'' ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ! ''

ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ... Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΤΕ ΣΤΟ : protanea@gmail.com


Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2010

"Αλαλούμ"!!! Διαπραγμάτευση για μία προσγείωση!!

Ο Στέφανος Λάγος είναι ερασιτέχνης πιλότος. 

Το πρωί του περασμένου Σαββάτου επιχείρησε να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων για να ελέγξει πρόβλημα στα καύσιμα του.

Συνάντησε όμως την άρνηση του πύργου ελέγχου!

Δεν του αρνήθηκαν ακριβώς την προσγείωση (κάτι τέτοιο θα εξέθετε τη ζωή του σε κίνδυνο άλλωστε) αλλά την απογείωση σε περίπτωση που τελικά προσγειωνόταν. Λίγο περίπλοκο; Οι αιθέρες έχουν τους δικούς τους κανόνες, η ελληνική νομοθεσία τις μόνιμες αγκυλώσεις της και κάπως έτσι φθάνουμε σε αυτό το παράδοξο περιστατικό.

Ο πιλότος κατέθεσε σχέδιο πτήσης στο Πολύκαστρο δηλώνοντας ως ενδιάμεσο σταθμό το αεροδρόμιο Ιωαννίνων. Η διάρκεια της πτήσης δεν θα ξεπερνούσε τις 4 ώρες. Για κακή του τύχη πάνω από τα Γιάννενα (όπου έτσι κι αλλιώς είχε πρόθεση να προσγειωθεί) διαπίστωσε ότι...

τα καύσιμα του βρίσκονταν στο κατώτατο σημείο. Δεν ήξερε αν υπάρχει πρόβλημα με το μηχανισμό ένδειξης ή αν πράγματι τα καύσιμα τελείωναν και έτσι ζήτησε άδεια να προσγειωθεί. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος όμως είναι εγγεγραμμένο σε ιταλικό «νηολόγιο» και σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία δεν είναι πιστοποιημένο, αφού δεν κατέχει άδεια εγκατάστασης ασυρμάτου. Ο ελεγκτής μπορεί να το βοηθήσει να προσγειωθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, αλλά δεν θα του επέτρεπε να απογειωθεί εκ νέου, αφού θα ήταν αδύνατο να δώσει άδεια απογείωσης σε μη πιστοποιημένο αεροσκάφος.

Ο Βασίλης Λαγός όμως έχει τις ενστάσεις του: «Έχω προσγειωθεί χωρίς πρόβλημα σε πολλά κρατικά αεροδρόμια της Ελλάδος ακόμη και της Τουρκίας! Επιπλέον, πολύ πρόσφατα, έχω δει να έρχονται από την Ιταλία παρόμοια αεροσκάφη, με τέτοια νηολόγια» αναφέρει ο ερασιτέχνης πιλότος στον «Η.Α.».

Οι ελεγκτές δεν παίρνουν την ευθύνη
Από το αεροδρόμιο έχουν διαφορετική άποψη. Ο αερολιμενάρχης Βασίλης Μητσιμάρης δίνει τη δική του εκδοχή: «Το αεροδρόμιο Ιωαννίνων έχει ελεγκτές κυκλοφορίας που ρυθμίζουν την κίνηση σε αυτό. Τα αεροσκάφη που το προσεγγίζουν πρέπει να επικοινωνούν με το σταθμό με ασύρματο που έχει πιστοποιηθεί από την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας. Δεν μπορεί όποιος βρει έναν φορητό ασύρματο του εμπορίου να πετάει στα Γιάννενα».

Τα κρατικά αεροδρόμια της Ελλάδας λειτουργούν με δύο τρόπους. Στα αεροδρόμια «αφής» όπως λέγονται, απλά παρέχονται πληροφορίες προσέγγισης στον πιλότο. Τον ενημερώνουν σχετικά με την κατάσταση του διαδρόμου προσγείωσης, τους ανέμους κ.λπ. και εναπόκειται σε εκείνον το αν θα προσγειωθεί. Το αεροδρόμιο της πόλης ανήκει στη δεύτερη κατηγορία: είναι «ελεγχόμενο». Ο ελεγκτής δεν δίνει πληροφορίες, αλλά έχει τον έλεγχο και την ευθύνη της προσγείωσης και απογείωσης. Ο έλεγχος δεν είναι τυπικός. Ειδικά με δύσκολο καιρό οι οδηγίες είναι ουσιαστικές και καθοριστικές. Όταν λοιπόν τα αεροσκάφη δεν είναι πιστοποιημένα, οι ελεγκτές δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη καθοδήγησής τους.

Τι γίνεται με το νηολόγιο;
Γιατί ένα ιταλικό αεροσκάφος καθ’ όλα νόμιμο με πλήρη συστήματα επικοινωνίας να μην μπορεί να προσγειωθεί στα Γιάννενα; «Δεν αμφιβάλλω ότι μπορεί να προσγειώνεται σε άλλα αεροδρόμια. Αυτή τη στιγμή το ελληνικό δίκαιο εναρμονίζεται με το ευρωπαϊκό και αναμένουμε συγκεκριμένες οδηγίες» είπε στον «Η.Α.» ο κ. Μητσιμάρης.

Μέχρι τότε; Παρόμοιο ζήτημα με την ελληνική νομοθεσία που δεν αναγνωρίζει τα αεροσκάφη είχε θέσει σε πρόσφατο ρεπορτάζ του «Η.Α.» και ο Σωκράτης Καραβίδας, ερασιτέχνης πιλότος επίσης. Είχε τονίσει ότι το θέμα δεν είναι μεμονωμένο και δεν αφορά έναν ή δύο πιλότους. Το αεροδρόμιο της πόλης, εξαιτίας του νόμου είναι αφιλόξενο για πολλούς ερασιτέχνες. Ο αεραθλητισμός έχει εκατοντάδες φίλους στην Ελλάδα και το εξωτερικό και είναι κρίμα όλοι τους να αναζητούν αεροδρόμια «αφής», αντί να εξυπηρετούνται στα Γιάννενα.


Πηγή Ηπειρωτικός Αγών

http://epirus-ellas.blogspot.com/2010/11/blog-post_185.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου