'' ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ! ''

ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ... Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΤΕ ΣΤΟ : protanea@gmail.com


Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2010

Αντίσταση στο χαράτσι

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο σταθμό των Αφιδνών πραγματοποιούν σήμερα κάτοικοι της Βορειοανατολικής Αττικής, την ώρα που νέοι σταθμοί τίθενται σε λειτουργία. 

Πώς επαχθείς συμβάσεις με τις εταιρείες κατασκευής μεταβιβάζουν το κόστος στον οδηγό

Συνεχίζονται οι σφοδρές αντιδράσεις για τον αριθμό των σταθμών και τις τιμές των διοδίων σε όλη τη χώρα. καλώντας τους πολίτες να μην καταβάλλουν, το τίμημα των διοδίων, η Συντονιστική Επιτροπή Φορέων και κατοίκων Βορειοανατολικής Αττικής, πραγματοποιεί σήμερα μια ακόμα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο σταθμό των Αφιδνών.

Σύμφωνα με την "Καθημερινή", εν μέσω οικονομικής κρίσης, οι οδηγοί καλούνται να πληρώσουν ολοένα και υψηλότερα διόδια για δρόμους που θα χρησιμοποιήσουν στο μέλλον ή δεν θα χρησιμοποιήσου ποτέ.
Η ελεύθερη μετακίνηση μετατρέπεται σε μετακίνηση... των εχόντων. 

Το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης, που επελέγη στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας για την ανακατασκευή των μεγαλύτερων εθνικών οδών της χώρας αποδεικνύεται στην πράξη ότι πάσχει όχι μόνον στην υλοποίηση, αλλά και στη φιλοσοφία του. Εν μέσω οικονομικής κρίσης, οι οδηγοί καλούνται να πληρώνουν ολοένα και υψηλότερα διόδια για δρόμους που θα χρησιμοποιήσουν στο μέλλον ή... δεν θα χρησιμοποιήσουν καθόλου.

Οι δύο νέοι σταθμοί διοδίων σε Ασέα και Αγία Τριάδα και οι αυξήσεις στις τιμές των διοδίων σε Μάλγαρα και στην Κορίνθου Μεγαλόπολης, έχουν προκαλέσει την αντίδραση των πολιτών. Μόνο την τελευταία εβδομάδα διοργανώθηκαν εκδηλώσεις διαμαρτυρίας στη Θεσσαλονίκη, την Πιερία και τη Φθιώτιδα. 

Μέσα στο επόμενο διάστημα πρόκειται να δημιουργηθούν σταθμοί διοδίων στην Εγνατία, αλλά και σημαντικές αυξήσεις (από 0,04 ευρώ/χλμ. σε 0,06 ευρώ/χλμ. με σημερινές τιμές) στα τμήματα Μεταμόρφωσης - Σκάρφειας και Μαλιακού-Κλειδιού της Εθνικής Οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης.

Οι επαχθείς συμβάσεις
Πέρα από τον πληθωρισμό και τον ΦΠΑ, που αναπροσαρμόζουν προς τα πάνω τις τιμές, το βασικό πρόβλημα σύμφωνα με την εφημερίδα, είναι οι συμβάσεις παραχώρησης των δρόμων.

Η βασική φιλοσοφία των πέντε συμβάσεων παραχώρησης είναι ότι μεταβιβάζουν το κόστος ανακατασκευής και λειτουργίας των εθνικών οδών στον οδηγό. 

Ωστόσο, η περίοδος είσπραξης διοδίων ξεκινά πολύ πριν από την παράδοση του έργου, ενώ το ύψος των διοδίων είναι δυσθεώρητα υψηλό όχι μόνο για τα σημερινά δεδομένα, αλλά και για τα δεδομένα της εποχής που οι συμβάσεις υπεγράφησαν.

Παράλληλα, οι προθεσμίες απαλλοτριώσεων, δίνουν το δικαίωμα στις εταιρείες να εγείρουν αξιώσεις έναντι του Δημοσίου. Που με τη σειρά του εμφανίζεται εντελώς αναξιόπιστο όχι μόνο προς τις κατασκευαστικές κοινοπραξίες, αλλά και απέναντι στον πολίτη, καθώς δεν αποκαλύπτεται η αλήθεια για τις συμβάσεις, αλλά απλώς σε τακτά χρονικά διαστήματα, ξεφυτρώνουν νέοι σταθμοί και αυξάνονται οι τιμές

http://news247.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου