασμών των ΔΕΚΟ (21%) και στα χρέη που οφείλουν τα ελληνικά
νοικοκυριά (18%).
Όλα αυτά τα ζητήματα που προβληματίζουν τους
Έλληνες καταναλωτές, ουσιαστικά σκιαγραφούν το κλίμα ανασφάλειας στο
οποίο βρίσκεται αυτή την περίοδο η χώρα μας.
Επιπλέον, στην
Ελλάδα τα συνεχώς αυξανόμενα ποσοστά ανεργίας αντικαθρεφτίζονται στην
ανασφάλεια των πολιτών για το εργασιακό τους μέλλον, καθώς μόλις ένας
στους δέκα θεωρεί πως οι εργασιακές προοπτικές θα είναι καλές το επόμενο
12μηνο. Το ποσοστό αυτό είναι το χαμηλότερο που έχει σημειωθεί στην
Ελλάδα στις μετρήσεις της Nielsen.
Οι τομείς που φαίνεται να
πλήττονται περισσότερο στην Ελλάδα από την οικονομική κρίση είναι η
διασκέδαση εκτός σπιτιού και η αγορά ρούχων, καθώς ένα συντριπτικό
ποσοστό Ελλήνων δηλώνει πως θα περιορίσει τα σχετικά του έξοδα (82% και
75% αντίστοιχα).
Επιπλέον, ένα σημαντικό ποσοστό εξακολουθεί να
επιλέγει φθηνότερες καταναλωτικές μάρκες για να αντεπεξέλθει στην κρίση
(58%), επηρεάζοντας πλέον σε βάθος τον κλάδο των εταιριών και των
λιανέμπορων.
http://cosmo.gr/Finance/Hellas/295904.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου