Μία πλειάδα παραγόντων δεν επέτρεψε στον ελληνικό τουρισμό να πάει
τελικά καλά. Αυτό είναι το συμπέρασμα της ΓΕΠΟΕΤ, η οποία στον
απολογισμό της υποστηρίζει ότι ήταν μία κακή χρονιά ειδικά για τα έσοδα.
Τον απολογισμό της χρονιάς που έκλεισε για τον ελληνικό τουρισμό
επιχειρεί η ΓΕΠΟΕΤ σημειώνοντας ότι φέτος δεν πήγαμε καλά. Ήταν πολύ
κακή η χρονιά κυρίως από την άποψη των εσόδων. Επίσης όπως σημειώνει η
Ομοσπονδία, συνεισφέραμε όλοι στο να την κάνουμε χειρότερη, με τις
απεργίες, τους αποκλεισμούς των λιμανιών, αρχαιολογικών χώρων, αλλά και
τους εμπρησμούς.
Αναφερόμενοι οι επιχειρηματίες του κλάδου στην πορεία των εσόδων, υπογράμμισαν ότι η ζημιά που έχει γίνει δεν αποκαθίσταται με το να αναφέρουμε τα προβλήματα σε ένα αυτόνομο υπουργείο Τουρισμού, αφού και όταν υπήρχε υπουργείο τίποτα δεν γινόταν.
Μάλιστα αναφέρουν ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την περίοδο 2004-2009, όταν και υπήρχε αυτόνομο υπουργείο Τουρισμού, όμως άλλαζαν συνέχεια υπουργοί, πρόεδροι, γενικοί γραμματείς, αλλά και τα επιτελεία, με αποτέλεσμα οι ιθύνοντες να "φεύγουν" πριν γνωρίσουν το αντικείμενο.
Σύμφωνα με την ελληνική πρεσβεία στην Τουρκία, το 2000 οι Τούρκοι είχαν 10 εκατομμύρια τουρίστες, περίπου στα ίδια με μας.
Σήμερα οι γείτονες έχουν 27 εκατομμύρια τουρίστες και το 2010 τρέχουν με 10% αύξηση στις αφίξεις και έσοδα περίπου 20 δισεκατομμυρίων.
Εμείς αντίθετα παραμένουμε στα 12 εκατομμύρια τουριστών και έχουμε μείωση στα συνολικά έσοδα.
Ο λόγος; Όχι πάντως οι απεργιακές κινητοποιήσεις. Οι Τούρκοι, οι Ιταλοί, οι Γάλλοι, οι Ισπανοί μειώνουν τον ΦΠΑ, εμείς τον αυξάνουμε και γινόμαστε ακόμα περισσότερο αναξιόπιστοι στις αγορές.
Επιπλέον, η Ομοσπονδία κατηγορεί τα ΚΤΕΛ διότι, όπως υποστηρίζει, στο σκέλος των επιβατικών μεταφορών με τα τουριστικά λεωφορεία, τα ΚΤΕΛ υποκλέπτουν συνεχώς το έργο των τουριστικών λεωφορείων. Ακόμα και οι διοργανωτές του Μαραθωνίου ενοικίασαν για την μεταφορά αθλητών λεωφορεία από τα ΚΤΕΛ Αττικής, παρότι είχαν γίνει οι απαιτούμενες ενέργειες από την πλευρά της ΓΕΠΟΕΤ και όλα αυτά επειδή δεν υπάρχει έλεγχος.
Σε επίπεδο προβολής και διαφήμισης οι ανταγωνιστές μας έχουν "ισοπεδώσει", αναφέρει η ΓΕΠΟΕΤ, καθώς διαθέτουν σημαντικά ποσά για την προβολή των χωρών τους.
Τέλος στο σκέλος των νέων αγορών, δεν έχουμε αντίρρηση να δοθούν κάποια χρήματα για στοχευμένη προβολή. Χρήματα ανάλογα με το όφελος που έχει η χώρα από την κάθε αγορά. Για παράδειγμα η Κίνα μας δίνει περίπου 7000 τουρίστες το χρόνο. Οι αφίξεις όμως από τη Ρωσία είναι πολλαπλάσιες και κυρίως ακολουθούν ανοδική πορεία χρόνο με το χρόνο.
Αναφερόμενοι οι επιχειρηματίες του κλάδου στην πορεία των εσόδων, υπογράμμισαν ότι η ζημιά που έχει γίνει δεν αποκαθίσταται με το να αναφέρουμε τα προβλήματα σε ένα αυτόνομο υπουργείο Τουρισμού, αφού και όταν υπήρχε υπουργείο τίποτα δεν γινόταν.
Μάλιστα αναφέρουν ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την περίοδο 2004-2009, όταν και υπήρχε αυτόνομο υπουργείο Τουρισμού, όμως άλλαζαν συνέχεια υπουργοί, πρόεδροι, γενικοί γραμματείς, αλλά και τα επιτελεία, με αποτέλεσμα οι ιθύνοντες να "φεύγουν" πριν γνωρίσουν το αντικείμενο.
Σύμφωνα με την ελληνική πρεσβεία στην Τουρκία, το 2000 οι Τούρκοι είχαν 10 εκατομμύρια τουρίστες, περίπου στα ίδια με μας.
Σήμερα οι γείτονες έχουν 27 εκατομμύρια τουρίστες και το 2010 τρέχουν με 10% αύξηση στις αφίξεις και έσοδα περίπου 20 δισεκατομμυρίων.
Εμείς αντίθετα παραμένουμε στα 12 εκατομμύρια τουριστών και έχουμε μείωση στα συνολικά έσοδα.
Ο λόγος; Όχι πάντως οι απεργιακές κινητοποιήσεις. Οι Τούρκοι, οι Ιταλοί, οι Γάλλοι, οι Ισπανοί μειώνουν τον ΦΠΑ, εμείς τον αυξάνουμε και γινόμαστε ακόμα περισσότερο αναξιόπιστοι στις αγορές.
Επιπλέον, η Ομοσπονδία κατηγορεί τα ΚΤΕΛ διότι, όπως υποστηρίζει, στο σκέλος των επιβατικών μεταφορών με τα τουριστικά λεωφορεία, τα ΚΤΕΛ υποκλέπτουν συνεχώς το έργο των τουριστικών λεωφορείων. Ακόμα και οι διοργανωτές του Μαραθωνίου ενοικίασαν για την μεταφορά αθλητών λεωφορεία από τα ΚΤΕΛ Αττικής, παρότι είχαν γίνει οι απαιτούμενες ενέργειες από την πλευρά της ΓΕΠΟΕΤ και όλα αυτά επειδή δεν υπάρχει έλεγχος.
Σε επίπεδο προβολής και διαφήμισης οι ανταγωνιστές μας έχουν "ισοπεδώσει", αναφέρει η ΓΕΠΟΕΤ, καθώς διαθέτουν σημαντικά ποσά για την προβολή των χωρών τους.
Τέλος στο σκέλος των νέων αγορών, δεν έχουμε αντίρρηση να δοθούν κάποια χρήματα για στοχευμένη προβολή. Χρήματα ανάλογα με το όφελος που έχει η χώρα από την κάθε αγορά. Για παράδειγμα η Κίνα μας δίνει περίπου 7000 τουρίστες το χρόνο. Οι αφίξεις όμως από τη Ρωσία είναι πολλαπλάσιες και κυρίως ακολουθούν ανοδική πορεία χρόνο με το χρόνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου