'' ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ! ''

ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ... Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΛΕΤΕ ΣΤΟ : protanea@gmail.com


Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010

Στα άδυτα... του ανδρικού μυαλού!!!!

Για κάποιον μυστηριώδη λόγο, τόνοι μελανιού και χιλιόμετρα σελιλόιντ έχουν σπαταληθεί στην προσπάθεια να «αποκωδικοποιηθεί» ο γυναικείος τρόπος σκέψης, ενώ για τον ανδρικό εγκέφαλο οι αντίστοιχες προσπάθειες είναι δραματικά λιγότερες. 

 Γύρω από το κλισέ που θέλει τους άνδρες «απλά όντα» έχουν καλλιεργηθεί διάφοροι αστικοί θρύλοι –με all time αγαπημένο εκείνον που λέει ότι «ο μέσος άνδρας σκέφτεται το σεξ κάθε επτά δευτερόλεπτα»– και η ανάλυση τελειώνει εκεί. 

Είναι, όμως, τα πράγματα έτσι; Είναι όντως ο ανδρικός εγκέφαλος προγραμματισμένος σαν μια πολύ απλή σειριακή μηχανή, που δεν χωρά περαιτέρω αναλύσεις; Οι επιστημονικές έρευνες των τελευταίων χρόνων επιμένουν πως όχι, κι έρχονται να αποκαλύψουν τα 7 μυστικά στα άδυτα... του ανδρικού μυαλού:

Μυστικό #1: Δεν είναι ιδιαίτερα συμπονετικός
Όχι, αυτό δε σημαίνει ότι οι άνδρες είναι αναίσθητοι. Σημαίνει, απλά, ότι ο λόγος για τον οποίο διαβάζουν συνήθως λιγότερη λογοτεχνία απ’ ό,τι οι γυναίκες ή για τον οποίο σπάνια «κολλάνε» με σαπουνόπερες είναι ότι πολύ δύσκολα ταυτίζονται με φανταστικούς χαρακτήρες –εξίσου δύσκολα ταυτίζονται και με πραγματικούς ανθρώπους.


Γι’ αυτό ευθύνονται διάφοροι γενετικοί παράγοντες: ένας από αυτούς είναι οι λεγόμενοι κατοπτρικοί νευρώνες, εκείνοι που μας ωθούν να μιμούμαστε μία κίνηση που πραγματοποιείται μπροστά μας –να σηκώνουμε, π.χ., το ποτήρι στο μπαρ όταν πίνει και ο/η συνοδός μας από το ποτό του. 

Οι γυναίκες, των οποίων οι κατοπτρικοί νευρώνες είναι πολύ πιο ευαίσθητοι, είναι πολύ πιθανό να στεναχωρηθούν όταν μια φίλη δίπλα τους είναι στεναχωρημένη, σε αντίθεση με τους άνδρες, των οποίων οι εν λόγω νευρώνες δε βρίσκονται σε ιδιαίτερη εγρήγορση. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο δύσκολα ένας άνδρας θα «πιάσει» ένα μήνυμα που δε βασίζεται σε λεκτική επικοινωνία, αλλά σε ένα βλέμμα, μια χειρονομία ή στη γλώσσα του σώματος. Πέρα από τους νευρώνες, ένας δεύτερος λόγος για την έλλειψη ταύτισης με τον περίγυρο που χαρακτηρίζει τους άνδρες ενδέχεται να σχετίζεται με το πρωτόγονο ένστικτο του κυνηγού, που επέβαλλε στους ανθρώπους των σπηλαίων να σκοτώνουν ζώα για να τραφούν και να ντυθούν, και ανθρώπους για να προστατεύσουν τις οικογένειές τους, χωρίς να νιώθουν καμία τύψη –πόσο μάλλον συμπόνια– για το θήραμά τους.

Μυστικό #2: Δεν μπορεί να μην κοιτά άλλες γυναίκες
Μπορεί οι κατοπτρικοί νευρώνες των ανδρών να μην είναι το ίδιο ευαίσθητοι με εκείνους των γυναικών, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν –αυτό τουλάχιστον έδειξε έρευνα που διενεργήθηκε σε άνδρες που παρακολουθούσαν πορνό। Οι κατοπτρικοί νευρώνες, όμως, δεν είναι οι μόνοι που τίθενται σε λειτουργία κατά τη θέαση ερωτικών ταινιών. Οι πρωταγωνίστριές τους είναι, κατά κανόνα, «χυμώδεις», με έντονες καμπύλες. Κι αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο: επιστημονικές έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι η θέα μιας γυναίκας με σιλουέτα σε σχήμα κλεψύδρας, είτε σε μια ταινία είτε στο μπαρ, ενεργοποιεί στον ανδρικό εγκέφαλο τα ίδια εγκεφαλικά κύτταρα που σχετίζονται με τα ναρκωτικά και το αλκοόλ.


Το ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι ότι, βλέποντας την ίδια γυναίκα σε επεξεργασμένη φωτογραφία στην οποία είχε μειωθεί η αναλογία μέσης γοφών, οι άνδρες που συμμετείχαν στην έρευνα δεν είχαν την ίδια –εγκεφαλική πάντα– αντίδραση. Αυτό ενδέχεται να οφείλεται στα πρωτόγονα ένστικτα που μας κληροδότησαν οι πρόγονοί μας, και συμφωνα με τα οποία μια γυναίκα με φαρδιά λεκάνη είναι γόνιμη, «κατάλληλη» για ζευγάρωμα.

Μυστικό #3: Δεν θυμάται τι φορούσες στο πρώτο ραντεβού
Οι γυναίκες θυμούνται επετείους, ημερομηνίες γενεθλίων, πότε ήταν το πρώτο τους φιλί, ακόμα και τι φορούσαν στο πρώτο τους ραντεβού και τι μουσική έπαιζε στο εστιατόριο। Το κακό με τους άνδρες – αν θεωρείται κακό- είναι ότι σπάνια θυμούνται τέτοιες λεπτομέρειες. Αυτή η «αμνησία» οφείλεται σύμφωνα με ειδικούς στο γεγονός ότι οι άνδρες χρησιμοποιούν διαφορετικά μέρη του μυαλού τους για να σχηματίσουν αναμνήσεις απ’ ότι οι γυναίκες. 


Εκείνες, αν συγκινηθούν με κάτι, τότε μπορούν να θυμηθούν ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια. Οι άνδρες από την άλλη, συνηθίζουν να έχουν περισσότερο οπτική μνήμη και να θυμούνται πληροφορίες όπως π.χ. πώς να μεταφερθούν από ένα μέρος σε ένα άλλο ή την διάταξη ενός χώρου. 

Σε μια άλλη έρευνα μάλιστα, που πραγματοποιήθηκε το 2008 από την Αμερικάνικη Ακαδημία Νευρολογίας, ανακαλύφθηκε πως οι άνδρες έχουν μιάμιση φορά περισσότερες πιθανότητες να πάθουν γεροντική άνοια συγκριτικά με τις γυναίκες.

Μυστικό #4: Δεν ακούει (τουλάχιστον όχι όπως ακούς εσύ)
Οι άνδρες χρησιμοποιούν μόνο το ένα ημισφαίριο του εγκεφάλου όταν ακούν κάτι, ενώ οι γυναίκες χρησιμοποιούν και τα δύο. Για την ακρίβεια, όταν ένας άνδρας ακούει χρησιμοποιεί το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου, το οποίο είναι αυτό που σχετίζεται με τη γλώσσα και τη λεκτική επικοινωνία, ενώ μία γυναίκα χρησιμοποιεί εξίσου και τα δύο. Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι οι γυναίκες είναι καλύτεροι ακροατές, απλά ότι ακούν με διαφορετικό τρόπο. Ακριβώς επειδή χρησιμοποιούν περισσότερα «κέντρα επεξεργασίας της γλώσσας», είναι σε θέση να ακούν ενώ κάνουν παράλληλα κάτι άλλο –να σερφάρουν στο internet και να κουβεντιάζουν, για παράδειγμα. Οι άνδρες, από την άλλη, πρέπει να συγκεντρωθούν εξολοκλήρου σε μία συζήτηση για να την επεξεργαστούν –γεγονός που εξηγεί και όλα εκείνα τα άρθρα των περιοδικών που συμβουλεύουν τις γυναίκες να μην ανοίγουν σημαντικές –ή και καθόλου– συζητήσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Επίσης, έρευνα του Πανεπιστημίου του Sheffield στην Αγγλία απέδειξε ότι ο ανδρικός εγκέφαλος επεξεργάζεται διαφορετικά τις γυναικείες και τις ανδρικές φωνές: όταν ακούει μια γυναίκα να μιλά, ενεργοποιεί τους νευρώνες που σχετίζονται με την επεξεργασία της μουσικής, ενώ όταν ακούει έναν άνδρα χρησιμοποιεί τους νευρώνες που επεξεργάζονται εικόνα. Αυτό, κατά μία άποψη, εξηγείται από το ότι γυναικείες φωνές έχουν πολύ πιο περίπλοκες συχνότητες, και εξηγεί το γιατί πολλές φορές οι άνδρες ακούν –και καταλαβαίνουν– κάτι πολύ διαφορετικό απ’ ότι μια γυναίκα που βρίσκεται δίπλα τους –ή, ακόμα χειρότερα, που τους μιλά.


Μυστικό #5: Αγαπάει το πορνό
Σίγουρα δεν σας λέμε κάτι καινούργιο, αλλά το παραπάνω «μυστικό» αποδεικνύεται και με έρευνες. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη τον περασμένο Δεκέμβριο από το Πανεπιστήμιου του Μόντρεαλ, και δημοσιεύθηκε στον ξένο τύπο, όλοι οι άνδρες βλέπουν πορνό. Οι επιστήμονες μάλιστα, μελέτησαν και τις διαφορές της «κατανάλωσης του πορνό» ανάμεσα σε δεσμευμένους και μη δεσμευμένους άνδρες, για να διαπιστώσουν ότι οι πρώτοι βλέπουν ταινίες πορνό κατά μέσο όρο 1.7 φορές εβδομαδιαίως , ενώ οι δεύτεροι τρεις φορές την εβδομάδα. Ο εθισμός αυτός προκύπτει από την ευκολία με την οποία ο ανδρικός εγκέφαλος ερεθίζεται σεξουαλικά.


Μυστικό #6: Λατρεύει το ποδόσφαιρo

Προφανώς και δεν πρόκειται για μυστικό, αλλά για τον εφιάλτη των δεσμευμένων γυναικών που τυγχάνει να το σιχαίνονται। Όπως και να έχει, το ανδρικό φύλο αγαπάει τα αθλήματα – σε οποιαδήποτε μορφή τους – και οι γυναίκες δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για αυτό. Σύμφωνα με έρευνα μάλιστα, τα 2/3 των ανδρών που ερωτήθηκαν από το βρετανικό ίδρυμα Ψυχικής Υγείας, δήλωσαν ότι το ποδόσφαιρο τους διευκολύνει να εκφράσουν τα συναισθήματά τους απέναντι σε... άλλους άνδρες.

Μην πάει το μυαλό σας στο πονηρό. Από τους πεντακόσιους άνδρες που συμμετείχαν, το 75% παραδέχτηκε πως δεν ντράπηκε να αγκαλιάσει κάποιον φίλο του όταν πέτυχε γκολ η ομάδα τους. Σας θυμίζει κάτι η εικόνα; Μια άλλη έρευνα τώρα, που πραγματοποιήθηκε πέρυσι σε ένα δείγμα δύο χιλιάδων ανδρών έδειξε ότι το 34% αυτών, ερεθίζονταν σεξουαλικά περισσότερο όταν η γυναίκα τους φόραγε την φανέλα της αγαπημένης τους ομάδας, παρά ένα ζευγάρι sexy εσώρουχα.

Μυστικό #7: Του αρέσει το shopping
Πέσατε από τα σύννεφα; Και όμως. Μπορεί οι άνδρες σε γενικές γραμμές να απεχθάνονται τα ψώνια και να χλομιάζουν όταν η σύντροφός τους τούς προτείνει να πάνε σε κάποιο εμπορικό κέντρο, αλλά σύμφωνα με έρευνα του Bureau of Labor Statistics που πραγματοποιήθηκε την περίοδο 2004-2005, οι άνδρες ξοδεύουν μόλις 246 δολάρια λιγότερα από τις γυναίκες για την αγορά ρούχων, ενώ σπαταλάνε περισσότερα χρήματα σε αυτοκίνητα, εστιατόρια, αλκοολούχα ποτά και οπτικοακουστικό υλικό. 


Εν ολίγοις, στους άνδρες αρέσει να ξοδεύουν χρήματα, απλώς δεν το κάνουν με τον «γυναικείο» τρόπο. Την στιγμή που μια γυναίκα θα περάσει ατελείωτες ώρες στις βιτρίνες ενός εμπορικού κέντρου μέχρι να αποφασίσει τι θέλει, ο άνδρας θα έχει αποφασίσει από πριν την αγορά του.

thenewsbus
http://alepounews.blogspot.com/2010/04/blog-post_19.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου